Mijn Series +

Kingdom - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titels: Kingdeom | 킹덤

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Horror / Thriller

ontwikkeld door Lee Sang-baek
met Doona Bae, Greg Chun en Jun-ho Heo

Als er in een koninkrijk vreemde geruchten gaan over de zieke koning, wordt de kroonprins de enige hoop tegen een mysterieuze plaag die zich verspreidt over het land. Het is dan ook aan de kroonprins om orde op zaken te stellen om deze epidemie tegen te gaan. Dit wordt bemoeilijkt door een samenzwering tegen hem.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van james_cameron
Subliem zuid-koreaans spektakel, een originele kruising tussen historisch epos en horrorfilm. Beide aspecten werken uitstekend, met een kunstige balans tussen drama en spanning. Het is allemaal bijzonder fraai in beeld gebracht en qua decors en kostuums is de serie om de vingers bij af te likken. De personages en intriges worden uitstekend uitgewerkt en de horror-elementen zijn op kunstige wijze in het geheel verwerkt. Begint goed en wordt dan alleen maar beter. Jammer dat er maar zes afleveringen zijn. Ik kan niet wachten op de tweede reeks!

avatar van rustugan
Jammer dat er hier nog weinig aandacht is voor Kingdom. Ik deel de bovenstaande mening van james_cameron Absolute aanrader.

avatar van arevee
Ik moet het eens zijn met bovenstaande commentaren, gewoon kwaliteitswerk. Zeer sterke omgevingsgebruik, top kostuumdesign, gepaste en goed gekozen muzikale stukken. Acteerwerk goed, mix tussen historisch epos en horror werkt, al kon de echte integratie van de twee misschien nog net iets beter.

In tijden van Corona, zeker een aanrader, in tijden zonder corona overigens ook.

Edit: Was precies niet de enige die zo dacht, 4 v/d 7 stemmen de afgelopen vijf dagen .

avatar van Flat Eric
Om te verslinden. Lekkere serie.
Wat een fijne mix van zombies, politieke machtsspelletjes en intriges in een buitenlandse middeleeuwse setting.
De decors en landschappen zijn geweldig en de kostuums en hoedjes maken het een waar visueel spektakel. Kom maar door met seizoen 3.

Op zich sterk, maar toch weet het mij nog niet helemaal te pakken. De eerste aflevering vond ik heel goed, maar langzamerhand begin ik het toch wat minder te vinden. Ik vind het lastig om te zeggen waar dat aan ligt. Misschien toch het wat overdreven domme gedrag (en manier van spreken) van sommige personages, wat in Oost-Azie grappig schijnt te zijn. Ik vind het vooral irritant bij een toch wel serieuze/duistere serie als Kingdom. De politieke intriges zijn verder ook nog niet heel boeiend. Toch heeft deze serie een zeer hoge productiewaarde. Overigens ook vele malen beter dan wat Fox ons de laatste jaren met TWD heeft voorgeschoteld