• 8.986.001 stemmen

Why Women Kill - Seizoen 2 (2021)

Show titel: Why Women Kill

Ontwikkeld door: Marc Cherry

Met: Allison Tolman, B.K. Cannon, Allison Tolman, B.K. Cannon, Allison Tolman en B.K. Cannon

Datum van release: donderdag 3 juni 2021

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• Videoland Bekijk seizoen 2 via Videoland

Plot Why Women Kill

We volgen drie vrouwen uit verschillende decennia die verbonden zijn met elkaar doordat ze allemaal in hetzelfde Pasadena-huis hebben gewoond en ontrouw in hun huwelijk hebben ervaren. Beth Ann Stanton is tevreden als huisvrouw in 1963 totdat ze hoort over de ontrouw van haar man; socialite Simone Grove ontdekt de homoseksualiteit van haar derde man en begint haar eigen affaire met een jongere man in 1984; en hoewel in een open huwelijk in 2019, wordt de relatie van advocate Taylor Harding op de proef gesteld wanneer zij en haar man zich aangetrokken voelen tot dezelfde vrouw. Ondanks het feit dat hun maatschappelijke rol in de loop van de decennia is veranderd, leidt de reactie van elke vrouw op de ontrouw ertoe dat ze het leven van een ander nemen.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. Secret Beyond the Door

3 juni 2021 (45 minuten)

Alma droomt van status en glamour en hoopt toegelaten te worden tot de lokale tuinclub, geleid door de intimiderende Rita. Maar als Alma het grote geheim van haar man ontdekt, komt al haar harde werk in gevaar.

2. 2. The Woman in the Window

3 juni 2021 (45 minuten)

Een geschokte Alma onderzoekt Bertrams 'souvenircollectie'. Ze is nog steeds vastbesloten haar ambitie bij de tuinclub waar te maken. Ondertussen vindt Rita Scooters toewijding maar verdacht en is ze geïrriteerd door de komst van haar stiefdochter Catherine.

3. 3. Lady in the Lake

10 juni 2021 (45 minuten)

Alma en Bertram verzinnen een plan om de waarheid te verbergen. Hun dochter, Dee, denkt dat Scooter liegt en vraagt Vern om hulp. Rita probeert een meningsverschil met Catherine bij te leggen.

4. 4. Scene of the Crime

17 juni 2021 (45 minuten)

Alma krijgt te horen dat de tuinclub haar een bezoekje gaat brengen. Ze wil dat Bertram helpt om iets voor te bereiden, ook al is de politie bezig met de vermissing bij de buren. Dee heeft liefdesverdriet en zoekt troost bij Vern.

5. 5. They Made Me a Killer

24 juni 2021 (45 minuten)

Alma leert hoe wreed Rita kan zijn, maar realiseert zich al snel hoe ze de situatie in haar voordeel kan gebruiken. Bertram wil graag verder met zijn 'hobby' en vraagt een oude vriend om raad.

6. 6. Dangerous Intruder

1 juli 2021 (45 minuten)

Nadat ze Bertram om hulp heeft gevraagd, besluit Alma de zaken in eigen hand te nemen. Rita betrekt Scooter in haar plan om Catherine te chanteren. Vern krijgt steeds sterkere gevoelens voor Dee.

7. 7. The Woman in Question

8 juli 2021 (45 minuten)

Rita's euforie is snel voorbij als Catherine vermoedens heeft over haar betrokkenheid bij Carlo's dood. Dee laat haar ouders kennismaken met Vern tijdens een etentje, waar schokkende onthullingen worden gedaan.

8. 8. Murder, My Sweet

15 juli 2021 (45 minuten)

Alma viert dat ze eindelijk is toegelaten tot de tuinclub. Bertram rouwt om het verlies van de oude Alma. Isabel gebruikt haar recente ontdekking in haar eigen voordeel. Dee ontdekt tegenstrijdige informatie rond de vermissing van Mrs. Yost.

9. 9. The Unguarded Moment

22 juli 2021 (45 minuten)

Na drie weken besluit Alma een gooi te doen naar het voorzitterschap van de tuinclub. Rita wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Bertram wordt verteerd door schuldgevoelens, terwijl Vern achter de waarheid aanzit.

10. 10. The Lady Confesses

29 juli 2021 (45 minuten)

Verns onderzoek leidt hem naar zijn nieuwe schoonouders. Alma doet er alles aan om haar nieuwe, glamoureuze leven te beschermen en bedenkt een wanhopig en dramatisch plan.

avatar van Patjée

Patjée

Uiteindelijk niet zo clever als het eerste seizoen (ook omdat je hier niet tussen verschillende tijden springt), maar het blijft wel boeien. Mooi om die transformatie van Alma te zien, waarin ze stukje bij beetje zichzelf loslaat om te worden wat ze zo idoliseert. Ook goed bedacht dat Alma en Rita in één van de laatste scènes precies de tegenovergestelde rol hadden als in de beginscène van aflevering 1. ik vond het wel een gemiste kans dat ze op het allerlaatst niet bedacht dat ze alles in de schoenen van haar man zou schuiven (en er zo mee weg zou komen), wat helemaal bij haar karakter had gepast dat ze haar oude zelf helemaal had verraden.

Los van dit alles: práchtige beelden, acteerwerk ligt er dik bovenop maar dat is helemaal in stijl in deze serie, en een onderhoudend verhaal.