Mijn Series +

A Series of Unfortunate Events - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

Avontuur / Drama

ontwikkeld door Cindy Holland, Daniel Handler en Barry Sonnenfeld
met Malina Weissman, Louis Hynes en Neil Patrick Harris

Na het verlies van hun ouders in een mysterieuze brand, moeten de drie Baudelaire kinderen hun wederwaardigheden onder ogen zien in een poging om hun duistere familiegeheimen te onthullen. Graaf Olaf zet alles op alles om het fortuin die de kinderen erven in handen te krijgen. De kinderen moeten het onderste uit de kan halen om de gesmede plannetjes van hun gemene voogd zien te ontwijken.

1. The Bad Beginning: Part One
  6. The Wide Window: Part Two
  7. The Miserable Mill: Part One
  8. The Miserable Mill: Part Two
avatar van brawljeff
Film was in ieder geval erg leuk vroeger. Dit ga ik binnenkort zeker even proberen.

avatar van Donkerwoud
Dan hoop je jarenlang op een sequel die er maar niet komt, maar dan komen ze met een herbewerking tot serie. Wel benieuwd, ook omdat het die Tim Burton-achtige stijl heeft meegenomen naar de serie.

avatar van brawljeff
Eerste aflevering bekeken. Prachtig ogende serie, mooi dat ze de unieke stijl van de film hebben behouden. Ook leuk om te zien hoe erg de acteurs op hun filmversie lijken, vooral de dochter. Vind het soms nog wel aan de kinderachtige kant.

Nog niet helemaal overtuigd, maar ga het seizoen vast wel afkijken.

avatar van Threeohthree
Halverwege de tweede episode uitgezet. Ondanks dat het er allemaal prachtig uitziet, het erg authentiek is, en de casting dik in orde is, weet het me toch niet helemaal te boeien. Ik ben duidelijk geïntrigeerd, maar in het geheel is het gewoon net allemaal even wat te saai. De humor is verder ook niet helemaal de mijne, maar zie zeker wel de potentie voor iets moois. Helaas niet voor mij (al zal ik hem in rustiger vaarwater vast ooit nog wel eens opzetten).

In een woord vreselijk... Tot nu toe slechtste serie van het jaar en totaal niet mijn ding.

avatar van Esteban
Spijtig dat die stop-motion sequels voor de live-action verfilming, die lagen effectief op tafel met de stemmen van de originele cast, er nooit doorgekomen is. Het was een oplossing voor het feit dat de cast ondertussen iets te oud was om die rollen te hernemen. Die vorm leent zich naar mijn gevoel uitstekend voor het weergeven van de Snicket-wereld. Toch jammer, die 'Harry Potter' vloek. Elke nieuwe jeugd-franchise moest destijds die cijfers evenaren of op z'n minst in de buurt komen, de budgetten waren er ook naar, vaak onrealistisch hoog voor wat doorgaans niet al te bekende boeken waren, wereldwijd. En indien dat niet lukte, werd het afgevoerd.

Bij de serie raak ik maar niet over het feit dat Neil Patrick Harris nu Olaf speelt. Ik vond Jim Carrey perfect. Wat me aan de nieuwe casting stoort, is dat Neil alle kansen had om met een nieuwe interpretatie te komen. Want dat was toch één van de (imo onterechte) kritieken van de niet-fans, dat Olaf nog teveel Carrey-gehalte had. Maar wat doet Neil? Een doorslagje van de Carrey-versie. Helemaal niet z'n eigen ding. En tijdens het kijken erger ik mij hier voortdurend aan, ik kan het helaas niet helpen. Ik zie steeds iemand die een flauwe imitatie van een superieure versie doet. Ik geloof hem ook gewoon niet.

Misschien dat ik het binnen een paar jaar nog maar eens een kans moet geven. De voor mij schitterende filmversie zit gewoon véél te vers in het hoofd.

avatar van StrangerThingsFan
Het 1de seizoen begon goed met een avontuurlijke sfeer en een donker, grimmig tintje. Hoe verder we in het seizoen gaan, hoe sneller het de verdoemenis in gaat. Alsnog heb ik enorm genoten. Neil Patrick Harris als graaf Olaf vindt ik goed gecast. De kleine Sunny kon een grote lach op mijn gezicht toveren en Violet en Klaus konden me niet echt boeien. Een 4,0 van de 5.

stinissen schreef:
Oké ..ik ken je smaak...dus moet ik deze serie dan juist gaan kijken..dat word op zeker genieten van deze serie.

Lissane schreef:

Je zou het kunnen proberen

Maar Gomorra: La Serie en de eerste twee seizoenen van Prison Break vond ik ook goed hahahaha