Mijn Series +

8 Simple Rules... for Dating My Teenage Daughter - Seizoen 2 (2003-2004)

Alternatieve titel: 8 Simple Rules

Komedie / Drama

ontwikkeld door Tracy Gamble
met Katey Sagal, Kaley Cuoco en Amy Davidson

Een getrouwd stel met drie kinderen die leven in Detroit. Vader Paul Hennessy stopt met het schrijven van sportartikelen om een column bij te houden over het opvoeden van hun drie tieners, terwijl moeder Cate haar vroegere baan als verpleegkundige weer oppakt. Vader Paul wil zijn tienerkinderen Bridget, Kerry en Rory van het daten afhouden. Hij heeft acht simpele regels waaraan gegadigden moeten voldoen om afspraakjes met zijn kinderen te mogen maken.

1. Premiere
  21. Mother's Day
  22. The Principal
  23. Finale Part Un
  24. Finale Part Deux
Ook nog met good old James Garner en John Ritter.

ZAP!
John Ritter kreeg na drie episodes van dit seizoen klachten op de set, waarna hij naar het ziekenhuis werd gebracht en stierf na een verkeerde diagnose. Tenminste, dat lees ik op Wiki. Vond het vaak wel een sympathiek acteur (Sling Blade 1996!). Garner ook trouwens.

Dit zijn trouwens de 8 rules:

1. Als je handen mijn dochter raken, raak je ze kwijt.
2. Als je haar aan het huilen maakt, maak ik jou aan het huilen.
3. Safe seks bestaat niet. Geen seks wel.
4. Breng haar laat thuis, er komt geen volgende date.
5. Alleen bezorgers toeteren. Dates bellen één keer aan.
6. Geen gezeur als je op haar wacht. Als je het saai vindt, vervang dan mijn olie.
7. Als je broek op je enkels hangt, zal ik hem omhoogtrekken en vastnieten.
8. Dates vinden plaats in openbare plaatsen. Wil je romantiek? Lees een boek.

avatar van renzoroy
Zo jammer dat John Ritter toen plotseling overleed en vervangen werd door die simpele ziel David Spade. Ik heb zo'n hekel aan die flauwe, trieste en vaak kinderachtige "humor" van hem.

Rules of Engagement was over het algemeen ook zo leuk, maar dan heb je hem weer en dan speelt die ook nog eens een soort van womanizer. Dat terwijl die er uit ziet als een of andere zwervende stoner (ja ik weet het, IRL heeft die o.a. gedate met Heather Locklear, ongelofelijk).

Iig is het bij 8 Simple Rules duidelijk dat John Ritter de kracht van de serie was en dat ze na zijn overlijden beter de serie hadden kunnen stoppen. Hier en daar af en toe nog een glimlachje, maar that's it.