Mijn Series +

Ted Lasso - Seizoen 1 (2020)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

ontwikkeld door Bill Lawrence en Jason Sudeikis
met Jason Sudeikis, Stephen Manas en Colin Blyth

Ted Lasso is in de Verenigde Staten coach van een American Footballteam op het College-niveau. In plaats van dat de beste man binnen zijn eigen land carrière probeert te maken, neemt hij een opmerkelijke stap richting het Verenigd Koninkrijk. Daar wordt hij aangesteld als trainer van een voetbalteam. En daar sta je dan als onnozele Amerikaan midden in de Britse cultuur met een sport waar je eigenlijk totaal geen kaas van hebt gegeten.

1. Pilot
  7. Make Rebecca Great Again
  8. The Diamond Dogs
  9. All Apologies
  10. The Hope That Kills You

Echt genoten. Leuke humor, qua voetbal stelt het weinig voor natuurlijk. Ziet er eerlijk gezegd niet eens goed uit. Maar de serie heeft echt een hart.

avatar van John Milton
Dat ik niets met voetbal heb, is bekend.

Op vlagen van waanzin en collectieve verstandsverbijstering rondom het EK en WK na, blijf ik er zo ver mogelijk bij uit de buurt. Maar mijn maat had gelijk, Ted Lasso is geweldig. Net zoals Rocky en Rush genietbaar (kunnen) zijn voor wie niet van boxen of formule 1 houd (both also me), is dit primair een serie over mensen. Met veel humor, drama, en bovenal Brits.

Qua series ben ik vaak iets meer van de highbrow, maar dit was precies wat ik nodig had. Erg fijn.