• 8.985.805 stemmen

The A-Team - Seizoen 5 (1986-1987)

Show titel: The A-Team

Ontwikkeld door: Frank Lupo en Stephen J. Cannell

Met: George Peppard, Dirk Benedict en Mr. T

Datum van release: vrijdag 26 september 1986

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 5 via Amazon Prime

Plot The A-Team

The A-Team bestaat uit vier ontsnapte gevangenen die vast zaten voor een vergrijp dat ze niet gepleegd hebben: Kolonel John "Hannibal" Smith, de leider die de plannen maakt; Lt. Templeton "Face" Peck, de oplichter en rokkenjager van het team; Kapitein H.M. "Howlin' Mad" Murdock, een krankzinnige piloot; en Sergant B.A. Barracus, gespeeld door Mr. T. Samen bevechten ze slechterikken, en ontlopen ze de militaire politie.

Afleveringen Seizoen 5 (1986-1987)

1. 1. Dishpan Man

26 september 1986 (1 uur)

Het A-Team wordt gechanteerd door de gepensioneerde generaal Stockwell, hij ontvoert Hannibal en dreigt hem te vervolgen als het de A-Team niet lukt de gijzelaars uit een vliegtuig in Spanje te bevrijden.

2. 2. Trial by Fire

3 oktober 1986 (1 uur)

De krijgsraad voor het A-Team begint en er wordt een verrassend motief voor de dood van kolonel Morrison geopenbaard.

3. 3. Firing Line

10 oktober 1986 (1 uur)

Generaal Stockwell interfereert met de plannen van Murdock en Frankie door de rest van het A-Team vrij te laten voordat het leger ze kan executeren.

4. 4. Quarterback Sneak

17 oktober 1986 (1 uur)

Het A-Team maakt gebruik van een American Football wedstrijd als dekmantel om stiekem een wetenschapper gespecialiseerd in chemische oorlogsvoering uit Oost-Duitsland te halen.

5. 5. The Theory of Revolution

24 oktober 1986 (1 uur)

Het uitbreken van een revolutie interfereert met de geplande redding van drie Amerikanen uit een derde wereld land.

6. 6. The Say U.N.C.L.E. Affair

31 oktober 1986 (1 uur)

Stockwell wordt ontvoerd door zijn voormalige partner, die het verkeerde pad op gegaan is, en het A-Team heeft 18 uur de tijd om hem te vinden of alle kansen op een eventuele gratie zijn verkeken.

7. 7. Alive at Five

7 november 1986 (1 uur)

Face neemt zich voor om het A-Team te verlaten, maar raakt betrokken bij de redding van een vrouwelijke journalist van een paranoïde misdaadleider.

8. 8. Family Reunion

14 november 1986 (1 uur)

Een voormalig politiek adviseur biedt aan om een dagboek te ruilen voor een weerzien met zijn dochter welke Face heel erg leuk vind. Maar Murdock komt erachter dat de man Face z'n vader kan zijn en dat de dochter de zus van Face kan zijn.

9. 9. Point of No Return

18 november 1986 (1 uur)

Stockwell weigert toe te staan dat het A-Team Hannibal achterna gaat, wanneer hij niet incheckt, terwijl hij bezig is met een solo-missie in vijandelijk gebied.

10. 10. The Crystal Skull

28 november 1986 (1 uur)

De poging van het A-Team om een waardevol religieus kunstvoorwerp in veiligheid te brengen zorgt ervoor dat ze betrokken worden bij strijdende eilandstammen die Murdoch voor een God aanzien.

11. 11. The Spy Who Mugged Me

2 december 1986 (1 uur)

Murdock doet zich voor als bescheiden geheim agent om een moordenaar te vangen voordat hij een andere opdracht kan voltooien.

12. 12. The Grey Team

30 december 1986 (1 uur)

Frankie en Face bezoeken Murdock bij zijn baan in een restaurant, en alle drie worden ze gegijzeld door gangsters die er op uit zijn om de Amerikaanse Procureur Generaal te doden.

13. 13. Without Reservations

8 maart 1987 (1 uur)

Het A-Team moet een meisje oppakken dat een koffer gestolen heeft van haar vader, gevuld met materiaal waarvan ze denkt dat hij het aan de Sovjets verkoopt.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Dit seizoen is bij mijn weten nooit in de originele run op de nederlandse tv uitgezonden geweest en verscheen pas ergens in de jaren 90 op rtl (noem een nr) op tv. Maar goed dat kan ik ook fout hebben want de leeftijd dat ik de eerste maal A team keek was 7 jaar.

Want ik dan wel weer zeker weet, is dat de plotomschrijvingen van aflevering 12 en 13 zijn omgedraaid.