Mijn Series +

Crime Scene: The Vanishing at the Cecil Hotel - Seizoen 1 (2021)

Documentaire / Misdaad

ontwikkeld door Joe Berlinger

Al bijna een eeuw lang wordt het Cecil Hotel in Downtown Los Angeles in verband gebracht met enkele van de meest beruchte zaken van de stad, van vroegtijdige sterfgevallen tot het huisvesten van seriemoordenaars. Elisa Lam was een 21-jarige Canadese toerist die in februari 2013 in het Cecil Hotel in Downtown Los Angeles verbleef. Weken later, nadat ze was verdwenen, werd haar lichaam ontdekt in de watertank op het dak van het hotel. De bizarre verdwijning van de studente leidde tot talloze theorieën op internet. Crime Scene duikt diep in de geschiedenis van het hotel en suggereert zelfs dat de verdwijning van Lam misschien een bovennatuurlijke oorzaak had.

1. Lost in Los Angeles
  2. Secrets of the Cecil
  3. Down the Rabbit Hole
  4. The Hard Truth

Een van de minste misdaad documentaires met een onbevredigde uitkomst.
Van de makers van de Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes (2019) die echt geweldig was.

avatar van The Oceanic Six
stinissen schreef:
Een van de minste misdaad documentaires met een onbevredigde uitkomst.

Als het waargebeurd is kan je de docu toch moeilijk een uitkomst aanrekenen?

The Oceanic Six schreef:

Als het waargebeurd is kan je de docu toch moeilijk een uitkomst aanrekenen?

Klopt maar hier ligt het anders ga maar kijken dan zie je wat ik bedoel. Op het eind gaat het niet om bewijzen maar om veronderstellingen met name op haar medicijn gebruik.

avatar van Xeeno
stinissen schreef:

Ik vond het bewijs eigenlijk wel vrij sterk en het zorgde tezamen voor een vrij logisch, aannemelijk geheel (in tegenstelling tot al die vage complottheorieën).

We hebben een bewezen (sterke) psychische aandoening, een bewezen gebrekkig medicijngebruik voor deze aandoening op het moment van verdwijning, ooggetuigenverklaringen van vorige episodes die overeenkwamen met dit scenario (op de vlucht slaan voor een denkbeeldig persoon en uiteindelijk ergens verschuilen) en eigenlijk een gebrek aan bewijs dat het niet op die manier had kunnen gaan.

Hield echt een naar gevoel over na het kijken van deze serie. Als je zo aan je einde komt man... echt sneu.

avatar van Baldur
Best een interessante zaak, maar dit sloeg op den duur echt nergens meer op. Voor de kijker een al vroeg te voorspellen uitkomst, daarnaast zit de docu vol overbodige vergezochte theorieën van vervelende social media lui en is het een wat rommelig geheel.