Mijn Series +

SpongeBob SquarePants - Seizoen 1 (1999-2000)

Alternatieve titel: SpongeBob

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Stephen Hillenburg
met de stemmen van Tom Kenny, Bill Fagerbakke en Rodger Bumpass

Diep in de oceaan, in het stadje Bikinibroek, woont een zeespons genaamd SpongeBob SquarePants. Hij heeft de vorm van een schuurspons, is felgeel van kleur en heeft gaten over zijn gehele lichaam. Zijn standaard outfit bestaat uit een bruine broek, een rode stropdas, een paar witte sokken en zwarte lakschoenen. Hij woont in een ananas samen met zijn huisdier, de katachtige zeeslak Gerrit. SpongeBob werkt als chefkok in het beroemde restaurant 'De Krokante Krab'. SpongeBob is van jongs af aan boezemvrienden met Patrick Ster, een niet al te snuggere zeester, die woont onder een ronde rots, twee huizen naast SpongeBob. De buurman van zowel SpongeBob als Patrick is de inktvis Octo Tentakels, een veelal chagrijnig en saai persoon, die zich met grote regelmaat dood ergert aan zijn hyperactieve buren, maar ook over het algemeen over alles wat te klagen kan hebben.

1. Help Wanted/Reef Blower/Tea at the Treedome
  17. Arrgh!/Rock Bottom
  18. Texas/Walking Small
  19. Fools in April/Neptune's Spatula
  20. Hooky/Mermaid Man and Barnacle Boy II
  • volgende aflevering: 27 mei (aflevering 2)
avatar van tommykonijn
Geweldig om die plotomschrijvingen te lezen en vrijwel elke aflevering te herkennen Dit werd natuurlijk ook aan de lopende band uitgezonden op Nickelodeon, dus ik heb volgens mij, wat de eerste twee seizoenen betreft, alles wel gezien. Het was niet zo dat ik een groot fan van SpongeBob was; de ene aflevering beviel me beter dan de andere. Toch keek ik deze serie in de regel altijd met plezier. Met name de interactie tussen Octo en SpongeBob/Patrick zorgde vaak voor leuke momenten.

3,5* kan ik er zeker aan kwijt.

avatar van Kondoro
Ook dit weer Jeugd sentiment!

avatar van The Oceanic Six
Ik heb dit toch wel regelmatig gekeken vroeger en de film van destijds heb ik geloof ik vorig jaar nog eens opgezet. Ongetwijfeld een hoop afleveringen nog niet gezien en sowieso kwam er hier veel met de Nederlandse stemmen op tv. Misschien maar eens binnenkort de hele serie gaat kijken, uiteraard Engelstalig, al is dit 1 van de weinige series met een goede Nederlandse vertaling. Octo, Meneer Krabs en Gerrit, ze voelen net zo natuurlijk aan als hun Engelstalige versies. Sowieso een leuke serie met een hoop volwassen grapjes.