• 8.985.835 stemmen

Ontwikkeld door: Michael Gasparro

Datum van release: woensdag 5 februari 2020

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot The Pharmacist

In 1999 verliest apotheker Dan Schneider zijn zoon in een aan drugs gerelateerde schietpartij in New Orleans. Als de politie geen antwoorden heeft, besluit hij zelf alles in het werk te stellen om de moordenaar van zijn zoon voor het gerecht te brengen. Maanden later raken de effecten van de verslaving van zijn zoon en zijn tragische dood hem opnieuw wanneer een verontrustend aantal jonge, ogenschijnlijk gezonde mensen Dan's apotheek bezoeken met recepten voor hoge dosis OxyContin. Vervolgens begint Dan aan een missie: het redden van de levens van andere zonen en dochters binnen zijn gemeenschap.

1. 1. Justice for Danny

5 februari 2020 (1 uur)

Als zijn zoon in New Orleans wordt vermoord, start Dan een eenzame zoektocht naar de moordenaar. Als hij bijna geen hoop meer heeft, vindt hij een wonderlijke aanwijzing.

2. 2. A Mission from God

5 februari 2020 (58 minuten)

De rechtszaak voor de moord is maar een schrale troost. Als Dan probeert zijn normale leven bij de apotheek weer op te pakken, doet hij een alarmerende ontdekking.

3. 3. Dope Dealers with White Lab Coats

5 februari 2020 (47 minuten)

Tijdens Dans onderzoek naar een corrupte arts komen wandaden van grote farmaceuten aan het licht. Ondertussen sterven in de stad opeens veel mensen aan een overdosis.

4. 4. Tunnel of Hope

5 februari 2020 (48 minuten)

Met Dans harde bewijzen bereikt een grote DEA-zaak een doorbraak, maar het ene probleem leidt tot het andere. Nadat een hoofdstuk is gesloten, wil Danny's familie verder.

Self - Pharmacist

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Ik geef nog een 3 vanwege het onderwerp. Erg langdradig gebeuren.

avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

Omstreden pijnstillerfabrikant Purdue failliet verklaard, eigenaars krijgen immuniteit tegen vervolging | AD.nl

AD schreef:

Een rechter besloot woensdag dat het bedrijf in stukken wordt verdeeld, een plan waar schuldeisers eerder al mee akkoord gingen. Het bedrijf zal in totaal 4,5 miljard dollar (3,8 miljard euro) aan schadevergoedingen betalen aan slachtoffers. De familie Sackler is straks niet langer eigenaar van het bedrijf en trekt zich volledig terug uit de farmasector, en is daardoor uitgesloten van verdere vervolging. Ook mogen ze het grootste deel van hun fortuin, geschat op zo'n 11 miljard dollar, behouden.

Hoewel deze serie eigenlijk gewoon pure pulp is vond ik het wel een pakkende en persoonlijke manier om wat meer over opioïdencrisis in de Verenigde Staten te weten te komen. Die Dan Schneider is overigens wel echt een doorgedraaid figuur. Dat je bepaalde gesprekken met de politie of zo opneemt begrijp ik nog wel, maar je hoort ook allerlei opnames waarvan je je afvraagt waarom het nodig was hier de bandrecorder te laten draaien. Ook heeft hij uiteindelijk gewoon politieonderzoeken etc. verstoord. Dat de docu hem zo op een voetstuk plaatst voelt wat pervers.

Het interview met Cleggett is trouwens het meest doelloze interview dat ik ooit gezien heb. Dan wordt ze in de cliffhanger vol bombarie aangekondigd en krijgt ze uiteindelijk alle ruimte een narcistisch verhaal zonder enige zelfkritiek op te houden. Het was ook een ultrakort gesprek, en ze leek ook nog eens niet helemaal nuchter. Zou me niet verbazen als ze betaald kreeg. Die interviews met de gladde ex-verkoper zaten me niet helemaal lekker.