• 8.710.239 stemmen

Arcadia - Seizoen 1 (2023)

Show titel: Arcadia

IMDb beoordeling: 6,2 (220)

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 40 minuten

Ontwikkeld door: Helen Perquy

Met: Melody Klaver, Natali Broods en Monic Hendrickx

Oorsprong: België / Nederland

Datum van release: zondag 19 maart 2023

Eerst uitgezonden op: VRT Max (België)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

• tv Aflevering 3 - zondag om 20:21 uur op NPO 3

Plot Arcadia

Na een enorme ramp ontstaat een nieuwe samenleving: 'Arcadia'. Hier wordt het lot van burgers bepaald door hun persoonlijke burgerscore. De familie Hendriks kan dankzij hun hoge scores een goed en veilig leven leiden in Arcadia. Alles verandert als blijkt dat vader Pieter heeft gefraudeerd met de scores van hun dochters. Als straf wordt hij verbannen naar de buitenwereld, een plek waar bijna niemand het overleeft. Zijn vrouw en vier dochters blijven achter en krijgen strafpunten voor zijn fraude. Met als gevolg dat al hun privileges komen te vervallen. Hoe houdt de familie zich staande in deze nieuwe samenleving die perfect zou moeten zijn, maar vol bedrog en verraad blijkt te zitten? Kiezen ze voor elkaar? Of ieder voor zichzelf?

Afleveringen Seizoen 1 (2023)

1. 1. De Fraude van Pieter Blijft Niet Ongestraft

19 maart 2023 (50 minuten)

2. 2. Alex Wordt onder Druk Gezet

26 maart 2023 (50 minuten)

3. 3. Milly Zoekt Verder Naar Haar Vader

2 april 2023 (50 minuten)

4. 4. Hanna Nestelt Zich Dieper in het Verzet

9 april 2023 (50 minuten)

5. 5. Het Verzet Test Of Hanna Te Vertrouwen Is

16 april 2023 (50 minuten)

6. 6. Loopt Hanna in een Val?

23 april 2023 (50 minuten)

7. 7. Alex Gaat de Confrontatie Aan

30 april 2023 (50 minuten)

8. 8. Hugo Wil Wraak

7 mei 2023 (50 minuten)

Benieuwd naar!

Nielojram

Meuh.... vandaag 5 afleveringen gezien..

Het wordt, tot nu toe, nergens spannend....

avatar van Rotterdam@1

[email protected]

Slechts één deel gezien, bij wijze van proef doe ik dat vaker en dit is niet mijn ding. Niet overtuigend, niet pakkend, hoewel het natuurlijk alle ingrediënten heeft van een totalitair regime en afgerichte burgers.

Zoek de overeenkomsten met de huidige tijd...Vlaams/Nederlands is een goede combinatie.

Ik hield het nog geen 10 minuten vol.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Nee dit is het niet. Als dit de duurste Vlaamse reeks ooit is, dan hebben ze veel geld weggegooid. Slecht scenario, slecht geacteerd, slecht gecast, slechte 'kostuums',... Is er dan zoveel geld gestoken in de decors? Ook die overtuigen niet. Heel teleurstellend.

avatar van ZAP!

ZAP!

Ik was na de tv-trailer al klaar.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel sceptisch was over deze NL/BEL sciencefiction serie, na het zien van 1 aflevering ben ik toch benieuwd geworden naar het verloop en nu ik 4 afleveringen heb gezien vind ik het toch best een redelijke serie. Oke het ziet er misschien af en toe een beetje

goedkoop uit, maar het is ondanks dat helemaal zo slecht nog niet.

avatar van Esteban

Esteban

Laat ik eens vooringenomen zijn. Bij het zien van de trailers en clips bekroop het gevoel me dat dit een gevalletje willen maar niet kunnen is. Alleen al de dialogen die in het Engels misschien nog zouden kunnen werken, maar in eigen taal gewoon niet pakken. Ze klinken hol en pompeus tegelijkertijd. Blockbuster-zinnen, zo zou ik het noemen. Daarnaast weet je dat wanneer BE en NL doorgaans een samenwerking aangaan voor zo'n grootse serie, het is om budgettaire redenen. Te prijzig en te groots om plaatselijk gefinancierden te krijgen en te realiseren. Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het er bij momenten nogal goedkoop uitziet, niet altijd overtuigend ook. Echt spectaculair zal het waarschijnlijk nooit echt worden, want te duur. Dit is een project waarvoor een geldschieter als Netflix nodig is. Het doet mij denken aan Als De Dijken Breken, dat was ook een beetje vis noch vlees.

Enfin, binnenkort ga ik al die vooroordelen van mij af proberen te zetten en alsnog beginnen kijken, kwestie van het toch een kans te geven.

PS: Wel niet zo slim om dit pal tegenover live-kijkcijferkanon De Mol te programmeren. Dat is nu al duidelijk.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Ja samen met de mol is inderdaad niet slim. Misschien daarom dat ze het meteen integraal op VRT Max gooien. Dat is dan weer een voordeel.

avatar van ShortyXL

ShortyXL

Vandaag de eerste aflevering gezien en dat was al genoeg. Wat een draak van een serie. Wel willen, maar niet kunnen. Verhaal technisch zou dit een goede serie kunnen zijn. Maar de uitvoering is zo low budget. De dialogen zijn tenenkrommend, de decors en kostuums zien er niet uit.

Nielojram

Afgekeken.. Heb alleen nog steeds eigenlijk geen idee waar ik naar gekeken heb.

Allemaal vage verhaallijnen, niets is echt af aan het eind. Het eind zelf is ook vreemd..

Vond 'Carmen' overigens echt heel erg 'acterend-acteren' als jullie begrijpen wat ik bedoel

Wel lekker voer voor de wappies overigens, dat maakt het dan wel weer leuk om de nabeschouwing op social media te lezen

Hermanito

200% mee eens ...