• 11.285 nieuwsartikelen

Speelduur: 7 uur en 24 minuten

Ontwikkeld door: Steven Zaillian

Met: Andrew Scott, Johnny Flynn en Dakota Fanning

Datum van release: donderdag 4 april 2024

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Ripley

Tom Ripley is een oplichter die begin jaren zestig in New York rondscharrelt. Tom wordt ingehuurd door een rijke man om zijn zwervende zoon, Dickie Greenleaf, ervan te overtuigen terug naar huis te komen. Dickie leidt momenteel een comfortabel, door trusts gefinancierd expat-leven in Italië. Toms aanvaarding van de opdracht is de eerste stap in een complex leven vol bedrog, fraude en moord.

Afleveringen

1. 1. I A Hard Man to Find

4 april 2024 (49 minuten)

Tom Ripleys leven als kleine crimineel in New York verandert drastisch wanneer hij een aanbod krijgt om de eigenzinnige zoon van een rijke man terug te halen uit Europa.

2. 2. II Seven Mercies

4 april 2024 (49 minuten)

In Italië maakt Tom het zich gemakkelijk in de chique villa van Dickie aan de Amalfikust, maar hij wekt de argwaan van Dickies vriendin Marge.

3. 3. III Sommerso

4 april 2024 (49 minuten)

Tom heeft nog maar weinig geld en zijn toekomst in Italië is onzeker, dus zet hij een duister plan in gang.

4. 4. IV La dolce vita

4 april 2024 (44 minuten)

Tom moet eerst de boel afhandelen met Marge, die sceptisch is, voordat hij naar Rome gaat om daar een nieuw gefingeerd leven te beginnen.

5. 5. V Lucio

4 april 2024 (1 uur)

In Rome neemt Tom zijn intrek in een prachtig appartement. Maar een onverwachte bezoeker dreigt zijn perfecte leventje te verstoren.

6. 6. VI Some Heavy Instrument

4 april 2024 (59 minuten)

Een gruwelijke ontdekking leidt de politie van Rome naar Tom, wat resulteert in een kat-en-muisspel met de hoofdrechercheur.

7. 7. VII Macabre Entertainment

4 april 2024 (58 minuten)

Terwijl inspecteur Ravini zijn moordonderzoek uitbreidt, beraamt de ongrijpbare Tom op Sicilië zijn volgende plannen.

8. 8. VIII Narcissus

4 april 2024 (1 uur en 16 minuten)

Tom vindt zichzelf opnieuw uit en bouwt een benijdenswaardig leven op in Venetië, zolang zijn leugens niet aan het licht komen.

avatar van Toontje G

Toontje G

Geweldige serie, prachtig gefilmd in zwart/wit. Mooie scènes, prima geacteerd.

avatar van Pim1993

Pim1993

Alles hier is goed gedaan. De keuze van het tempo, de keuze van zwart wit, de muziek, maar bovenal de manier waarop het in beeld wordt gebracht. Echt een meesterwerk. En een schitterende hoofdrol voor Andrew Scott die geboren is voor deze rol. Bravo!

avatar van Chefkes

Chefkes

[quote]speelruimte schreef:
In deel drie twee opvallende zaken. Een gasaansteker die langere tijd onder water heeft verkeerd, doet het nog prima. Er wordt 1 boot gehuurd. Vervolgens wordt 1 boot verbrand en even later 1 boot tot zinken gebracht. Dit past niet in het overigens realistische verhaal. [/quote. ]

Dit is wat ik denk:
Van die aansteker viel me ook al op. Volgens mij stak hij de boot in brand om bewijs en bloed te vernietigen, aangezien het een stalen boot was heeft hij deze daarna met stenen laten zinken. Verderop blijkt echter wel dat ze bloedsporen aan boord hebben gevonden.

avatar van Chefkes

Chefkes

Geweldige serie, mooi in beeld gebracht, geweldig acteerwerk. Spannend en interessant. Mooi gebruik van geluid en muziek. Fijn dat er veel italiaans gesproken wordt. Goed tempo, had voor mij nog wel 4 afleveringen langer mogen zijn, met name de beginfase waar Tom zich binnenwurmt bij Richard's huis - hoe lukt 'm dat, waarom gooit Richard hem niet eruit, hoe is de dynamiek dan?

Links en rechts wat sterke stukken en onwaarschijnlijkheden, maar toch zeer goed als geheel.

In die scene in het laatste deel waar hij met een baard en wat meer haar de inspecteur misleidde, nam voor mij de spanning wel af ivm ongeloofwaardigheid. Datzelfde ook met John Malkovich, dat is teveel een bekende acteur waardoor ik weer dacht dit is een film ipv dat je er echt in zit....!

avatar van henkies

henkies

Prachtig werk, helemaal goed.

avatar van RevengeN

RevengeN

Komt een beetje traag op gang, wordt daarna wel spannend. Jammer dat het in zwart wit is.

Ojaa en die acteur lijkt op Mark Ruffalo