• 8.978.862 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: David E. Kelley

Met: Nicole Kidman, Hugh Grant en Donald Sutherland

Datum van release: zondag 25 oktober 2020

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk miniserie via HBO Max

Plot The Undoing

Grace Sachs leidt het leven dat ze altijd gewild heeft. Ze is een succesvolle therapeute die op het punt staat haar eerste boek te publiceren, ze heeft een toegewijde echtgenoot, Jonathan, en hun zoontje doet het goed op school. In haar voortvarende leven komt plots verandering door een gewelddadige dood en een reeks verschrikkelijke onthullingen die het gevolg zijn. Terwijl ze het ene leven probeert te ontleden, moet ze dat van haar gezin proberen in stand te houden.

1. 1. The Undoing

25 oktober 2020 (54 minuten)

Grace en Jonathan Fraser leiden een idyllisch leven aan de upper East Side van Manhattan. Grace raakt geïntrigeerd door een jonge moeder op de school van haar zoon. Later wordt de schoolgemeenschap opgeschrikt door het nieuws van een tragedie.

2. 2. The Missing

1 november 2020 (51 minuten)

Terwijl Grace moeite heeft om Jonathan te bereiken, wordt ze door rechercheurs Mendoza en O'Rourke ondervraagd over de gewelddadige dood die ze onderzoeken. Later staat Grace's vader erop dat zij en Henry hun toevlucht zoeken in zijn huis buiten de stad...

3. 3. Do No Harm

8 november 2020 (54 minuten)

Jonathan duikt weer op als Grace ontdekt dat hij recentelijk problemen heeft gehad op zijn werk. Later faciliteert Grace een emotionele reünie tussen Henry en zijn vader en wordt ze gevolgd door iemand die dicht bij Elena staat.

4. 4. See No Evil

15 november 2020 (50 minuten)

Advocaat Haley Fitzgerald begint het verhaal van de zaak vorm te geven en kijkt naar het verleden van Grace en Jonathan. Ondertussen maakt Franklin gebruik van zijn middelen om Grace te helpen en verdedigt hij later Henry in het licht van de toenemende spanningen op school.

5. 5. Trial by Fury

22 november 2020 (1 uur)

Op de eerste dag van het proces presenteert aanklager Catherine Stamper het overweldigende fysieke bewijs, terwijl Haley zich afvraagt of Detective Mendoza alle mogelijke aanknopingspunten heeft onderzocht.

6. 6. The Bloody Truth

29 november 2020 (1 uur en 07 minuten)

Grace Fraser

Jonathan Fraser

Henry Fraser

Sylvia Steinetz

Miguel Alves

Paul O'Rourke

Franklin Reinhart

eppo349

Behalve dat het er goed uit ziet is het who done it goed aanwezig, al begin ik al wel te denken welke kant het op gaat.

avatar van 7 stars

7 stars

Suzanne bier vind ik de beste regiseuze ever! Vooral haar scansinavische begin films zijn stuk voor stuk zwaar onderschatte meesterwerken die je echt keihard raken of je moet van steen zijn. Hollywood heeft dat gelukkig ook al door en zowat elke bekende acteur staat te popelen om met haar te werken. Dus ben echt heel benieuwd naar deze serie.

7 stars schreef:

En voor een keer ziet het er ook nog goed uit, want daar mankeerde het al wel eens aan…

Pinguin#13

Tja, nog steeds boeiend in beeld gebracht maar ondertussen heb ik toch iets van 'komaan…' ten eerste erger ik me blauw hoe Jonathan niet door het stof kruipt, maar nog aanspraak meent te kunnen maken op de liefde van zijn gezin… nog ergerlijker is het te zien hoe Grace blijkbaar voor zijn charmes valt… allebei compléét ongeloofwaardig. Ik verbaas er mij mee over met Grace haar vader. En nu bij het einde van aflevering 5 lijkt Henry plots in de picture te zijn… maar waarom heeft ie in godsnaam het vermoedelijke moordwapen bewaard? Dat hij wel eens de schuldige zou kunnen zijn, leek al vanaf aflevering 1 klaar als een klontje… Dus ofwel is het retevoorspelbaar… meh… of er komt nog een ongeloofwaardige, bij de haren gesleurde twist achteraan (daar vrees ik voor)… OF de scenaristen zetten me geweldig op mijn nummer met een geniale, geloofwaardige plotwending.

eppo349

Yep tot en met aflevering 4 goed en boeiend. Aflevering 5 was een aanfluiting.

DarkMoonStudios schreef:

Yep tot en met aflevering 4 goed en boeiend. Aflevering 5 was een aanfluiting.

En tel daar aflevering 6 maar bij op. Daar had veel meer in kunnen zitten. Slecht schrijfwerk!

Pinguin#13

Wel, wel, wel… niet echt een twist die je zou verwachten, op zich al een verdienste… hoewel.
De eigenlijke twist, hoe Grace haar man slinks terugpakt - en of hij dat verdiend heeft - kwam helaas niet echt mooi uit de verf… zelfs de media hadden het door. Die twist is trouwens ongeloofwaardig: kwam ze echt pas tijdens het proces tot inzicht dat haar man een doortrapte psychopaat is? Was heel dit circus nodig om hem aan het kruis te nagelen? Had ze niks ondernomen, dan was ie ie sowieso de bak ingegaan. Dat een doctor in de psychologie niet doorheeft met wat voor wacko ze getrouwd is, lijkt me dan weer wél geloofwaardig…
Ach, we zijn streng, maar nee, dit was niet echt onvergetelijk…

De advocate van de verdediging siste nog het duidelijkste het bezwaar tegen heel dit verhaal naar Jonathan: wat heeft hem in godsnaam bezield om die hamer mee te zeulen en 'm dan superslecht te verstoppen? Komaan… Hugh Grant speelt deze verachtelijke, domme, manipulatieve eikel trouwens met verve.

Het meest tragische aan heel deze serie evenwel: een grimas die Kidman regelmatig maakte waarop blijkt dat haar gezicht zodanig verbouwd is dat ze warempel heel even op een oud tandeloos vrouwtje lijkt. Waardig ouder worden… iets wat heel moeilijk lijkt te worden in de US. En hier ook met enige vertraging natuurlijk… esthetische chirurgie noemen ze dat dan…

Een fijne en goede serie. Echt wel van genoten. Maar zoals eerder aangeven hier, aflevering 5 en met de name de laatste aflevering (6) voelt voor mij een klein beetje onbevredigend aan. Er zat een heerlijk ontspannen tempo en een fijne flow in de serie, aflevering 6 voelde alsof er geen geld en tijd meer was voor nog een aflevering 7 en 8 en we snel moesten afronden.

avatar van 7 stars

7 stars

Wat een topserie dit zeg! Heel veel diepgang kwa personages en constant verassende wendingen. Donald sutherland (hoe oud is hij?) Is weergaloos net als hugh grant. Enig minpunt is dat constant golvende shampoo haar reclame haar van nicole kidman

avatar van Suitehome

Suitehome

Amerikaans drama in een gladde mix van Big Little Lies en The Truth About The Harry Quebert Affair. En hoewel Susanne Bier verschillende goede speelfilms heeft gemaakt, schiet dit New Yorkse drama op een aantal punten tekort. Allereerst het acteren: Hugh Grant lijkt met zijn grimassen niet te zijn verteld dat dit geen romcom is. Van Nicole Kidman daarentegen zien we, om bekende redenen, nauwelijks gezichtsuitdrukking. Noch het scenario, noch het acteerwerk, noch de plot kunnen volledig overtuigen. Wat rest is een gemiddelde whodunnit die zorgvuldig en stijlvol gemaakt is, en zich ontrolt in een prima tempo. Tegelijk blijft alles oppervlakkig, en ontroert het nergens. Gelukkig zien we Sofie Gråbøl (The Killing) in een bijrol terug. Maar zelfs zij blijkt zonder warme trui kil en afstandelijk.

avatar van Mel24

Mel24

Nicole Kidman.. Altijd graag zien acteren, dan kwam de Botox maar toch een mooie prestatie in de voor mij top reeks Big Little Lies. En nu.. Wat een vogelverschrikker.. Totaal geen emotie.. Zo jammer.

Ook geen voeling met Hugh Grant, al maar goed dat Donald Sutherland de meubelen weet te redden op dat vlak..

De serie was voor ons 6h verspilling van onze tijd.. De 1e 3 afl konden er nog mee door maar dan...

Als het aanbod van goede series zo groot is kan je deze best naast je neerleggen..

Met The Night Manager bewees regisseuse Susanne Bier goed uit de voeten te kunnen met het format van een miniserie, dus de verwachtingen voor dit moordmysterie met Nicole Kidman en Hugh Grant in de hoofdrollen waren dan ook hooggespannen. En dan valt het resultaat toch wat tegen. De plot is, hoewel best spannend, sporadisch aan de onwaarschijnlijke kant en de personages weten lang niet altijd te boeien. Het helpt daarbij niet mee dat Hugh Grant een beetje miscast is en dat Nicole Kidman haar eigen belichting nodig heeft om haar porceleinen huidje zo bleek mogelijk in beeld te krijgen. Enige emotie is van haar volledig strakgetrokken gezicht in ieder geval niet meer af te lezen. Gelukkig hebben we de altijd betrouwbare Donald Sutherland nog in een belangrijke bijrol. Eén en ander werkt toe naar een nogal dik aangezette en geforceerde climax. Leuk, al met al, maar schrijver David E. Kelley heeft met bijvoorbeeld Big Little Lies veel beter vergelijkbaar werk afgeleverd.

avatar van Blair Waldorf_mm

Blair Waldorf_mm

Vooral de eerste aflevering is erg boeiend en wekt hoge verwachtingen. Maar al vlot gaat het verhaal wat ten onder aan voorspelbaarheid. Je hebt al snel door wat er is gebeurd. Toch weet het einde nog wel te boeien, maar verrassend is het allemaal niet. Vond Hugh Grant overigens een goede rol neerzetten, zat niet in zijn comfort zone. Serie ziet er verder mooi uit, omgeving, camerawerk, editing. Prima, maar er had meer gezeten.

avatar van scorsese

scorsese

Goeie mini-serie over een succesvolle therapeute met een man en een zoon wiens leven op de kop komt te staan. De personages zijn soms wat te opzichtig plot-gedreven en het verhaal wordt hier en daar wel wat onnodig opgerekt. Dit neemt echter niet weg dat het geheel gemakkelijk wegkijkt, en je wilt uiteraard toch weten hoe het afloopt. Het ziet er allemaal goed uit met ook een mooie setting en een goeie cast.

Na Mare of Easttown had ik toch wel zin in nog een whodunit. Deze serie is een soort van Big Little Lies in een andere setting, met prachtige cinematografie en uitstekende regie, alleen krijgt Kelley het ditmaal niet voor elkaar zo'n gulden middenweg te vinden tussen pulp en kwaliteitsdrama. Dat heeft voor het grootste gedeelte met zijn eigen gemakzuchtige schrijfwerk te maken, dat weinig stof tot nadenken geeft en eigenlijk altijd de snelste weg naar makkelijk drama en goedkope cliffhangers zoekt.

De manier waarop het werk van zowel rechercheurs, juristen als therapeuten wordt weergegeven is vaak echt lachwekkend slecht en leidt tot alleen maar meer gapende gaten in het plot. Personages worden zo karig uitgewerkt dat maar een enkeling (Sutherland, Dumezwen en een goed op zijn reputatie als acteur gecaste Grant) zich weet te onderscheiden. Daarnaast zorgt het er voor dat de serie ook als simpele whodunit niet helemaal werkt. Zelfs binnen de vaak vergezochte logica van de serie zijn er maar weinig personages die je serieus als verdachten kan beschouwen. 3.0*.

avatar van Movsin

Movsin

Na de eerste twee afleveingen dacht ik mogelijks met een topserie bezig te zijn, maar die verwachtingen kwamen helaas niet uit.
Te veel cliché's, te veel onhebbelijkheden in plot en personages. Zelfs de rechtbankscènes waren aan de flauwe kant, Jonathan's advokate karikaturaal tot potsierlijk om te zwijgen van de slotscène met zelfs opa mee op jacht in de helicopter. .
Laten we het zeker niet volledig afbreken. Eigenlijk vloeit de serie alleen maar weg naar een toch doorsnee niveau. Susanne Bier weet hoe een film voor het grote publiek te maken met emoties allerlei, spanning en een opwindend slot.
En de acteurs? Nicole Kidman doet haar rol moeiteloos, naar mijn gevoelen. Hugh Grant zie ik nog altijd als de charmeur zodat deze rol wel verrassend overkwam maar uiteindelijk deed hij het als onberekenbare, onevenwichtige, psychopaat niet zo slecht

Schitterende serie, eerste aflevering pakt je direct helemaal mee. Nicole Kidman weeral in grootse doen, speelt iedereen van tafel. Topactrice!!

avatar van NERD

NERD

Deed mij een klein beetje denken aan het ook recente Defending Jacob. Beide goed, maar de laatste net iets beter. 3,5 sterren voor deze. Lekker kort.

avatar van leidsehoodie

leidsehoodie

Oei, zonde van de plastische chirurgie bij Kidman. Die komt nu totaal emotieloos over. Terwijl haar gezicht zo vaak in beeld is en zoveel emotie zou moeten oproepen. Verder een redelijke whodunit met prachtige beelden van NY City.

avatar van pampelonne

pampelonne

spannend tot het eind!

hugh grant vind ik niet helemaal overtuigend in de rol van een moordenaar.

ik werd wel een beetje moe van het zuchten van nicole kidman, maar dat terzijde.