• 8.985.774 stemmen

Cobra Kai - Seizoen 3 (2021)

Alternatieve titel: Cobra Kai: the Karate Kid Saga Continues

Ontwikkeld door: Josh Heald, Hayden Schlossberg en John Hurwitz

Met: Ralph Macchio, William Zabka en Xolo Mariduena

Plot Cobra Kai

Cobra Kai speelt zich af 30 jaar na de gebeurtenissen van het All Valley Karatetournooi in 1984. Johnny Lawrence staat op het punt om zijn beruchte Cobra Kai karate dojo te heropenen. Dit zorgt er voor dat zijn oude rivaliteit met Daniel LaRusso weer opspeelt, die zijn leven probeert te leiden zonder zijn mentor Mr. Miyagi.

Afleveringen Seizoen 3 (2021)

1. 1. Aftermath

1 januari 2021 (31 minuten)

Miguel vecht voor zijn leven, Robby wordt vermist en de reputatie van Daniel en Johnny is geschaad wanneer de gemeenschap reageert op de vechtpartij in West Valley.

2. 2. Nature vs. Nurture

1 januari 2021 (37 minuten)

Daniel en Johnny gaan samen op zoek naar Robby. Miguel gaat een onzekere toekomst tegemoet. Kreese probeert Tory terug te halen naar Cobra Kai.

3. 3. Now You’re Gonna Pay

1 januari 2021 (32 minuten)

Daniels verkoopcijfers hebben te lijden onder zijn aangetaste reputatie. Dat leidt tot een overnamebod. Johnny probeert geld in te zamelen voor Miguels operatie.

4. 4. The Right Path

1 januari 2021 (36 minuten)

Na een belangrijke bijeenkomst in Japan gaat Daniel opnieuw naar de geboorteplaats van Mr Miyagi op Okinawa. Johnny probeert weer in contact te komen met Robby.

5. 5. Miyagi-Do

1 januari 2021 (39 minuten)

In Okinawa brengt Daniel tijd door met een oude vriendin en een oude vijand, die hem veel kan leren. De strijd tussen de duellerende dojo's bereikt zijn hoogtepunt.

6. 6. King Cobra

1 januari 2021 (34 minuten)

Johnny bedenkt samen met Miguel het perfecte socialmediabericht. Kreese zoekt nieuwe rekruten terwijl Daniel en Amanda Cobra Kai proberen te sluiten.

7. 7. Obstáculos

1 januari 2021 (29 minuten)

Daniel probeert zijn getraumatiseerde dochter Sam te helpen. Johnny wil een nieuwe karatedojo starten, maar kan geen coole naam verzinnen.

8. 8. The Good, the Bad, and the Badass

1 januari 2021 (27 minuten)

De drie concurrerende senseis hebben vernomen dat het All Valley-karatetoernooi dit jaar wordt afgelast en gaan naar een gemeenteraadsvergadering om dit te voorkomen.

9. 9. Feel the Night

1 januari 2021 (30 minuten)

Het is kerst in de Valley en romantiek hangt in de lucht. Daniel en Miguel zien dat ze toch niet zo veel verschillen en de rekruten van Cobra Kai gaan op een missie.

10. 10. December 19

1 januari 2021 (41 minuten)

Oude wonden beginnen te helen tijdens een kerstfeest op een countryclub, maar een brute aanval door Kreese' studenten leidt tot nieuw verraad en nieuwe allianties.

Er is vandaag een final trailer gelost voor S3. Wiens hersentjes goed kunnen puzzelen, zou ik afraden om deze te bekijken. Vrij spoilerig. Bovendien bevat deze een dubbele reveal die ik liever niet op voorhand had gezien, ook al had ik hem (half) juist voorspeld.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 2008 stemmen

Kijk er naar uit!

Vervroegd van 8 januari naar 1 januari, toch leuk voor de fans.

Ik ga dit ergens begin 2021 ook een keer bekijken.

avatar van Lebarron

Lebarron

The Oceanic Six schreef:

Vervroegd van 8 januari naar 1 januari, toch leuk voor de fans.

Ik ga dit ergens begin 2021 ook een keer bekijken.

Dat is positief nieuws! Hebben er lang op moeten wachten door Covid19 dus dit is een mooi nieuwjaarsgeschenk!

Ik heb in minder dan een week alle drie de seizoenen bekeken, dan kan je wel raden hoe enorm goed ik dit vind. Doodzonde dat ik er al doorheen ben, ik zou graag nog drie seizoenen nu willen bingewatchen. Cobra Kai doet echt bijna alles goed wat ik in een serie zoek.

De personages zijn geweldig, zeker nu ze in de drie seizoenen volop worden uitgediept, waardoor je van ieder wel de beweegredenen snapt. Zelfs de kwaadaardige Kreese heeft een geweldig verhaal achter zich, met zijn tijd in Vietnam. Wat seizoen 3 ook goed doet is wat minder het puberdrama op plaats 1 zetten, waar het vorige seizoen een tikje last van kreeg. We zien minder scènes op school. Die oninteressante Aisha doet dit seizoen niet mee. Robby heeft een groot deel van het seizoen een bijrol. Ik vind het goede keuzes. De focus ligt hier op twee verhalen. De nasleep van het grote schoolgevecht en de tirannie van de Cobra Kai dojo. Misschien wordt het langzamerhand wel erg over de top, want in feite is het gewoon een zwaar criminele bende die mensen aftuigt, die in winkels stelen, die bedreigen, plunderen en genadeloos slachtoffers maken, maar het toch werkt dit hele gedoe gewoon wel.

En ook Daniel en Johnny zijn nog steeds super. Daniel heeft zijn beste stukken in Japan, waar hij zichzelf weer leert kennen en mooie ontmoetingen met oude bekenden heeft en Johnny is gewoon met afstand het leukste personage uit de reeks. Hij is een fossiel van het verleden die aan wil haken in het heden. Zijn Facebookgedrag is bijvoorbeeld erg leuk. Ook leuk dat ze Ali weer een rol in de reeks hebben gegeven. De makers hebben gewoon zo'n geweldig gevoel voor nostalgie, dat is bijna ongekend. Sterker, ik ken geen enkele reboot van een oude serie of reeks die dit zo goed beheerst als Cobra Kai. Het einde laat weer genoeg ruimte open voor nieuwe verhalen (al blijft het wel erg ongeloofwaardig dat Eli de hanenkam-kneus plots in kamp Miyagi komt) en ik baal als een stekker dat ik moet wachten op seizoen 4. Ik ben bang dat we dit pas ergens in 2022 weer krijgen. Bleh.

avatar van Nomak_mm

Nomak_mm

Wow, wat een serie. Ik ben ook nog nooit eerder iets tegengekomen wat zo een sterk nostalgisch gevoel oproept als Cobra Kai. Wat een prachtig einde, vreselijk om nu zo lang te moeten wachten op het volgende seizoen.

avatar van Royalere

Royalere

Beste seizoen tot nu toe. Ook een heerlijk einde.Dit belooft wat voor seizoen 4

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Een serie die per seizoen beter lijkt te worden.

Dikke 4 sterren.

legian

Dit seizoen zit voor mij tussen de vorige twee in. Het tienerdrama is hier wat minder, maar die momenten zijn nog veruit de minste onderdelen van de serie. Ook omdat er eigenlijk geen enkel interessant personage daar rondloop, afgezien van Miquel. De rest loopt er maar wat bij. De switch van Hawk is trouwens vrij abrupt vind ik, er worden wel wat hints gegeven, maar zo'n snelle 180 draai heb ik niet eerder gezien. Robby is gedegradeerd tot een bij personage dit seizoen die niets nuttigs heeft te doen, behalve zich bij Kreese aansluiten aan het eind.

Gelukkig Is Johnny nog steeds veruit het leukste personage en heeft hij ook genoeg te doen dit seizoen. Ook Daniel krijgt meer aandacht met een bijzonder vermakelijke tocht naar Japan. De komst van Ali is gelukkig goed uitgewerkt en geen slap drama moment geworden, hoewel er wel eventjes naar gehint wordt. De volwassenen lijken ook echt zich als volwassenen te gedragen.

Qua afsluiting is er ook hier weer en all-out brawl. En net zoals het vorige seizoen vond ik het niet bijzonder om te zien. Het toernooi van seizoen 1 vind ik nog steeds het leukst. De acties die volgen zijn echter wel sterk waarbij Johnny en Daniel Kreese een bezoek brengen. Het ontgaat mij echter volledig waarom Daniel niet de politie belt over het feit dat een groep tieners zijn huis gesloopt hebben en andere kinderen in elkaar geslagen hebben. Dat is sowieso een puntje in de serie. Elk normaal denkende ouder zou toch eens serieus nadenken over wat zijn kind doet in die dojo's als ze op school, op werk of ergens anders constant in elkaar geslagen worden.

De logica is er lang niet altijd, gelukkig weet de serie dit zelf ook. Ze hebben het tienerdrama wat verminderd waardoor er meer ruimte is voor de interessantere personages. Uiteindelijk nog steeds erg vermakelijk.

bjorn

Je hebt natuurlijk een punt, ik vroeg me ook af waarom ze de politie niet belden want Cobra Kai gedraagt zich als een bende criminelen. Maar anderzijds, Miyagi-do kreeg grotendeels de schuld van alles uit seizoen 2. Hun vechter heeft iemand (tijdelijk) verlamd en dat imago kregen ze, terwijl Cobra Kai vooral populair was onder de jeugd. Dus de politie zal hen niet zo snel geloven. De meeste incidenten waren ook niet in het openbaar. De in elkaar geslagen groep was in een soort verlaten pakhuis en het gesloopte huis was die van Daniel. Bewijs het dan maar eens.

aburefan

Een van die gevechten vond plaats in een laser/speelhal waar naar aanleiding van dat gevecht een van die jongens nog bijna zijn baan verloor. Daar werd ook Dimitri's arm gebroken. En vooral dat laatste lijkt me lastig uit te leggen aan ouders. Stel je voor je kind komt thuis met een gebroken arm en een heleboel kinderen die kunnen aanwijzen wie het gedaan hebben. Dan ga je als ouder toch minstens verhaal halen? Daarnaast zijn er ook gewoon derde partijen die last hebben van hun, zoals de school en die speelhal. Cobra Kai is niet meer een beetje pesten maar moedwillig andere irriteren, leed veroorzaken en spullen slopen. Dat wordt ook gewoon aangetoond, net zoals dat ze stelen. Als er meerdere meldingen bij de politie binnenkomen waarbij Cobra Kai genoemd word dan zouden ze daar echt wel eens verhaal gaan halen. En het sowieso in de gaten houden. Helemaal gezien ze betrokken waren bij dat school gevecht. Dan maakt het niet uit of incidenten in openbare of niet openbare ruimtes gebeurde. Sowieso vind ik het vreemd dat al die ouders het maar goed vinden dat hun kinderen afgeranseld worden.

De politie word er wel een keertje bijgehaald maar meer dan een slap moment voor een grap is dat niet. Karate lijkt wel een 'Be all End all' ding te zijn. Maar dat is het gewoon niet. Van mij mogen ze echt wel wat meer realiteit erin brengen. Elk seizoen gaat verder over de top dan de vorige en daarmee gaat ook de spanning en geloofwaardigheid de deur uit. Het is dat ze dit seizoen minder tienerdrama hebben, maar die twee onderdelen zijn voor mij wel de grootste irritatiepunten van de serie. Regelmatig naar het scherm zitten schreeuwen dat ze aangiften moeten doen gedurende de drie seizoenen. Net zoals dat Anoush geen aangifte heeft gedaan van de aanranding die hij van Johnny ondervond in seizoen 2. Hij is wel van zijn werk weg gegaan maar heeft verder niets gedaan. Terwijl Johnny geen vreemde is van de politie, iets wat we ook dit seizoen weer leren.

avatar van feenah

feenah

Een ietsje beter dan het tweede seizoen, maar gaat toch steeds meer naar een brave clichématige soap vol met onwaarschijnlijkheden en kartonnen personages. Waar iedereen alleen maar zwart of wit kent, goed of kwaad, maar wel vlug van kleur switcht als er maar iemand iets verkeerd zegt. Voor een karatebende hebben ze maar weinig ruggegraat.

Sinds de komst van Kreese is deze serie veranderd in een goed vs slecht-gegeven. Dat hebben we al een tig keer gezien; is zelfs een oerverhaal. Terwijl de twee protagonisten in het eerste seizoen beide goede en slechte kanten hadden. Jammer.

feenah schreef:

Je kan er niet meer dan dit naast zitten. Kartonnen personages die alleen zwart-wit kennen? Juist in deze serie worden de personages heel goed uitgediept en krijg je juist voor bijna iedereen wel enig sympathie of snap je ieder geval hun manier van denken en handelen, door hun verleden. Het waren juist in de films kartonnen personages die nu gewoon menselijk zijn. Ik snap echt niet dat je dit hebt gedacht. En ja, natuurlijk zit er een sterk goed en slecht gedeelte in, maar zelfs Kreese heeft zijn redenen.

avatar van feenah

feenah

The Oceanic Six schreef:

Ow wow, wat een karakterstudie is die Cobra Kai toch. Ik vind iedereen na een tijd geweldig irritant worden en ik vrees dat het vierde seizoen er één te veel zal zijn (of toch hopelijk het laatste). Eindelijk zullen de twee oudjes samenwerken (iets met rijkelijk en laat, maar vooral koe en melken).

GWL

Ja, wat verwacht je dán van een serie gebaseerd op een simpele vechtfilm-franchise? Dat je een American History X-karakterverandering gaat zien? Ik vind dat een vrij simpele filmreeks behoorlijk is uitgediept hier, waardoor je bij iedereen een uitgebreide achtergrond hebt en het juist helemaal niet meer zo zwart-wit is. Iedereen heeft eigen argumenten om te handelen zoals 'ie doet. Johnny leek in seizoen 1 een eikel, maar is nu toch een soort held. Daniel leek een mister perfect, maar is een paar keer de fout in gegaan wat hem menselijker maakte en Kreese is een enorme hufter, maar zijn Vietnamverhaal geeft toch genoeg info om enigszins te snappen waarom hij zo doet. Ik vraag me serieus af wat je dan verwacht.

Het enige wat kan kloppen is dat men Cobra Kai niet tot in het extreme uit moet melken. Seizoen 4 zou met een groot toernooi een prima slotseizoen kunnen zijn.

Personages heel goed uitgediept? Daar moet een kanttekening bij gemaakt worden. Het blijven toch wel eerder karikaturen. En als er sprake is van uitdieping, is dat toch wel op een vrij oppervlakkig niveau. Neem alle Karate Kid linkjes weg en er blijft niet meer over dan een soap volgens 't boekje, vermengd met een al even voorspelbare tiener-serie. Krijgen de personages veel meer achtergrond dan in de films? Ja. Maar échte karakter-uitdieping, dat is toch nog wel iets heel anders.

En dat is OK. Het is veel meer dan ik verwacht van iets uit de Karate Kid wereld. Meer moet dat ook niet zijn.

Cobra Kaï is het gedroomde vervolg die de films verdienden en uitermate verslavend. Ik geniet er met volle teugen van en had nooit durven dromen dat dit zo vermakelijk zou zijn. Dit is een guilty pleasure van het plezantste soort.

Al loert het gevaar voor de herhaling te veel nu wel al om de hoek. Hoe vaak kan je de personages van kamp laten veranderen? Waar ik eerst voor iederéén sympathie had, goed gedaan trouwens, begint dat aspect van héél ongeloofwaardig te worden. En dat truukje kan je een paar keer doen in een reeks, maar niet zoveel personages tig keer per seizoen. Tijd om waardig af te sluiten met een finale 4de seizoen.

Waarom zou je de Karate Kid linkjes wegnemen? Daar is het volledig op gebaseerd. Natuurlijk zijn het karikaturen, maar ze hebben nu wel 3 seizoenen best toffe achtergronden gekregen waardoor je hun keuzes en manier van leven bijna kan begrijpen. Iedereen heeft fouten gemaakt en probeert op zijn eigen wijze weer verder te gaan.

The Oceanic Six schreef:

Het punt is dat Cobra Kaï grotendeels werkt omwille van de bijhorende nostalgie. De Karate Kid saus doet het gerecht smaken, zonder blijft er niet veel over om van te smullen.

Spacejet schreef:

Maar wat ik al zei, je hoeft het ook niet zonder te bekijken. Het is juist de bedoeling dat dit een van nostalgie doordrenkte serie is. Die in mijn ogen vrij sterk uitgewerkt is met achtergronden en karakterontwikkeling. Als je Karate Kid kijkt zonder de serie heb je over de meeste personages een hele andere mening. Ik heb nergens gezegd dat dit inhoudelijk een nieuwe The Crown is.

The Oceanic Six schreef:

Ik heb nergens gezegd dat dit inhoudelijk een nieuwe The Crown is.

Die indruk heeft ook niemand, denk ik. Maar heel goed uitgediept en sterk uitgewerkt qua karakteronwikkeling, dat zijn toch niet meteen de termen waar ik aan denk bij Cobra Kaï. Dat het van nostalgie doordrenkt is en de serie het vooral daarvan moet hebben, besef ik maar al te goed. En vind ik ook niet erg. Maar dan mag het ook gewoon benoemd worden.

Ik onthoud verder vooral dat we er beide van genieten. Het beste wat ze in mijn opinie gedaan hebben, is de manier waarop de legacy van Karate Kid behouden hebben en hoe dat er in verwerkt werd. Telkens Miyagi in beeld komt, doet het mij wel iets. En hoe ze van Johnny Lawrence een relevant hoofdpersonage wisten te maken, goody. Dat Danny eigenlijk de bully was destijds als je 't vanuit Johnny z'n kant bekijkt, was al héél lange tijd een dingetje op het wereldwijde web. Daar hebben de makers handig gebruik van gemaakt.

legian

Immens succesvolle 'Cobra Kai' kan een spin-off krijgen op Netflix - SerieTotaal

Laat het uitmelken maar beginnen.

Van mij mogen ze met seizoen vier er wel een eind aan breien eigenlijk. Mooie afsluiting en stoppen op je hoogtepunt. Hoewel ik er bang voor ben dat ze het te lang en te ver gaan oprekken. Onder andere door mogelijke spin-offs.

Van mij mogen ze ook waardig afsluiten met seizoen 4, ze hebben hier nu wel uitgeperst wat er uit te persen valt, denk ik. En laat het dan maar rusten.

Zouden ze ook voor komend seizoen nog wat verrassingen in petto hebben wat de cast betreft? Terry Silver (Thomas Ian Griffith) uit Karate Kid III lijkt me nog een mooie optie. Jessica (KK III) minder. Dé ultieme stunt zou natuurlijk zijn mocht Hilary Swank (The Next karate Kid) ineens opduiken. Pat Morita stond, althans volgens interviews, achter die film. En Macchio heeft al een paar keer herhaald dat hij het belangrijk vind Miyagi te eren. Wie weet ...

Moeten ze niet doen, is meestal niet goed voor het imago van een reeks. Gelukkig hoor je zulke verhalen vaak, maar zijn spin offs nog redelijk weinig aanwezig.

Spacejet, ik heb interviews met de makers gelezen dat Hillary Swank al een hele tijd wordt overwogen en dat ze graag iedereen terug willen brengen uit TKK franchise. Zij hoort er ook zeker bij ja. Was trouwens nog best een leuke film.

In 1994 moest ik niets hebben van The Next Karate Kid. Een film zonder mijn held? How rude. En als 11/12-jarige vond ik het idee dat een meisje de boel zou overnemen al helemaal niet aantrekkelijk.

Jaren later zou Swank mij omver blazen in Boys Don't Cry en nog later in oa Million Dollar Baby. Niet alleen een uitstekende actrice, maar ook wel badass. Laat ze maar komen.

Van die 4de film herinner ik mij verder niet heel veel. Alleen dat die nogal afgekraakt werd. Mogelijk onterecht.

Bowlende monniken!

Ja, het was een foute film. Maar best te pruimen. En met Mr. Miyagi gelukkig.

Ja! Die monniken. Dat was ik helemaal vergeten.

Nadat de serie in het vorige seizoen wel wat al te opzichtig naar een melodrama voor pubers ging is dit derde seizoen weer een stap in de goede richting. Het is nog steeds wel vaak erg kinderachtig en soap-achtig allemaal, lui geschreven, met matige acteurs, een hoop onnodige flashbacks en een belachelijke hoeveelheid drama die men weet te wringen uit een stel ruziemakende kinderen, maar Zabka blijft er een om voor terug te komen, en ook Macchio en Mariduena zijn best leuk.

Wel echt zonde dat de serie blijft komen met geforceerde spanningen tussen de verschillende kampen, vaak resulterend in komisch plotselinge knokpartijen, want die paar scènes waarin Johnny en Daniel samenwerken zijn daadwerkelijk heel charmant. Dit seizoen bevat ook een hoop leuke humor met Johnny die het internet etc. ontdekt, en ook bijvoorbeeld die fraaie montages als hij Miguel traint of een nieuwe dojo zoekt. Die absurd gewelddadige voetbalwedstrijd was ook goud.

De link met de oude Karate Kid-films zijn vanaf het begin uiteraard een reden geweest om aan de serie te beginnen, maar zoals eigenlijk iedere serie die op nostalgie mikt slaat het ook wel echt te vaak door in fanservice. Ik zit echt niet te wachten op het uitdiepen van karikaturen als Kreese, en zelfs dat naamloze meisje dat door Daniel in de tweede film wordt gered tijdens de orkaan mag nog even langskomen in een scène.

Meer geslaagd vond ik dat Elisabeth Shue van stal wordt gehaald. Deze aflevering bevat een nostalgische en melancholische toon die eens echt werkt. Iedere keer dat de serie zich serieus op Johnny focust is Cobra Kai simpelweg op zijn best. Dat zal in het volgende seizoen niet opeens gaan gebeuren helaas, maar in elk geval werken Johnny en Daniel weer voor even samen. 3.0*

avatar van Lebarron

Lebarron

Spacejet schreef:

Naast Silver en Jessica Andrews heb je ook nog Mike Barnes (Sean Kanan) en Dutch(Chad McQueen). Een connectie tussen Kolonel Dugan(Michael Ironside) uit Next Karate Kid en Kreese/Silver is ook niet ondenkbaar want alle 3 hebben een legerachtergrond. Met de komst van Dugan zou Julie Pierce dus ook terug kunnen komen. Daarnaast is er ook Jerry Robertson(Larry B. Scott), die donkere jongen die in de eerste film ook bij Cobra Kai zat maar een beetje als pispaaltje fungeerde.

Zeer goed nieuws voor 'Cobra Kai' seizoen 4 - SerieTotaal

Da's lekker vlot, ze zijn nu al officieel met seizoen 4 gestart.

Ergens heb ik hoop dat we in het najaar seizoen 4 zien, maar ik gok op januari 2022, een jaar na s3. Denk wel dat ze er goed aan doen om de serie hiermee ook te eindigen. Versla Kreese en breng Johnny en Daniel tot elkaar.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Toch wel het minste seizoen dit. Ben benieuwd naar season 4.