Mijn Series +

Belgiƫ
Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Malin-Sarah Gozin
met Barbara Sarafian, Kristine Van Pellicom en Ruth Becquart

Sinds de vroege dood van hun beide ouders vormden vijf zussen een hechte clan, tot één van hen, Goedele, plots trouwde en op die manier haar vier zussen in de steek liet. De vier zien echtgenoot Jean-Claude als oorzaak van alle ellende en beramen een plan om hem uit de weg te ruimen.

1. Bloedband
  8. Kareltje
  9. Twee Lijken en een Laatste Plan
  10. Een Sponsen Pyjama
avatar van AOVV
Sterke Vlaamse reeks rond het mysterieuze sterfgeval van De Kloot, de weinig geliefde man van Goedele Goethals. Toen dit in 2012 uitkwam, vond ik het meteen erg goed. Deze week heb ik de reeks nog eens herbekeken, en ondanks enkele pijnpuntjes die me opvallen, blijft het nog steeds goed.

De cast is alvast om over naar huis te schrijven, met voornamelijk vrouwelijke hoofdrollen. Goedele heeft namelijk nog vier zussen, die elk een grote hekel hebben aan haar man. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat zij enkele complotten (het één al bizarrer dan het andere) hebben gesmeed om De Kloot om zeep te helpen. Die plannen nekken echter steeds, en daarin schuilt de tragische humor, een ander, onbedoeld slachtoffer.

Clan heeft geen vervolg gekregen, en dat was ook niet logisch geweest. De finale-aflevering geeft voldoening (enkel het einde, na de biecht van Goedele, komt wat te makkelijk over), alles komt bij mekaar.

Van de vijf zussen viel me vooral Bibi op, een rol van Ruth Becquart. Zij draagt, te wijten aan een ongeluk, een ooglapje, en doet erg denken aan het personage Elle Driver uit de Kill Bill-films van Tarantino. Geinig is dan ook de verwijzing naar die films, wanneer zij in een bepaalde scène een DVD van één van beide films (ik weet niet meer welke) vasthoudt. Naast deze hoofdrollen schittert vooral toch Dirk Roofthooft als De Kloot.

4 sterren

avatar van Multivitamine
Alleen dat einde is dan weer jammer, Remy zou beter verdienen.

Als je de kans hebt (iedereen heeft die ), ga deze serie kijken.