Mijn Series +

Locke & Key - Seizoen 1 (2020)

Fantasy / Horror

ontwikkeld door Joe Hill
met Jackson Robert Scott, Connor Jessup en Emilia Jones

Nadat hun vader onder mysterieuze omstandigheden is vermoord, verhuizen de overgebleven gezinsleden van de familie Locke -drie broers en zussen en hun moeder- naar hun voorouderlijk huis, Keyhouse. Ze ontdekken dat het vol staat met magische sleutels die mogelijk verband houden met de dood van hun vader. Terwijl de Locke-kinderen de verschillende sleutels en hun unieke krachten verkennen, ontwaakt een mysterieuze demon - die er alles aan doet om ze te stelen.

1. Welcome to Matheson
  9. Echoes
  10. Crown of Shadows
avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken.

avatar van nightbreed
Eerste aflevering is veelbelovend.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Aloha

avatar van 3 2 1 cut
Ja, prima start. Zit meteen in aflevering 3. Wordt prima geacteerd en vooral de mogelijkheden met de magische sleutels intrigeren. Niet echt eng maar wel lekker spooky en haunted house ‘horror’. Teener gehalte valt zeer mee en vooral de jongste zoon, Aloha idd, doet het erg leuk ! We gaan verder hiermee in Huize Binge !

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Aflevering 2: Stromae - Alors on Danse. Nice!

avatar van Bubblez
Ik heb me wel vermaakt bij deze serie, al vond ik het verloop eerlijk gezegd wat minder; het veranderde langzaamaan van een tof klein mysterie naar een tieneravontuur, en dat vond ik jammer. Het hele verleden van de vriendengroep van de vader was heel interessant, maar ergens wordt daar toch te weinig mee gedaan; we moeten het doen met beperkte zichtbare herinneringen. Wat duidelijkere flashbacks over de onderlinge relaties had wellicht wat meer diepgang geboden. Het concept met de sleutels bood erg veel kijkplezier, ik had gehoopt dat de hoofdkarakters die magie wat verder zouden ontdekken.
Een vervolg is onvermijdelijk met de twist aan het eind. Ik vraag me af of dat interessant te houden is.
Als ik aan het geheel terugdenk, vind ik de eerste afleveringen heel sterk, waarna het afzwakt. Ik heb een beetje het 'gemiste kans-gevoel'.

avatar van nightbreed

Goede serie, weer eens wat anders. Kijk makkelijk weg. Nu zeker wachten op S2

avatar van TheKnight
Fijne serie,in 2 dagen afgekeken

avatar van horizons
Paar plot technische schoonheidsfoutjes maar zeer vermakelijke serie. Goede actrice die Jones (Brimstone)

avatar van TorresII
Een vermakelijke, fantasierijke serie, gebaseerd op de gelijknamige gothic stripverhalen. Heb de stripboeken zelf niet gelezen, maar heb begrepen dat deze tv adaptatie wat minder bloediger is. Al met al blijft het toch lekker spooky en mysterieus. Het is in de tussentijd al enige malen vergeleken met Stranger Things: daar heeft het wel iets van, en is op zich geen misselijkmakende vergelijking, uiteraard. Het einde van seizoen 1 belooft een seizoen 2. Ben er echter niet zo zeker van of het zo boeiend blijft als deze seizoen 1.

avatar van theo79
Vrij degelijke serie die prima wegkijkt. Geen idee of er een 2e seizoen komt maar of ze dat net zo interessant als dit seizoen weten te maken durf ik te betwijfelen. Van mij mag het dus bij dit ene seizoen blijven.

avatar van kleintje 2
Erg vermakelijk en leuk om weg te kijken. Maar veel te soft voor iets wat door Netflix als 16+ wordt gerate. Eén kleine aanpassing en het had al 9+ kunnen zijn. Een erg zwakke slechterik en matig acteerwerk. Alles ging veel te gemakkelijk. Het had allemaal wel beter gemogen. Het verhaal is naar mijn mening niet genoeg benut, want het heeft alle potentie voor een actievol fantasie avontuur, net als de film Goosbumps maar dan in serie vorm. Het was ging in het begin erg traag en dan komen halverwege alle geheimen ineens naar buiten. Slechts één plottwist wist mij te interesseren en het eind was misschien een beetje een anticlimax, vanwege de voorspelbaarheid binnen de context van de situatie.

Kinderlijk en leuk voor een bingewatch weekend, met ruimte voor een tweede seizoen. Maar een echte goede serie wil ik het niet noemen.

avatar van Myrna
Gestopt na aflevering 5.
Het verhaal is leuk maar vind het meer een serie voor de wat jeugdigere kijker, ofwel tieners. Acteerwerk is redelijk, special effects niet altijd even fantastisch en de muziek verre van goed gekozen.
Ma’goed, dat is mijn mening.

avatar van DionneDarko
Meh, veel meer van verwacht. Vond het nogal een kinder/tienerserie. Beetje Disney feel to it. Muziek is ook veel te blij. Verhaal vond ik ook niet zo bijzonder bedacht. Snap de hype niet zo.

avatar van rustugan
Bij tijde van schrijven vraag ik me steeds meer af waarom ik deze serie heb afgekeken. Vond het allemaal maar een rommelig geheel, met rare verhaaltwisten.

- Vaag onduidelijk gebeuren met wisselingen van de sleutels.
- Muziek i.c.m. setting af en toe gewoon raar. (doel op hiphop nummers)
- Disneysetting wat soms ineens weer omslaat in vaak "geweldadige scenes"
- CGI vaak slecht afgewerkt
- Acteerwerk matig.... ergerde me helemaal dood aan Jackson Robert Scott.

Nee, geen 2e seizoen voor mij (als die er komt)

avatar van The Oceanic Six
Ik vind het maar moeilijk door de serie heen komen, ben nu op de helft. Weinig pakkend, totaal niet spannend en heel rommelig geschreven. En veel te braaf. Laten we dit soort spul nou geen horror noemen, dat schept verkeerde verwachtingen. Fantasy is voldoende.

avatar van The Oceanic Six
Halverwege het seizoen gokte ik dat ik 1* of 1,5* uit zou delen, zo vreselijk saai, niet spannend en flauw was dit. Maar neuroot als ik ben kijk ik series wel af en tot mijn vreugde werd het zelfs nog onderhoudend. Maar dat is wel het maximale compliment dat ik uit wil delen, want dit blijft gewoon matig. Hebben mensen vroeger als kind wel eens Kippenvel-boeken gelezen? Van die verhalen voor elke leeftijd waar het maximaal een beetje spannend wordt met wat monsters of spokerij en waar iedereen na afloop zonder nachtmerries weer kon gaan slapen? Nou ja, Locke & Key is dus van dat niveau. Als dit horror is, dan is pakweg Ghostbusters dat ook. Niet dus. Slechts de laatste afleveringen brachten wel wat leuks mee, waarbij ik de finale zelfs wel leuk vond. Verder is het gewoon matig geschreven, zit er een middelmatige cast in en ontbreken memorabele momenten. Ik vraag me sterk af of ik over een tijdje nog aan het tweede seizoen wil gaan beginnen.

Een hele kleine 2,5*

Magertjes met pijn en moeite een magere 5 dus 2.5* , flauwe kinderlijke humor zorgen ervoor dat het voor mijn een teleurstelling was.

avatar van Easily Annoyed
Wat een verschrikkelijke baggerserie. Zo onlogisch. Zo slecht geacteerd. Negen van de tien keer domme acties, waarbij je mijlenver ziet aankomen wat er gaat gebeuren. Te eng voor een kinderserie, wat het qua niveau wel is. Geen idee wat de doelgroep is, maar ik hoor er overduidelijk niet bij. Ik denk dat ik betere dingen te doen heb dan seizoen 2 gaan kijken. Langdurig met mijn hoofd tegen een muur bonken ofzo.

avatar van UmbraVitae
Zeer fijne serie die zeer vlotjes weg kijkt.