• 8.712.628 stemmen

Pepsi, Where's My Jet? - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Pepsi, Where's My Jet?

Afleveringen: 4

Speelduur: 2 uur en 38 minuten

Ontwikkeld door: Jeremiah Murphy

Met: Cindy Crawford

Datum van release: donderdag 17 november 2022

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Pepsi, Where's My Jet?

Een jongen van twintig jaar probeert een straaljager te winnen in een kansspel dat is opgezet door het bekende frisdrankmerk Pepsi. Hiermee geeft hij een aanzet tot een rechtszaak die doet denken aan de strijd tussen David en Goliath. De hieropvolgende casus, aangespannen door de 'kleine man' tegen de multinational, zou de geschiedenisboeken in gaan.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. The Kid from Seattle

17 november 2022 (37 minuten)

Zeven miljoen Pepsi-punten om een straaljager te winnen? Dat had onmogelijk moeten zijn. Maar als John Leonard in 1995 de reclame ziet, vindt hij toch een manier.

2. 2. Let's Make a Deal

17 november 2022 (43 minuten)

John en Todd perfectioneren hun plan. Ze sturen hun Pepsi-punten en cheque op en wachten af. Het bestuur van Pepsi is in rep en roer, en de advocaten komen tevoorschijn.

3. 3. The Bad News Bears

17 november 2022 (37 minuten)

Het Pentagon moet een verklaring afgeven. Oplichters zien hun kans schoon. Om deze zaak succesvol af te ronden, zal John de publieke opinie voor zich moeten winnen.

4. 4. Landing the Plane

17 november 2022 (41 minuten)

Geïnterviewden denken terug aan een campagne in 1992 op de Filipijnen die zo misliep dat het leidde tot rellen en doden. In 1999 hoort John de uitspraak op zijn rechtszaak.

Prima mee vermaakt op een koude regenachtige zondagmiddag. Hoe bizar de eis ook was, uiteindelijk laat de serie wel zien hoe groot de macht van dit soort bedrijven is. Rechters, politiek en pers worden allemaal ongetwijfeld gepaaid, hetzij met geld en misschien wel op andere manieren.

David vs Goliath zou eigenlijk een betere titel zijn geweest.

avatar van Karst

Karst

Vermakelijke documentaire met een lekker feel good vibe de eerste twee/drie afleveringen. Daar komt verandering in in aflevering drie wanneer een advocaat met een verminderde hoeveelheid scrupules om de hoek komt kijken en alles wat venijniger wordt en de (te grote) macht van dergelijke bedrijven duidelijker wordt. Aflevering vier valt helaas wat tegen en voelt afgeraffeld.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Funny verhaal wat ook leuk uitgewerkt is in de vier afleveringen. Het begint nog gezellig, maar eindigt toch best negatief met bv die overleden lerares. En teleurstellend dat de rechter voor Pepsi koos, vind ik behoorlijk unfair. Al had ik als ik die gozer was geweest allang een deal aangenomen. Zou me niks verbazen als zo'n rechter niet wereldwijd belachelijk gemaakt wilde worden als ze wel de straaljager toe had gekend.