ad
  • 8.076.839 stemmen

Down to Earth with Zac Efron - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Down to Earth with Zac Efron

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: vrijdag 10 juli 2020

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Down to Earth with Zac Efron

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Puerto Rico

In de vreselijke nasleep van orkaan Maria doet Zac in de regio onderzoek naar duurzaamheid. Hij ontmoet chef-kok José Andrés, melkt een geit en eet ceviche.

2. 2. Iceland

Zac neemt de inspanningen in IJsland op het gebied van hernieuwbare energie onder de loep, gaat met Darin naar een spa, proeft rendiervlees en aanschouwt natuurwonderen.

3. 3. London

Zac bezoekt bijenkorven op een dak in New York en kijkt dan hoe Londen vervuiling probeert te verminderen, van tuinieren op een muur tot het verzamelen van afval.

4. 4. France

Voordat Zac naar Parijs gaat om meer te leren over het waterleidingsysteem, krijgt hij samen met vriendin Anna Kendrick van een watersommelier in LA een lesje in H2O.

5. 5. Costa Rica

Zac en Darin proeven het leven in een chic ecodorp met een kleine ecologische voetafdruk, bezoeken een natuurreservaat en genieten van een tokkelbaantrip.

6. 6. Sardinia

Op een eiland met een opmerkelijk aantal honderdplussers herziet Zac zijn kijk op voeding, terwijl hij nadenkt over hoe de lokale bevolking zo'n lang, gezond leven leidt.

7. 7. Lima

Na een spoedcursus appelteelt gaan Zac en Darin naar Peru om zich te verdiepen in de cryoconservering van aardappelen, biopiraterij en de sport zandboarden.

8. 8. Iquitos

Zac versterkt in het Amazoneregenwoud zijn immuunsysteem, klimt in een boom, verkent het ayahuascatoerisme en ziet zijn diner rondkruipen op zijn bord.

avatar van legian

legian

Een vermakelijke serie die vooral mooie beelden oplevert. De uitgestrekte gebieden die ze bezoeken zijn mooi om te zien. En het is fascinerend hoe mensen zo dicht bij de natuur leven. Het tempo is hoog waardoor diepgang mist. Soms is dat jammer, maar in andere gevallen niet zo erg. Er zitten nog wel wat momenten van het kaliber 'geiten wollen sokken' in.

Puerto Rico maakte indruk, met de nasleep van de orkaan. En Iceland heeft bevestigd dat ik het land nog graag wil bezoeken. Verder heeft de serie voor mij een iets te hoog 'back to basic' principe.