• 8.985.579 stemmen

Body of Proof - Seizoen 1 (2011)

Show titel: Body of Proof

Ontwikkeld door: Christopher Murphey

Met: Dana Delany, Jeri Ryan en Geoffrey Arend

Datum van release: dinsdag 29 maart 2011

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot Body of Proof

Dokter Megan Hunt was in een eerder leven een gerespecteerd neurochirurg. Mede door haar drukke professionele activiteiten eindigde haar huwelijk in een scheiding en verloor ze de voogdij over haar dochter aan haar ex-man. Na haar echtscheiding had ze een auto-ongeluk met als gevolg dat ze een verminderd gevoel in haar handen kreeg. Toen een van haar patiënten op de operatietafel stierf stopte ze met de chirurgie. Ze wordt schouwarts bij de politie van Philadelphia en met haar gedrevenheid lost ze moordzaken op, maar diezelfde gedrevenheid wekt ook irritaties op bij haar collega's. Haar kennis en kunde als chirurg komt vaak goed van pas bij het oplossen van de verschillende moorden.

Afleveringen Seizoen 1 (2011)

1. 1. Pilot

29 maart 2011 (44 minuten)

Het lichaam van een vrouwelijke jogger wordt teruggevonden in de Schuylkill Rivier. Dr. Megan Hunt en haar partner, medische onderzoeker en voormalig politieagent Peter Dunlop gaan op onderzoek uit. Terwijl Megan ook nog een persoonlijke puzzel moet oplossen... Wat is het perfecte verjaardagscadeau voor haar twaalfjarige dochter.

2. 2. Letting Go

3 april 2011 (44 minuten)

Als de twee lichamen van een jong koppel worden teruggevonden in een auto, belooft dokter Megan Hunt de rouwende ouders dat ze de moordenaar van hun dochter zal vinden. Als het team er een passiemoord van wil maken, vinden Megan en haar team bewijs op de lichamen dat het onderzoek in een heel andere en schokkende richting duwt.

3. 3. Helping Hand

5 april 2011 (44 minuten)

Tijdens de autopsie van een jonge vrouw die werd vermoord in een hotel, ontdekt dokter Megan Hunt een speciale connectie tussen haar en het slachtoffer. Ondertussen beseft Megan hoeveel ze rond haar mist als ze enkele nieuwtjes over haar collega's te horen krijgt.

4. 4. Talking Heads

12 april 2011 (44 minuten)

Wanneer een afgesneden hand en voet worden teruggevonden in een steegje, moeten dokter Megan Hunt en haar team letterlijk gaan puzzelen om de moordenaar te vinden. Ondertussen geeft Megan haar dochter Lacey toestemming om haar te filmen tijdens haar job voor een schoolopdracht. Wat Lacey daar te zien krijgt, verandert de opvattingen over haar moeder totaal.

5. 5. Dead Man Walking

19 april 2011 (44 minuten)

Karen Archer, de ene helft van een identieke tweeling, wordt naar het politiebureau geroepen nadat haar zus Jessica vermoord werd. Ethans interesse in de zaak wordt zo groot dat Curtis zich vragen begint te stellen over zijn motieven. Ondertussen moet Megan af rekenen met oude demonen als ze haar ex-baas bezoekt in het ziekenhuis waar ze vroeger werkte. In datzelfde ziekenhuis stierf onlangs een patiënt na een operatie en Megan moet onderzoeken of het om moord of toeval gaat.

6. 6. Society Hill

26 april 2011 (44 minuten)

Een editor van een tijdschrift wordt dood aangetroffen in haar woonhuis. Megan wordt geconfronteerd met de dader, als ze met haar moeder op sociaal evenement is. Ethan verrast Kate met een positieve houding.

7. 7. All in the Family

3 mei 2011 (44 minuten)

Een rustige buurt in Philadelphia wordt danig verstoord als het neergestoken lichaam van een huisvader teruggevonden wordt. Als dokter Megan Hunt op zoek gaat naar de moordenaar, wordt ze herinnerd aan de moord op haar eigen vader.

8. 8. Buried Secrets

10 mei 2011 (44 minuten)

Megan en haar team onderzoeken de dood van een collega-moordonderzoeker en gaan tot het uiterste om de dader op te sporen. Megan moet haar moeder, met wie ze op gespannen voet leeft, om hulp vragen in een onderzoek.

9. 9. Broken Home

17 mei 2011 (44 minuten)

Wanneer de terminaal zieke Nikki Parkson overlijdt, vermoedt Megan toch dat het niet gaat om een natuurlijke dood. Nikki's rouwende moeder en broer vinden het onacceptabel dat de begrafenis wordt uitgesteld door het onderzoek van Megan. Ondertussen onderbreekt Kate's persoonlijke leven het onderzoek en Lacey vermoedt dat haar ouders weer bij elkaar komen.

avatar van joolstein

joolstein

Het enige positieve wat ik over deze serie kan zeggen is dat Jeri Ryan (Seven of Nine uit Star Trek) erin meespeelt. Verder is het vooral standaard. Vermoedelijk hoor ik ook niet in de doelgroep! Ik denk namelijk dat deze politie-serie meer op vrouwen gericht is.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Alle seizoenen gezien. Aardige serie.Heb mij er wel mee vermaakt.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Vrij leuk eerste seizoen. Alle afleveringen kijken prima weg. Het acteerwerk is voldoende tot goed.

avatar van Boenga

Boenga

De gang van zaken in elke aflevering, in 40 minuten:

een moord,

een aantal verdachten,

zoekwerk van de politie maar vooral van Megan Hunt,

een toevallig woord of voorwerp doet een belletje rinkelen bij Hunt (cfr Baantjer !),

en de moord wordt opgelost.

De originaliteit is ver te zoeken,

het onderzoeken en oplossen van de moorden gaat véél te snel en wordt totaal niet uitgewerkt,

de zeven hoofdpersonages (vijf dokters en 2 rechercheurs) zijn zo karikaturaal als 't maar kan,

het acteerwerk van de nevenacteurs is vaak bedenkelijk (in elke aflevering wordt er wel eens geweend door een nabestaande, maar ik zag nérgens ook maar één traan),

en toch...

tóch is dit zoals al dat soort series best wel meeslepend en kijk je weer uit naar de volgende aflevering en zou voor drie sterren gaan,

als...

als je een beetje sympathie zou kunnen voelen voor het hoofdpersonage. Maar helaas, Hunt is onsympathiek, egocentrisch, eigenwijs en pretentieus.

En, het ergst van al, ik weet niet of het alleen Hunt is die ik niet kan uitstaan; of gewoon Dana Delany...