Mijn Series +

Kingdom - Seizoen 2 (2020)

Alternatieve titels: Kingdeom | 킹덤

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Horror / Thriller

ontwikkeld door Lee Sang-baek
met Doona Bae, Greg Chun en Jun-ho Heo

Als er in een koninkrijk vreemde geruchten gaan over de zieke koning, wordt de kroonprins de enige hoop tegen een mysterieuze plaag die zich verspreidt over het land. Het is dan ook aan de kroonprins om orde op zaken te stellen om deze epidemie tegen te gaan. Dit wordt bemoeilijkt door een samenzwering tegen hem.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6

avatar van Flat Eric
Een fijn vervolg op seizoen 1. Waar ik in seizoen 1 in het begin nog moeite had om de personages uit elkaar te halen en te begrijpen wie aan welke kant staat, zat ik er nu echt helemaal goed in. Mooie balans tussen de geïnfecteerden en de strubbelingen in het paleis.

avatar van rustugan
Geweldig seizoen weer. Laat Seizoen 3 maar komen.

avatar van james_cameron
Na de sublieme cliffhanger van het eerste seizoen dendert deze tweede reeks genadeloos door, met vooral in de eerste en de laatste paar afleveringen veel aktie en bloederig spektakel. De mengeling van historisch drama en zombiehorror werkt nog steeds geweldig, bijgestaan door prachtige decors en kostuums. De afleveringen in het midden richten zich wat meer op intriges en politiek gekonkel, maar zijn daardoor niet minder boeiend. Eén en ander deed me wat dat betreft denken aan een serie als Game Of Thrones. Kingdom doet daar absoluut niet voor onder in ieder geval.