• 8.978.952 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Ontwikkeld door: Guy Burt

Met onder meer: Otto Farrant, Vicky McClure en Brenock O'Connor

Release datum: donderdag 4 juni 2020

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Verenigde Staten)

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Alex Rider

Wanneer Alex Rider verneemt dat zijn oom Ian als Britse spion werkzaam was en tijdens zijn dienst is vermoord, verandert alles voor deze anders zo normale tiener. Hij wordt benaderd door MI6 die onthult dat Alex sinds zijn kindertijd onbewust is opgeleid voor de gevaarlijke wereld van de spionage. Alex gaat met tegenzin undercover op een kostschool en ontdekt een duister plan, dat hij alleen maar kan stoppen door hiervoor zijn leven op het spel te zetten.

Meningen over Alex Rider

schrans

vrijdag 3 juni 2022
Alex Rider seizoen 1 Doordat ik het boek als jongere enorm de moeite vond, was ik benieuwd naar deze adaptatie ervan. Uiteindelijk best genietbaar, hoewel het niet het niveau van het boek haalt. De toevoegingen die gemaakt zijn, waren ook niet bepaald voltreffer maar daarnaast heb ik de serie wel vlot uitgekeken.