Mijn Series +

Challenger: The Final Flight (2020)

Documentaire
Miniserie, 179 minuten

ontwikkeld door Steven Leckart en Glen Zipper

Een vierdelige docuserie waarin de Challenger-spaceshuttle uit 1986 wordt onderzocht, die 73 seconden na de lancering tragisch uit elkaar viel toen miljoenen Amerikanen - veel van hen schoolkinderen - live op televisie keken. De serie biedt een diepgaande blik op een van de meest diverse bemanningsleden die NASA heeft verzameld, waaronder middelbare scholier Christa McAuliffe, die werd geselecteerd om de eerste particuliere burger in de ruimte te zijn. Gesprekken met de overlevende familieleden van de bemanning dragen bij aan portret van de astronauten. Directeuren Steven Leckart en Daniel Junge verdiepen zich ook in het "fataal gebrekkige besluitvormingsproces" en mechanische storingen die tot de ramp hebben geleid, door voormalige NASA-functionarissen en ingenieurs te interviewen die aan de defecte boostermotor werkten en zich herhaaldelijk zorgen maakten over de veiligheid ervan.

1. Space for Everyone
  2. HELP!