Mijn Series +

Noorwegen
Miniserie, 310 minuten

ontwikkeld door Sara Johnsen en Pål Sletaune
met Alexandra Gjerpen, Øyvind Brandtzæg en Helga Guren

Op 22 juli 2011 vonden er twee verschrikkelijke aanslagen plaats in Noorwegen. Eerst een ontploffing van een zelfgemaakte kunstmestbom bij een regeringsgebouw in Oslo, kort daarna een schietpartij op jongeren op het eiland Utøya. Er zouden in totaal 77 mensen overlijden en vele anderen gewond raken. De dader, Anders Breivik, werd op het eiland gearresteerd en beschuldigd van beide daden. Deze neemt het perspectief in van journalisten, politie, medische hulpverleners en burgers. Hoe zag het leven van deze mensen er uit voor, tijdens, maar vooral na de aanslagen? En wat voor impact heeft dit verlies voor hen gehad?

1. I Verdens Beste Land
  2. Oslo
  3. Det Er Noen Som Skyter
  4. 30 Minutter
  5. Elefantsnabel
  6. Fri Vilje
Na de twee films nu een miniserie en erg interessant om het uit het oogpunt van de journalisten, politie, medische hulpverleners en burgers te zien.