• 8.985.245 stemmen

Hotel Babylon - Seizoen 3 (2008)

Show titel: Hotel Babylon

Ontwikkeld door: Tony Basgallop

Met: Dexter Fletcher, Martin Marquez en Michael Obiora

Datum van release: dinsdag 14 oktober 2008

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Hotel Babylon

Hotel Babylon is een vijfsterrenhotel waar alleen de rijkste en belangrijkste mensen binnenkomen. Het personeel gaat graag in op de vaak bizarre wensen van hun gasten, maar kunnen zelf ook met vreemde ideeën komen. De gasten die er komen doen wat ze zelf willen. Ze houden nachtenlange feestjes met prostituees, Arabische sjeiks slachten met gemak een schaap op hun kamer en sommige gasten gaan er gerust vandoor met elektrische apparatuur die op hun kamer is geïnstalleerd. Wat vindt het personeel van hun gasten en hoe ver zijn ze bereid te gaan om het hun gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken?

Afleveringen Seizoen 3 (2008)

14 oktober 2008 (1 uur en 05 minuten)

Charlie is gepromoveerd tot algemeen directeur en hij komt erachter dat hij als baas onpopulaire beslissingen moet maken. Tony wordt verleid door een vrouwelijke gast en een journalist stelt ongemakkelijke vragen.

20 oktober 2008 (1 uur en 05 minuten)

Het team heeft een vreselijk slechte recensie gekregen over hun restaurant. Ze gebruiken nu een beroemde chef om hun imago op te poetsen. Charlie is jaloers wanneer Anna interesse toont in een rijke hotelgast en hij kan dit maar lastig verbergen.

28 oktober 2008 (55 minuten)

Het team krijgt één dag de tijd om een bruiloft te organiseren. Wanneer het zover is, blijkt de familie van de bruid failliet te zijn en moet Charlie een lastige keuze maken. James krijgt ondertussen de schrik van zijn leven wanneer iemand uit het verleden zich meldt.

4 november 2008 (55 minuten)

Tony is verrast wanneer zijn dertienjarige dochter arriveert voor een auditie in het beroemde West End. Een crisis zorgt er echter voor dat hij weinig aandacht aan haar kan schenken. Een mysterieuze vreemdeling redt ondertussen het leven van Anna.

11 november 2008 (55 minuten)

Charlie voelt de druk vanuit het management toenemen wanneer hij klachten krijgt over de cijfers. De kamermeisjes dreigen ondertussen met staken. Charlie zoekt hulp maar brengt hiermee iedereen in gevaar.

18 november 2008 (55 minuten)

Wanneer er een film wordt opgenomen in het hotel is het aan Jack om ervoor te zorgen dat de filmsterren zich op hun gemak voelen. Gino en Ben strijden om de aandacht van de directeur en Anna denkt alleen nog maar aan Charlie.

25 november 2008 (54 minuten)

Een televisiepresentator brengt een prostituee mee naar het hotel. Wanneer Tony ziet dat dit meisje pas vijftien is, treedt hij op als vaderfiguur. Nu het restaurant weer een enorm succes is, moet James meer personeel aannemen.

2 december 2008 (1 uur en 10 minuten)

Jack en Emily belanden in een gijzelingssituatie nadat een man ruzie krijgt met een gebedsgenezer. Anna gaat op onderzoek nadat ze een geweerschot hoort in de kamer naast haar.

De serie leunde in vorige seizoenen op de seksuele spanning tussen Charlie en Rebecca als baas boven baas.Met het vertrek van Rebecca in het vorige seizoen had ik al een bang voorgevoel dat de kwaliteit niet meer gewaarborgd kon worden. En inderdaad, dit derde seizoen stelt simpelweg teleur. Het grootste mankement zijn de wel erg geforceerde morele lesjes over vrouwenhandel, kinderarbeid, kindsterretjes, etc. In andere episodes ligt de nadruk weer op het wraak nemen als de klanten weer eens vervelend doen. Het is allemaal zo geforceerd en van enig realisme is weinig sprake meer. Ik vroeg me meerdere malen af in hoeverre dit zooitje ongeregeld in staat is om de plaatselijke snackbar te runnen, laat staan een luxe vijfsterrenhotel. En als mijn favoriete karakters dan ook nog eens eruit worden geschreven in één matige aflevering, tsja, wat blijft er dan nog over...? Bij vlagen is het nog best vermakelijk, maar over de gehele linie is het middelmatig.