Mijn Series +

Bottom - Seizoen 3 (1995)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Adrian Edmondson en Rik Mayall
met Adrian Edmondson, Rik Mayall en Steven O'Donnell

Richie en Eddie wonen samen in een bovenwoning in de Londense wijk Hammersmith. Ze verkeren aan de onderkant van de samenleving en hun leven draait om televisie, drank en een gebrek aan geld en vrouwen. Beiden zijn dom en amoreel, en leven in een wederzijdse haat-vriendschapsverhouding. Samen slaan ze zich door een leven van crisis en verveling als in een orgie van destructie.

1. Hole
  2. Terror
  3. Break
  4. Dough
  5. Finger
  6. Carnival
avatar van rcuppen79
Derde en laatste seizoen van de succesvolle Britse tv-serie Bottom. Hoewel dit derde seizoen minder goede afleveringen kent als het briljante tweede seizoen, bevat ze wel twee klassiekers die misschien wel de beste afleveringen van de serie zijn. Het gaat om de aflevering Hole, waarin Ritchie en Eddie vastzitten in een reuzenrad en de aflevering Carnival die zich afspeelt gedurende carnaval. Beide afleveringen zijn briljant en helaas zijn de overige vier afleveringen van een mindere kwaliteit. De aflevering Terror waarin het Halloween is, Break waarin Ritchie en Eddie op vakantie gaan en Finger waarin Ritchie en Eddie zich voordoen als getrouwd koppel om zo gratis een hotelverblijf te krijgen zijn wat aan de flauwe kant. De aflevering Dough waarin Eddie een nieuwe carrière als valsmunter ambieert is wel weer uitstekend.

De wisselvalligheid van de afleveringen maakt dit seizoen echter minder briljant dan het tweede seizoen, maar niettemin uiterst genietbaar. Er lagen plannen voor een vierde seizoen, maar de BBC besloot de reeks na 3 seizoenen stop te zetten. Hierna verschenen er nog wel vier theatershows tussen 1995 en 2003. In 2012 werd er nog getracht een vierde seizoen van de grond te krijgen, maar acteur Adrian Edmondson had hier geen trek meer in. Dit zorgde uiteindelijk voor een deuk in de goede relatie tussen Mayall en Edmondson, die hierna niet meer met elkaar hebben samengewerkt. Rik Mayall stierf uiteindelijk aan een hartaanval in 2014.