Mijn Series +

Divorce - Seizoen 1 (2012-2013)

Nederland
Drama / Komedie

ontwikkeld door Linda de Mol en John de Mol
met Jeroen Spitzenberger, Dirk Zeelenberg en Waldemar Torenstra

De serie gaat over drie verschillende mannen tussen de 35 en 45 die midden in een scheiding liggen. Ze besluiten tijdelijk samen te gaan wonen. Ze delen lief en leed en er ontstaat een diepe vriendschap. Het verhaal draait om alles dat een scheiding met zich meebrengt: de heftige emoties, de ruzies, de rouw, de twijfels, de kinderen, financiën, jezelf hervinden, opnieuw beginnen, de omgang met je ex en daten op je veertigste. De serie gaat ook over een typische mannenvriendschap. Mannen die aan een half woord genoeg hebben om elkaar te begrijpen, die elkaar de ruimte geven om te kunnen zwelgen en rugdekking geven als ze kwetsbaar zijn. Maar ook mannen die elkaar, als het nodig is, snoeihard de waarheid vertellen.

1. Aflevering 1
  11. Aflevering 11
  12. Aflevering 12
  13. Aflevering 13
avatar van Jordy
afleveringen zijn helaas niet doorgekomen, zou iemand deze svp via een correctie willen toevoegen?

avatar van tommykonijn
Jordy schreef:

Dat zal ik even doen.

tommykonijn schreef:

Dat zal ik even doen.

Laat even weten wanneer het weer goed is svp.

avatar van DonOswaldo
stinissen is weer allemaal in orde.

Dank je wel DonOswaldo

avatar van tommykonijn
Divorce is een serie waar ik behoorlijk wat vooroordelen over had. Reclame op tv deed me een serie vermoeden met nul inhoud en vooral een hoop gezever en geschreeuw. Niet uit eigen beweging toch gezien en al na enkele afleveringen werd me duidelijk dat ik een beetje te snel met mijn oordeel ben geweest.

Het mannelijk drietal is goed op elkaar ingespeeld en er is zeker sprake van chemie. Het idee van de serie doet een beetje denken aan een aantal studenten die samenwonen. Voornamelijk nieuwkomer Dirk Zeelenberg, die, als ik het goed begrepen heb, zich het acteren zelf heeft aangeleerd, kan een aantal keren leuk uit de hoek komen. Van het kunnen van Jeroen Spitzenberger en Waldemar Torenstra was ik al wel op de hoogte en die doen het dan ook prima in hun rollen. De drie vrouwen zijn ook goed, maar het valt wel op dat de rol van Chantal Janzen een beetje vlak blijft. Dit in schril contrast met het personage van Katja Herbers.

De serie is niet van uitzonderlijk hoog niveau, maar wel uiterst amusant. De drie mannen maken genoeg mee, waardoor het eigenlijk nooit gaat vervelen. Er zit wel wat van het drama in waar ik voor vreesde, maar dit wordt prima in evenwicht gehouden met de dosis aanwezige humor. Het script is wat dat betreft leuk doordacht. Wat ook opvalt is de lekkere soundtrack van de serie: U2, Duran Duran, Bryan Adams en die intro van Madness is ook charmant. Ik heb hier zeker van kunnen genieten, maar ik vond seizoen 2 nog net wat beter.