• 8.612.637 stemmen

Ontwikkeld door: Steven Moffat

Met: David Tennant, Stanley Tucci en Dolly Wells

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: maandag 26 september 2022

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Inside Man

In de Verenigde Staten zoekt Jefferson Grieff, een gevangene in de dodencel, naar verzoening terwijl zijn executie ophanden is. Journaliste Beth Davenport zit in een trein in Engeland en is op zoek naar een verhaal. Harry Watling, een dominee uit een rustig dorpje, haalt de wiskundelerares van zijn zoon op van het station. Alle vier staan ze op het punt verstrikt te raken in een dilemma dat één van hen tot moord zou kunnen brengen.

Afleveringen

1. Aflevering 1

26 september 2022 (59 minuten)

Onderzoeksjournaliste Beth ontmoet een nieuwe vriendin en interviewt een prikkelbare gevangene. Door een misverstand belandt de plaatselijke dominee in een lastig parket.

2. Aflevering 2

27 september 2022 (1 uur en 01 minuut)

Beth stemt toe om een van Grieffs onderzoeken bij te wonen. Mary praat met Janice. Harry's pogingen om Edgar te laten bekennen, werken averechts.

3. Aflevering 3

3 oktober 2022 (1 uur)

Grieff ontvangt alarmerend nieuws en brengt Beth in contact met een bondgenoot in het VK. De politie — en Ben — hebben vragen over wat Harry allemaal heeft uitgespookt.

4. Aflevering 4

4 oktober 2022 (1 uur)

Mary en Harry ruziën over hun gast in de kelder. Terwijl de tijd dringt en Grieff de onzichtbare touwtjes in handen heeft, gaat Beth op zoek naar Janice.

Alle Acteurs en Actrices

Ricky

1 aflevering

avatar van bawimeko

bawimeko

Spannende serie, hinkt qua humor en drama nogal op twee gedachten; het heeft de geestige verbale humor van Sherlock, maar de thema's zijn inktzwart (suïcide, gijzeling, doodstraf, religie). Qua opbouw en verhaalconstructie vijf sterren, maar qua uitwerking en personages een ster aftrek.

avatar van lang pee

lang pee

Ik ben zeker fan van Tennant en Tucci maar ik vond deze serie gewoon echt barslecht. Dacht even dat het een komische serie was, maar eerlijk ik vond de humor bijzonder flauw en het verhaal te onnozel om ook maar van een beetje spanning te kunnen spreken. Nee het ging alle kanten uit maar spijtig genoeg nooit de goede kant.

Er was maar één ding positief, het was relatief snel voorbij....

De makers hadden eens naar de film Fargo moeten kijken, dat is spanning en humor samenvoegen hoe het moet!!!

avatar van Thorak

Thorak

Ik heb de serie afgekeken, maar waarom? Misschien hoopte ik op verbetering en een logisch einde, maar helaas bleven beiden uit.

De serie lijkt niet te kunnen kiezen tussen drama en komedie, al twijfel ik of het niet onbedoeld komisch is uitgevallen, maar hierdoor is het gewoon niet serieus te nemen. Daarnaast nog de vele (zéér veel) onlogische keuzes die de karakters maken...

Wat gewoon héél erg knap is aan deze serie is dat je met een aantal hele goede acteurs toch een drol als dit kunt afleveren!

avatar van Corran

Corran

Het stoorde me best wel veel aan deze serie dat je de hand van de scriptschrijver heel erg hard voelde. Dingen gebeurden omdat het nodig was voor het verhaal, maar het voelde totaal niet organisch of natuurlijk aan. Ik besef wel dat ze een reeks wilden maken waar mensen met goede bedoelingen toch verkeerde keuzes kunnen maken met serieuze gevolgen, maar die uitwerking was gewoon matig. Zelfs mensen in paniek met tunnelvisie zouden hier op een hoop momenten nog andere en betere opties hebben kunnen zien, dat zat te zwak in elkaar.

Maar het ergste was toch heel die gekunstelde constructie met Grieff, die ergens aan de andere kant van de wereld met vergezocht giswerk het plot in de UK moet beïnvloeden.

avatar van eppo349

eppo349

Echt een Steve Moffat love or hate it serie, In mijn geval is het een love it serie. Met name het karakter wat Dolly Wells speelt vond ik intrigerend genoeg om het boeiend af te kijken.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

het verhaal van de priester is wel goed, maar het verhaal van Mr grief die vanuit zijn dodencel onbeperkt mag bellen over de gehele wereld, en via een foto een moord of verdwijning ( tevens ook over de gehele wereld) kan oplossen gaat me toch echt te ver.

Dan is er nog de journaliste van 20 jaar die in dr uppie de wereld over reist en elk gehucht weet te vinden en binnen komt ( zonder vaste baan, maar blijkbaar wel genoeg geld heeft daarvoor) is ook enorm ver gezocht.

Het komt over alsof ze teveel cast leden hadden, en maar 2 verhaal lijnen hadden verzonnen ( maar waarom dan 1 in de USA en de ander in de UK ?! ) en die probeerden samen te laten smelten . zonde.

Had het bij het verhaal in de UK gehouden, zonder die hete Mr. Grieff.