Mijn Series +

Why Women Kill - Seizoen 1 (2019)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Marc Cherry
met Lucy Liu, Ginnifer Goodwin en Kirby Howell-Baptiste

We volgen drie vrouwen uit verschillende decennia die verbonden zijn met elkaar doordat ze allemaal in hetzelfde Pasadena-huis hebben gewoond en ontrouw in hun huwelijk hebben ervaren. Beth Ann Stanton is tevreden als huisvrouw in 1963 totdat ze hoort over de ontrouw van haar man; socialite Simone Grove ontdekt de homoseksualiteit van haar derde man en begint haar eigen affaire met een jongere man in 1984; en hoewel in een open huwelijk in 2019, wordt de relatie van advocate Taylor Harding op de proef gesteld wanneer zij en haar man zich aangetrokken voelen tot dezelfde vrouw. Ondanks het feit dat hun maatschappelijke rol in de loop van de decennia is veranderd, leidt de reactie van elke vrouw op de ontrouw ertoe dat ze het leven van een ander nemen.

1. Murder Means Never Having to Say You're Sorry
  2. I'd Like to Kill Ya, But I Just Washed My Hair
  3. I Killed Everyone He Did, But Backwards and in High Heels
  4. You Had Me at Homicide
  5. There's No Crying in Murder
  6. Practically Lethal in Every Way
  7. I Found Out What the Secret to Murder is: Friends. Best Friends.
  8. Marriages Don't Break Up on Account of Murder – It's Just a Symptom That Something Else Is Wrong
  9. I Was Just Wondering What Makes Dames Like You So Deadly
  10. Kill Me as if It Were the Last Time
In de stijl van desperate housewives.

avatar van Bubblez
Erg vermakelijk serie en inderdaad zeer in de stijl van Desperate Housewives, dus ook zéér Amerikaans met een glansje.
De drie tijdszones zijn erg leuk bedacht, al vond ik persoonlijk het 2019-stel niet vermakelijk genoeg. De andere twee zeker wel, Lucy Liu en Ginnifer Goodwin zijn heerlijk om naar te kijken.

De slotaflevering heeft aan het eind de beste end-of-series-montage na Six Feet Under, was ik erg van onder de indruk.
Een tweede seizoen zal nooit hetzelfde zijn, gezien we weten hoe alles afloopt, maar dit seizoen volstaat wat mij betreft, erg van genoten.