Mijn Series +

Le Bureau des Légendes - Seizoen 5 (2020)

Frankrijk
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Eric Rochant
met Mathieu Kassovitz, Mathieu Amalric en Florence Loiret Caille

Binnen de Franse geheime dienst, die bekend staat als de DGSE (Direction Générale de la Sécurité Extérieure), opereert een clandestiene tak van undercoveragenten. Onder valse identiteiten worden ze uitgezonden naar landen die een vijandige relatie hebben met Frankrijk. Hun missie is op zoek te gaan naar personen die mogelijk gerekruteerd kunnen worden als informant. Deze agenten, die op geen enkele manier traceerbaar mogen zijn, worden ‘legendes’ genoemd. Ze spelen een belangrijke rol spelen bij de Franse inlichtingendiensten. Hun levens worden vanop afstand gecoördineerd door het Bureau des Légendes.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10

Oerdegelijke, wat miskende reeks die me nog nooit teleur gesteld heeft. De laatste 2 afleveringen van dit seizoen werden trouwens geschreven en geregisseerd door niemand minder dan Jacques Audiard, bekend van o.a. Un Prophète en De Rouille et d'Os. De bedenker van de serie, Eric Rochant, heeft ook verklaard dat hij er de brui aan geeft, het is dus onduidelijk of er nog nieuwe seizoenen zullen komen. Wat mij betreft zit er zeker nog wel wat moois in, er zijn immers personages (Marina ) genoeg. Alleen met Malotru heb ik het gehad ondertussen.

Als extraatje verwijs ik jullie graag naar de wekelijkse Q&A die Rochant in volle corona-lockdown wekelijks op zijn sociale media postte. Deel 1 gaat over afleveringen 1+2, deel 2 over afleveringen 3+4 etc. Het spreekt voor zich dat deze barsten van de spoilers dus bekijk de Q&A niet voor je de bijhorende afleveringen heb gezien! En oh ja, je moet het Frans machtig zijn.
Deel 1
Deel 2