Mijn Series +

The Serpent (2021)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad
Miniserie, 461 minuten

ontwikkeld door Elizabeth Kilgarriff, Preethi Mavahalli , Tom Shankland, Damien Timmer en Richard Warlow
met Tahar Rahim, Jenna Coleman en Ellie Bamber

Charles Sobhraj is een man die midden jaren 70 verantwoordelijk zou zijn geweest voor de dood van zo'n 20 jonge Westerse toeristen. Samen met zijn vriendin en handlanger Marie-Andree Leclerc pleegden ze moorden, en andere misdaden, in Thailand, Nepal en India. Toch weet Sobhraj steeds uit handen te blijven van de autoriteiten. Een jonge Nederlandse diplomaat Herman Knippenberg , die werkt bij de Nederlandse ambassade in Bangkok, komt onverwacht in zijn web van leugens en misdaad terecht. Knippenberg zet een reeks van gebeurtenissen in gang die ervoor zorgen dat Sobhraj één van de meest gezochte misdadigers wordt door Interpol …

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

avatar van DionneDarko
Oeh, ik vond deze met vlagen toch wel ontzettend spannend. Wat een enge glibber, maar erg fascinerend.

De stukjes met Dominique en Nadine vond ik het meest boeiend. Wel beetje belachelijk dat Herman niet door een Nederlander werd vertolkt. Haast niet te volgen wat deze fella zegt wanneer hij Nederlands sprak. Moest er wel om grinniken, en verder deed ie het goed, maar hij had op zijn minst wat meer moeten oefenen op de paar NL zinnetjes en woorden. Jenna Coleman gaat nog een grote worden denk ik, ze was ook al sterk in the Cry.