Mijn Series +

Baantjer - Seizoen 1 (1995-1996)

Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Appie Baantjer
met Piet Römer, Victor Reinier en Martin Schwab

De Cock... met ceeooceekaa! De rechercheur die misdrijven in het hart van Amsterdam aan de kaak stelt. Samen met zijn partner Vledder en zijn collega's Keizer, Prins en Den Koninghe wordt er gezocht naar sporen en motieven. Maar zullen zij de waarheid achterhalen en de daders vinden?

1. De Cock en de Moord op het Bureau
  11. De Cock en de Moord onder de Doktoren
  12. De Cock en de Moord op de Broeder van het Bloed
  13. De Cock en de Moord op de Wallen
avatar van joolstein
Afschuwelijk serie, die mijn stelling dat er in Nederland maar weinig goede series worden gemaakt, bevestigd! Soms vraag ik me af hoe Baantjer eruit zal zien als het een Engelse of Zweedse serie was? Ook de schaamteloze naam-dropping van de vele merken getuigd van weinig gevoel voor kwaliteit.

Het allereerste Baantjer seizoen
is wel redelijk.
Ik merkte dat alle hoofdrolspelers
nog in hun rol
moeten groeien,
Vledder die af en toe
wat ongenuanceerde opmerkingen maakt.
Gelukkig werd Baantjer na seizoen 1
elk seizoen stukken beter vind ik zelf.
In dit seizoen vond ik De Cock en de moord
op de moordenaar erg goed.