Mijn Series +

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Misdaad
Miniserie, 195 minuten

met Alan Whitehouse, Keith Hellawell en Christa Ackroyd

Tussen 1975 en 1980 worden er 13 vrouwen vermoord in West Yorkshire en Manchester. De Britse politie heeft geen idee wie de seriemoordenaar is die wereldwijd bekendstaat als de Yorkshire Ripper, om over een arrestatie nog maar te zwijgen. Door middel van interviews met onderzoekers, journalisten, overlevenden en de families van slachtoffers worden herinneringen opgehaald over de man die jarenlang het noorden van Engeland terroriseerde.

1. Once upon a Time in Yorkshire
  2. Between Now and Dawn
  3. Reclaim the Night
  4. Out of the Shadows

avatar van james_cameron
Degelijke vierdelige documentaire-reeks over seriemoordenaar Peter Sutcliffe (beter bekend als "The Yorkshire Ripper"), die in de periode 1975-1981 terreur zaaide in het Verenigd Koninkrijk. Fraai opgebouwd uit interessant archiefmateriaal en hedendaagse interviews met betrokkenen en vakkundig in elkaar gezet, al wordt de reeks nergens echt meeslepend of fascinerend. Daar is het qua opzet en uitwerking net iets te gewoontjes voor.