• 8.985.579 stemmen

Alex Rider - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Alex Rider

Ontwikkeld door: Guy Burt

Met: Otto Farrant, Vicky McClure en Ace Bhatti

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Datum van release: donderdag 4 juni 2020

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Verenigde Staten)

Plot Alex Rider

Wanneer Alex Rider verneemt dat zijn oom Ian als Britse spion werkzaam was en tijdens zijn dienst is vermoord, verandert alles voor deze anders zo normale tiener. Hij wordt benaderd door MI6 die onthult dat Alex sinds zijn kindertijd onbewust is opgeleid voor de gevaarlijke wereld van de spionage. Alex gaat met tegenzin undercover op een kostschool en ontdekt een duister plan, dat hij alleen maar kan stoppen door hiervoor zijn leven op het spel te zetten.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

4 juni 2020 (45 minuten)

Na de mysterieuze dood van zijn oom gaat Alex op zoek naar antwoorden. Hierdoor komt hij terecht in een duistere wereld van geheimen en spionage. Langzaamaan beseft hij dat zijn oom niet de man was die hij leek te zijn, en dat het de bedoeling is dat Alex in zijn voetsporten treedt.

4 juni 2020 (44 minuten)

Terwijl Alex er nog steeds moeite mee heeft te geloven dat zijn oom een spion was voor de Britse regering, wordt hij ontvoerd en ondervraagd door een groep onbekende paramilitairen. Hij zal al zijn verborgen talenten moeten aanboren om te kunnen ontsnappen.

4 juni 2020 (44 minuten)

Alex komt terecht in de onbekende wereld van de ultra-rijken, terwijl hij zijn best doet om zich zijn nieuwe identiteit eigen te maken. Door zijn missie geheim te houden loopt hij het risico dat zijn beste vriend, Tom, zich van hem afkeert.

4 juni 2020 (44 minuten)

Terwijl zijn geheime onderzoek op Point Blanc vorderingen maakt, ontdekt Alex dat hij kwetsbaar is. Het Departement sluit het net om een dubbelspion die zich onder hen bevindt. De moordenaar Yassen is hen te snel af.

4 juni 2020 (44 minuten)

Alex is geschokt als hij beseft dat dr. Greif de leerlingen op Point Blanc op een mysterieuze manier verandert. Hij vraagt Kyra en James om hem te helpen bij een ontsnappingsplan. Blunt doet onderzoek naar Parker Roscoe.

4 juni 2020 (43 minuten)

Tom raakt verstrikt in de samenzwering die te maken heeft met de moord op Ian Rider. Alex en Kyra vinden bewijs van dr. Greifs geheime plan.

4 juni 2020 (43 minuten)

Alex loodst een speciale eenheid Point Blanc binnen. Het is een geheime missie om zijn vrienden te redden en Greifs plannen te stoppen.

4 juni 2020 (43 minuten)

Het Departement heeft eindelijk het mysterie van Ians dood opgelost en beseft dat een oude, dodelijke vijand weer is opgedoken. Alex gaat de strijd aan met een kloon van zichzelf om de mensen van wie hij houdt te redden.

Met pijn en moeite uitgekeken , een kleine vijf dus 2.5*

avatar van schrans

schrans

Doordat ik het boek als jongere enorm de moeite vond, was ik benieuwd naar deze adaptatie ervan. Uiteindelijk best genietbaar, hoewel het niet het niveau van het boek haalt. De toevoegingen die gemaakt zijn, waren ook niet bepaald voltreffer maar daarnaast heb ik de serie wel vlot uitgekeken.