Mijn Series +

Patria - Seizoen 1 (2020)

Spanje

ontwikkeld door Aitor Gabilondo
met Elena Irureta, Ane Gabarain en Iñigo Aranbarri

Patria speelt zich af in Spaans Baskenland over een periode van meer dan dertig jaar tijdens het separatistische terrorisme van ETA. Het vertelt het verhaal door de ogen van twee families die gescheiden zijn door het gewelddadige conflict. Het volgt Bittori en haar familie, wier leven instort op de dag dat ETA haar man, Txato, voor zijn deur vermoordt. Ook de relatie met haar intieme vriendin Miren, wiens zoon behoort tot een ETA-commando, komt tot een einde. Beide gezinnen hebben te maken met verdriet en morele tegenstrijdigheden terwijl het leven doorgaat.

1. Octubre Benigno
  2. Encuentros
  3. Últimas Meriendas
  4. Txato, Entzun, Pim, Pam, Pum
  5. El País de los Callados
  6. Patrias y Mandangas
  7. Pan Ensangrentado
  8. Mañana de Domingo
  • volgende aflevering: zondag 1 november (aflevering 7)

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.