Mijn Series +

Reality Z - Seizoen 1 (2020)

Braziliƫ
Komedie / Horror

ontwikkeld door Renata Brandão en Cláudio Torres
met Ana Hartmann, Sabrina Sato en Luellem de Castro

Een zombie-apocalyps in Rio de Janeiro zorgt ervoor dat deelnemers en producenten van een realityshow genaamd Olimpo gevangen komen te zitten in een tv-studio. Tijdens een eliminatieavond van de show wordt de studio een schuilplaats voor degenen die redding zoeken in de stad, waar waanzin en horror beginnen te regeren. In de studio krijgen ze echter niet alleen te maken met vleesetende hordes.

1. Olympus
  8. The Future
  9. The Gate
  10. Be Human

avatar van horizons
1ste aflevering was zo 'cringy' dat het toch grappig was. Ook voldoende bloed.

avatar van horizons
Haha, dit is best wel fun hoor. Zeven afleveringen gezien.

avatar van horizons
Niemand anders? Dit is gewoon dikke zombie pret. Leuker dan de lopende dood. En daar waar Black Summer de ernstige benadering kiest is het bij Reality Z toch wel meer fun.

De 'gore' zit er ook goed in. En zelfs weet de serie in aflevering vijf en daarna goed te verassen met wie er opgegeten wordt..

avatar van Robbie.T.
Ik las ergens dat dit een scene-for-scene remake is van Dead Set (2008). Weet iemand of dat klopt?

Robbie.T. schreef:

Dead Set niet gezien maar Reality Z is wel gebaseerd op die serie (afleveringen 1 t/m 5). De bedenker van Dead Set heeft dit schijnbaar in 2019 op een Comic Con ook aangekondigd dus de goedkeuring is er.

avatar van Robbie.T.
Hmm... misschien dat ik het een kans geef: de afleveringen zijn lekker kort en we zijn ondertussen 12 jaar verder, dus het moet kunnen dat ze er iets van hebben kunnen maken.