• 8.985.462 stemmen

Defending Jacob (2020)

Mystery / Thriller | Miniserie

Show titel: Defending Jacob

Genre: Mystery / Thriller

Ontwikkeld door: Mark Bomback, Adam Shulman, Chris Evans, Rosalie Swedlin en Morten Tyldum

Met: Chris Evans, Michelle Dockery en Jaeden Martell

Datum van release: vrijdag 24 april 2020

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk miniserie via Apple TV+

Plot Defending Jacob

Andy Barber is al meer dan twintig jaar hulpofficier van justitie en leidt een gelukkig leven met zijn vrouw Laurie en hun zoon Jacob. Maar hun rimpelloze leventje wordt opgeschud door een steekpartij. Tot Andy's verbijstering wordt zijn veertienjarige zoon verdacht van de moord. Andy doet alles om zijn zoon te beschermen, maar wanneer er belastende feiten boven water komen, zijn huwelijk uiteen dreigt te vallen en het proces in een stroomversnelling raakt, staat Andy voor een duivels dilemma.

1. 1. Pilot

24 april 2020 (45 minuten)

Hulpofficier van justitie Andy Barber wordt aangesteld als de hoofdaanklager in de zaak van de vermoorde klasgenoot van zijn zoon.

2. 2. Everything Is Cool

24 april 2020 (45 minuten)

Wanneer er nieuw bewijs wordt ontdekt, wordt Andy van de zaak gehaald.

3. 3. Poker Faces

24 april 2020 (52 minuten)

Andy onthult een familiegeheim aan Laurie voordat het openbaar wordt.

4. 4. Damage Control

1 mei 2020 (48 minuten)

Andy neemt het heft in eigen handen. Laurie onderzoekt opnieuw het leven dat ze kende.

5. 5. Visitors

8 mei 2020 (48 minuten)

Andy bezoekt zijn vader en krijgt verontrustende informatie te horen van Jacobs vrienden Derek en Sarah.

6. 6. Ilunga

15 mei 2020 (46 minuten)

Andy en Klein ondernemen twee laatste wanhopige pogingen om Jacobs onschuld te bewijzen.

7. 7. After

22 mei 2020 (53 minuten)

Wanneer de rechtszaak begint, hangt Jacobs lot aan een zijden draadje.

8. 8. Wishful Thinking

29 mei 2020 (1 uur en 05 minuten)

Het proces komt ten einde, maar met onverwachte gevolgen.

avatar van 7 stars

7 stars

Echt een dramaserie, verwacht geen thriller. Het is puur het effect op een gezin als je kind vals beschuldigt wordt wat hier wordt uitgelicht. Heel traag maar wel boeiend en goed geacteerd

avatar van Suitehome

Suitehome

Goed Amerikaans (rechtbank)drama naar het boek van William Finlay. De 14-jarige Jacob Barber (mooie ingetogen rol van Jaeden Martell) wordt beschuldigd van moord op een klasgenoot. En hoewel de vraag wie klasgenoot Ben om het leven heeft gebracht voortdurend een rol speelt, is dit vooral een verhaal over een ogenschijnlijk gelukkige familie die uit elkaar dreigt te vallen. Chris Evans (in de rol van Andy Barber) maakt zijn vaderrol invoelbaar en menselijk, op alle momenten. For better and for worse.

Defending Jacob is een slow burner in een zeer........rustig........tempo........, maar steeds met goede plottwisten. Wellicht te rustig voor sommige kijkers. Ook de ontknoping zal niet iedereen kunnen bekoren. Ik vond het voldoende. De fotografie is sfeervol; veel licht lijkt te zijn weggezogen. Helaas is ook de zon hier en daar weggefilterd, terwijl deze overduidelijk schijnt. Persoonlijk hou ik niet zo van dit effectbejag. We 'zagen' het ook al, maar dan veel erger, bij The Chestnut Man. Hier is het een mineur detail.

Defending Jacob heeft enkele ingrediënten van de speelfilms We Need To Talk About Kevin (uit 2011 met Tilda Swinton) en Before And After (uit 1996 met Meryl Streep en Liam Neeson). En hoewel Defending Jacob niet per se spannend is en ook het wiel niet opnieuw uitgevonden wordt, intrigeert en overtuigt het wel. Met goede acteurs, een heerlijke soundtrack (Ólafur Arnalds, Broadchurch) en een pakkend scenario.