ad
  • 8.076.839 stemmen

Shooter - Seizoen 1 (2016-2017)

Show titel: Shooter

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: dinsdag 15 november 2016

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Shooter

Afleveringen Seizoen 1 (2016-2017)

1. 1. Point of Impact

Wanneer een complot wordt ontdekt om de President van de Verenigde Staten te vermoorden, wordt de hoog onderscheiden veteraan Bob Lee Swagger aangeworven door zijn voormalige commandant, Isaac Johnson, om deze moordpoging te voorkomen.

2. 2. Exfil

Bob Lee probeert zijn familie vanuit de gevangenis te beschermen. Commandant Isaac Johnson heeft maar één prioriteit: Bob Lee het zwijgen opleggen. Nadine neemt contact op met de vrouw van Bob Lee.

3. 3. Musa Qala

Bob Lee moet zijn achtervolgers zien te ontwijken, hij wendt zich tot Nadine. Commandant Isaac Johnson moet hoognodig zijn dubbel leven op orde brengen, dit zal zijn zoektocht naar Bob Lee bervorderen.

4. 4. Overwatch

Bob Lee overdenkt zorgvuldig zijn volgende stappen. Nadine doet onderzoek naar de Oekraïense connectie.

5. 5. Recon by Fire

Bob Lee lokaliseert de kogel van de moord, de kogel leidt hem naar een radicale militie en Isaac. Nadine bevindt zich te midden van een dodelijk kat en muis spel met Payne.

6. 6. Killing Zone

Bob Lee spoort zijn voormalige instructeur op, hij hoopt op ondersteuning in het vinden van de schutter. Nadine ondervraagt Payne. Isaac realiseert zich dat hij boven zijn kunnen zit. Een verslaggever doet Julie een aanbod.

7. 7. Danger Close

Bob Lee reist het hele land door om de schutter te vinden. Nadine neemt contact op met een Oekraïense verslaggever die het één en ander kan uitleggen omtrent de samenzwering. Isaac twijfelt of hij wel trouw kan blijven.

8. 8. Red on Red

Bob Lee en Nadine stellen het bewijs van de samenzwering veilig. Isaac is haastig op zoek naar een nieuwe strategie. Payne probeert te vluchten, en Julie en Mary zijn in gevaar.

9. 9. Ballistic Advantage

Bob Lee onderhandelt over een uitwisseling om zijn familie te redden. Nadine bedot haar loyaliteit naar Bob Lee en de FBI. Isaac maakt een deal in ruil voor zijn vrijheid.

10. 10. Primer Contact

Bob Lee, Julie, Nadine en Isaac werken samen om de Russische ambassade te doorbreken. Deze actie voeren zij uit om Mary te redden, en om de samenzwering te beëindigen zodat ze kunnen bewijzen dat Bob Lee een onschuldig man is.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Mijn interesse is gewekt.

• 20879 berichten

De mijne ook.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

Mijne ook

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

• 2056 berichten

Voorlopig uitgesteld wegens de (vele) schietpartijen in Amerika en verplaatst naar 't najaar.

avatar van sikko03_mm

sikko03_mm

1e aflevering gezien, lijkt mij een mooie serie

avatar van Macady

Macady

Eerste 8 gezien, op een enkele aflevering na zeer sterke serie. Groenlicht is gegeven voor seizoen 2.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Vind het ook erg vermakelijk vooralsnog. Vooral de nieuwste aflevering (9) mocht er wezen. Moet wel zeggen dat ik ergens wel hoopte op een toffe sniper battle tussen Scott en Swagger (en dit ook verwacht had), but this works

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2027 stemmen

Serie die lekker wegkeek. 3.5

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Verrassend goede serie met heel veel dingen die in mijn straatje liggen. Verslavend zelfs!

Het tempo is hoog, de afleveringen duren precies lang genoeg, geen verhaallijn is overbodig en visueel ziet het er gewoon heel verzorgd uit. Dit alles zorgt al voor een hele spannende en fijne kijkervaring. De paar clichés en ongeloofwaardigheden vergat ik binnen 3 seconden met een glimlach.

De gevechten zijn precies hoe ik ze graag zie, gedetailleerd, overzichtelijk en strak gefilmd en geen chaos met liters bloed. Je weet precies hoe het ervoor staat elke seconde. Elke keer dat de sniper-zoom weer in beeld was voelde ik weer adrenaline, heerlijk. De wapens, vooral snipers uiteraard, worden geniaal getoond met close-ups, en ook krijg je een training schieten gedurende de hele serie. De 'Black King' als een soort van superieur geheim wapen is gaaf.

Kleurrijke cast ook, een typische 'te veel om op te noemen', Philippe, VanSanten en Addai-Robinson pakken je echt in, maar ook bijrollen van bijvoorbeeld Fichtner en Harrington waren fantastisch.

Een geslaagde soundtrack zou dit alles afmaken, en hell yeah dat was het! Spannend waar nodig en treurig waar nodig.

In m'n hoofd zat een 4.5*, omdat puur kwalitatief gezien het net geen bijvoorbeeld True Detective is, maar als ik subjectief kijk verdient Shooter misschien wel de volle 5*, twijfel dus.

Ik ga de komende uren de achtertuin in blikjes omver schieten met m'n waterpistool.

avatar van Shaky

Shaky

Zojuist seizoen 1 afgekeken en ik kom op een mager zesje uit. Het is allemaal aardig vermaak en de afleveringen schieten (HA!) voorbij, maar daar blijft het dan ook echt bij. Echt goed wordt het (nog) nergens, misschien in seizoen 2. Het verhaaltje is flinterdun en de grande finale, aflevering 10, is alles behalve memorabel. Al met al leuk vermaak maar daar blijft het bij; middenmoter.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

En dan zeg ik dus:

Minuten komen te duur.

Simpelweg.

Waarom je kostbare tijd verdoen met middelmatig beeldmateriaal als dit.

Dan liever nog even een blokje om in het wijdbeens uitgestrekte.

Het poezelig gemauw van kittigen.

Het gefluit naar het vogeltje.

Zoveel wat beter dan dit.

Eigenlijk.

Niet dan.

avatar van brawljeff

brawljeff

Deze zou je in principe bij heel veel series kunnen plaatsen bram waarom was dit zo waardeloos?

kittigen

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Heb deze persoonlijk niet eens gezien maar ga af op bovenstaand oordeel in combinatie met mijn eigen vooroordeel omtrent de omliggende thematiek.

Vond daarbij American Sniper ook een behoorlijk saaie zit.

Verder is het mijn persoonlijke gedachte dat naar een beeld staren op een gegeven moment toch een wat bedenkelijk tijdverdrijf is en er echt maar enkele films en series zijn waar ik uiteindelijk tijd aan zou willen besteden.

En dat het met de kostbare minuten dus aardig oploopt op het moment dat ik alles wat Netflix me voor wil houden uit zou gaan liggen zitten.

Zelfs al kan het me op een gegeven ogenblik aan mijn reet roesten.

Wel aardig van ze, dat wel, en moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten, wat ie doet, het is slechts mijn eigen gevoel dat mijn algehele bestaan in dergelijk geval eventueel in zekere zin in het geding zou kunnen raken.

Vandaar dat ik mij probeer te beperken tot de enkele toppertjes zoals Fargo en meer recentelijk kan ik ook Ozark zeer aanbevelen.

Erg van genoten.

Shows waar ik echt in op kan gaan, beperk ik mij tot, als je zoiets heb van dit is het niet echt kan je het maar beter afkappen en iets anders gaan doen; is mijn persoonlijke opvatting.

Slechts dat.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

De film heb ik gezien. Die was goed. Vooral als je een beetje kennis van wapens hebt. De serie nog niet aan toe gekomen maar ga er wel aan beginnen denk ik.