Mijn Series +

Hotel Babylon - Seizoen 3 (2008)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

ontwikkeld door Tony Basgallop
met Dexter Fletcher, Martin Marquez en Michael Obiora

Hotel Babylon is een vijfsterrenhotel waar alleen de rijkste en belangrijkste mensen binnenkomen. Het personeel gaat graag in op de vaak bizarre wensen van hun gasten, maar kunnen zelf ook met vreemde ideeën komen. De gasten die er komen doen wat ze zelf willen. Ze houden nachtenlange feestjes met prostituees, Arabische sjeiks slachten met gemak een schaap op hun kamer en sommige gasten gaan er gerust vandoor met elektrische apparatuur die op hun kamer is geïnstalleerd. Wat vindt het personeel van hun gasten en hoe ver zijn ze bereid te gaan om het hun gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken?

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van Donkerwoud
De serie leunde in vorige seizoenen op de seksuele spanning tussen Charlie en Rebecca als baas boven baas.Met het vertrek van Rebecca in het vorige seizoen had ik al een bang voorgevoel dat de kwaliteit niet meer gewaarborgd kon worden. En inderdaad, dit derde seizoen stelt simpelweg teleur. Het grootste mankement zijn de wel erg geforceerde morele lesjes over vrouwenhandel, kinderarbeid, kindsterretjes, etc. In andere episodes ligt de nadruk weer op het wraak nemen als de klanten weer eens vervelend doen. Het is allemaal zo geforceerd en van enig realisme is weinig sprake meer. Ik vroeg me meerdere malen af in hoeverre dit zooitje ongeregeld in staat is om de plaatselijke snackbar te runnen, laat staan een luxe vijfsterrenhotel. En als mijn favoriete karakters dan ook nog eens eruit worden geschreven in één matige aflevering, tsja, wat blijft er dan nog over...? Bij vlagen is het nog best vermakelijk, maar over de gehele linie is het middelmatig.