Mijn Series +

Bottom - Seizoen 2 (1991-1992)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Adrian Edmondson en Rik Mayall
met Adrian Edmondson, Rik Mayall en Steven O'Donnell

Richie en Eddie wonen samen in een bovenwoning in de Londense wijk Hammersmith. Ze verkeren aan de onderkant van de samenleving en hun leven draait om televisie, drank en een gebrek aan geld en vrouwen. Beiden zijn dom en amoreel, en leven in een wederzijdse haat-vriendschapsverhouding. Samen slaan ze zich door een leven van crisis en verveling als in een orgie van destructie.

1. Digger
  2. Culture
  3. Burglary
  4. Parade
  5. Holy
  6. Bottom's Out
avatar van rcuppen79
Dit tweede seizoen van Bottom, bevat meer dan seizoen 1 de typerende humor waarmee Bottom tegenwoordig vereenzelvigd wordt. De 6 afleveringen zijn stuk voor stuk briljant.

In de aflevering Digger schrijft Ritchie zich in bij een datingbureau en krijgt hij ook daadwerkelijk een dame op bezoek (met alle gevolgen van dien).
In Culture spelen Ritchie en Eddie een geïmproviseerd schaakspel.
In Burglary vangen de twee een inbreker en besluiten de buit zelf te houden.
In Parade doen ze mee aan een paardenrenwedstrijd en probeert Ritchie onsuccesvol een bardame te versieren door zich voor te doen als een oude oorlogsveteraan.
In Holy vieren Ritchie en Eddie Kerstmis en krijgen ze ‘speciaal’ bezoek.
En als laatste is er de aflevering ’s Out, waarin Ritchie en Eddie gaan kamperen.

Met name de afleveringen Digger, Burglary en Parade springen eruit en krijg je geheid tranen in de ogen van het lachen. Wegens het succes verscheen er in 1993 een theatertour en kwam in 1995 het laatste seizoen.

avatar van nlkink
De aflevering Bottom's Out is weliswaar voor seizoen twee opgenomen, maar door de BBC pas uitgezonden nadat seizoen drie compleet op televisie was geweest. De BBC durfde het niet aan om de aflevering uit te zenden omdat er in het door Richie en Eddy genoemde park een huisvrouw was vermoord en bepaalde uitspraken en gebeurtenissen opmerkelijke paralellen vertoonden met die gebeurtenis.
In de tijd dat ik de serie op DVD heb aangeschaft kon je deze alleen maar als box set uit de VS importeren. Dat was prijzig maar daar staat tegenover dat de kerstaflevering extra scenes bevat en dat de aflevering Contest ook gewoon aanwezig is. Je hebt uiteraard wel een regiovrije speler nodig.