Mijn Series +

The Exorcist - Seizoen 1 (2016)

Horror / Thriller

ontwikkeld door Jeremy Slater
met Geena Davis, Alfonso Herrera en Ben Daniels

Pater Tomas leidt een kleine maar trouwe parochie in een buitenwijk van Chicago. Aan de andere kant van de wereld is Pater Marcus in dienst van het Vaticaan om de oorlog tegen haar vijanden te beslechten. De familie Rance heeft op het eerste gezicht een heel normaal leven in de voorstad. Maar Henry Rance ziet het niet meer zitten. Zijn oudste dochter Katherine weigert haar kamer te verlaten. Haar jongere zusje Casey denkt dat er meer aan de hand is en hoort rare geluiden uit de kamer van haar zus komen. Uiteindelijk is het moeder Angela die geteisterd door demonische nachtmerries hulp inroept van de kerk. De twee priesters zijn hun laatste hoop.

1. Chapter One: and Let My Cry Come Unto Thee
  8. Chapter Eight: the Griefbearers
  9. Chapter Nine: 162
  10. Chapter Ten: Three Rooms
avatar van The Oceanic Six
De laatste 3 afleveringen redden de serie van een hele dikke onvoldoende. Tot die tijd vond ik het een serie die absoluut niet de naam van de wereldberoemde film mag dragen. Saai en traag verhaal, personages die me niet echt konden boeien en van de spanning uit de film valt hier weinig terug te vinden. Wat ik al zei, de laatste afleveringen weten het tempo plots wel te versnellen en zowaar wordt het nog zelfs even interessant. Nooit geweldig, maar mocht er een tweede seizoen nog eens komen, dan ben ik door die laatste afleveringen nog wel een beetje geïnteresseerd.

avatar van UmbraVitae
Als je een serie baseert, op een alom gekende en zeer gewaardeerde film, dan loert er nogal snel ontgoocheling om de hoek. Maar dat is hier helemaal niet het geval, wat een heerlijke serie. Deze vreemd genoeg, nog maar recent beginnen zien, terwijl dit volledig m'n ding blijkt te zijn. Had deze al paar jaar op pc staan, uiteindelijk via prime video beginnen kijken, te veel aanbod heeft ook z'n nadelen Ook een heerlijke Hannah Kasulka

avatar van james_cameron
Spannende, inventieve televisieserie die aanvankelijk grotendeels los lijkt te staan van de gelijknamige klassieker uit 1973, maar gaandeweg steeds meer verstrengeld raakt met de personages en gebeurtenissen uit die film. De prima cast weet in ieder geval wel raad met het beklemmende materiaal en de plotlijnen worden knap opgebouwd, resulterend in een nagelbijter van een climax. Hier en daar wellicht iets te opgerekt en uitgesmeerd, maar de tien afleveringen houden de spanning er goed in. Gevolgd door een tweede seizoen; ik ga ervoor.