Mijn Series +

Planet Earth II (2016-2017)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire
Miniserie, 300 minuten

ontwikkeld door Mike Gunton, Vanessa Berlowitz, James Brickell en Tom Hugh-Jones
met de stem van David Attenborough

David Attenborough presenteert een documentaireserie die laat zien hoe het dierenleven omgaat met de uitdagingen om te overleven in de meest iconische leefomgevingen op aarde. We reizen door onder andere de woestijnen en de jungles, maar ontdekken ook het dierenleven in de steden.

1. Islands
  2. Mountains
  3. Jungles
  4. Deserts
  5. Grasslands
  6. Cities
avatar van brawljeff
Met muziek van de enige echte Hans Zimmer!

avatar van The Oceanic Six
brawljeff schreef:
Met muziek van de enige echte Hans Zimmer!

Mogen natuurdocu's op de site ja? Dat vind ik erg mooI! Volg PE II namelijk ook en heb al diverse andere, vooral van de BBC, natuurseries gezien.

Planet Earth II aflevering 1 was fantastisch, vooral het gedeelte met de hagedis die door de slangen werd achtervolgt. Waanzinnige beelden.

The Oceanic Six schreef:

Nog niet alles, komt nog verdere informatie over. Planet Earth mocht hier gewoon niet ontbreken

avatar van brawljeff
Eerste twee afleveringen gekeken en ben zeer onder de indruk. De scènes zijn extreem goed in beeld gebracht en de afleveringen hebben een gezonde dosis spanning en humor. Vooral de luiaards, pinguïns en ibex maakten veel indruk.

avatar van The Oceanic Six
Net als de voorganger weer vreselijk knap gemaakt, met prachtig geschoten beelden, geweldige slowmotions en hele bijzondere dingen die je normaal nooit zal zien. Het hoogtepunt zat al in het begin, met de hagedis die door de slangen wordt opgejaagd. Dat waren misschien wel de mooiste minuten die ik ooit in een natuurdocumentaire heb gezien. Ik vond aflevering 1 en 2 ook het beste, de afleveringen daarna waren ook gewoon uitstekend, maar kenden niet echt hele memorabele hoogtepunten. Planet Earth II is gewoon stabiel. Sublieme beelden, fraaie soundtracks en weer die hele fijne stem van David Attenborough. Als ik kritisch moet wezen; de 6 afleveringen vliegen wel alle kanten op, ook in een aflevering zit nooit 1 rode lijn, behalve dan dat het over 6 verschillende soorten gebieden gaat. De making offs na afloop van elke aflevering zijn ook de moeite waard. Ze hebben echt belachelijk veel inspanningen verricht om dit alles op beeld te krijgen.

avatar van james_cameron
De overtreffende trap in natuur-documentaires. De eerste reeks uit 2006 was baanbrekend en magistraal, maar steekt bleekjes af bij de beeldenpracht die hier wordt getoond. De kwaliteit van de opnamen is werkelijk adembenemend en zorgt regelmatig voor kippevel-momenten. Natuurlijk, inhoudelijk hebben we bijna alles wel eens eerder gezien, op dat gebied is deze tweede reeks minder indrukwekkend, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de imposante en vaak zeer intieme opnamen. Vooral de eerste twee afleveringen zijn prachtig. En uiteraard is dit alles voorzien van de geweldige voice-over van David Attenborough. Wie anders.

avatar van brawljeff
Heerlijke documentaireserie, waarin ik dieren en situaties heb gezien die ik nooit eerder op mijn beeldscherm gezien heb. Scènes die mij vooral bijgebleven zijn: de hagedis die achtervolgd wordt door tientallen slangen, een kikker die haar eitjes beschermt en een gigantische sprinkhanenplaag. De makers weten de dieren mooi in beeld te brengen en de spanning goed op te bouwen. Wat The Oceanic Six al zegt, is dat de afleveringen wel heel erg heen een weer vliegen, er geen rode lijn is en sommige scènes net iets te lang of juist te kort zijn.

Toen ik las dat de zesde aflevering zich in de steden zou afspelen, kon ik mij er weinig positiefs bij voorstellen. Laat dit nou een van de betere afleveringen van de serie zijn. Geweldig om mens en natuur in sommige steden zo dichtbij elkaar te zien. Ook de boodschap van David Attenborough aan het einde was mooi: omarm de natuur in de steden en het zal de wereld een stuk mooier maken.

Vergeet niet de making of specials te kijken van alle afleveringen, vooral die van de eerste aflevering over de pinguïns.

avatar van Thomas83
Prachtige beelden weer. Alles ziet er nog wat beter uit dan in de eerste serie. De beeldkwaliteit, maar ook de cinematografie. De eerste aflevering is onovertroffen met die prachtige beelden van eilanden, de luiaard, de komodovaranen en vooral de echt super spannende beelden van de hagedis versus de slangen. Deze scène wordt echt in beeld gebracht als een spannende achtervolging uit een actiefilm. De aflevering waarin woestijnen centraal staan is ook een pareltje van cinematografie. De soundtrack maakt veel beelden des te grootser.

Ik denk ook dat het een goede keuze is om ditmaal het aantal afleveringen te halveren. Nu wordt het nooit te eentonig, zoals de eerste serie nog wel een beetje kon zijn. Zo'n verfrissende en verrassende laatste aflevering die geheel is gewijd aan de relatie tussen mens en dier in de grote stad helpt ook echt. Het enige zwakke punt aan een documentaireserie als deze vind ik dat je er je wel heel bewust van bent dat alle of de meeste geluiden er later aan zijn toegevoegd. 4.0*.

avatar van Noere
Magistrale beelden inderdaad. De diaries op het einde zijn ook een mooie toevoeging. De vertelwijze is net zoals in het eerste deel dramatisch tot aan het lachwekkende toe, maar met zulke beelden maakt me dat even niet zoveel uit.