Mijn Series +

The Outsider - Seizoen 1 (2020)

Thriller

ontwikkeld door Jason Bateman, Jack Bender, Marty Bowen, Michael Costigan en Ben Mendelsohn
met Jason Bateman, Ben Mendelsohn en Cynthia Erivo

Rechercheur Ralph Anderson doet onderzoek naar het verminkte lichaam van de 11-jarige Frankie Peterson die in het bos van Georgia is gevonden. De mysterieuze omstandigheden rond deze gruwelijke misdaad leiden ertoe dat Ralph, nog steeds rouwend om de recente dood van zijn eigen zoon, onorthodoxe privé-onderzoeker Holly Gibney inschakelt. Hij hoopt dat Holly het onverklaarbare kan helpen verklaren.

1. Fish in a Barrel
  8. Foxhead
  9. Tigers and Bears
  10. Must/Can't

Interessant...

Veelbelovend, de eerste twee afleveringen spreken mij erg aan. Gezien het een verhaal van Stephen King is, verwacht ik geen volledig rationele verklaring voor alle gebeurtenissen. Maar ik lees niets over het verhaal of reviews op internet en laat me verrassen.

avatar van Richiedoom
Het boek was, zeker de eerste helft, erg sterk. Ik ben dus zeer benieuwd wat HBO hiervan weet te brouwen.

De trailer ziet er iig goed uit dus ik laat me verrassen! Met Stephen King verfilmingen kan het werkelijk alle kanten uitgaan...

Eerste aflevering was sterk

avatar van kleintje 2
Echt een goeie eerste aflevering. Echt de Stephen King's Vibe hangt in de lucht en iets bovennatuurlijk is in zicht.

Net de 2 eerste afleveringen gezien.. Damm.. Kan niet wachten tot de volgende.. Zalige Stephen King sfeer..

avatar van Richiedoom
Waar kijken jullie deze serie? Staat ie ook gewoon op Ziggo On Demand?

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Richiedoom schreef:
Staat ie ook gewoon op Ziggo On Demand?
Yep!

avatar van kleintje 2
Net de tweede aflevering gezien, en mag zeggen dat het redelijk op hetzelfde niveau blijft zitten als de eerste aflevering. De teaser voor de volgende aflevering zag er echt als een Stephen King horror. Ik kijk er al naar uit.

1e aflevering was goed, maar toen bij de 2e pfff toen begon het niveau alweer flink te dalen en leek het een standaard horrorfilmpje te worden. Ik heb het niet meer gered om die af te kijken. Misschien later nog eens proberen.

avatar van DionneDarko
Gewoon een constant niveau, en de horror is nog niet volledig losgebroken. Iets meer, maar erg subtiel nog. Morgen de 4e aflevering kijken. Tot nu toe goede serie die je erg laat gissen. Benieuwd waar het heen zal gaan. Heb al wat theorieën. Geen idee of die kloppen. Zou wel leuk zijn, want riep dat al bij 1e aflevering. Mijn vriend riep iets wat nu eigenlijk al niet meer plausibel is. Altijd leuk om gelijk te krijgen.

avatar van david bohm
Fijne serie dit, mooi in beeld gebracht de pacing vind ik aangenaam. Aanrader tot dusver.

avatar van DionneDarko
Inmiddels wel vet creepy, kijk er iedere week erg naar uit.

Heerlijke spannende slowburner. Het start als een True Detective seizoen, maar het wordt gaandeweg iets anders... Doet me soms denken aan True Detective seizoen 1 maar dan met een vleugje horror.

Vind de cast (oa. Mendelsohn en Lupe) sterk spelen en het camerawerk is ook top.

Één van de betere series die ik heb gekeken de afgelopen tijd. Lang niet een serie gezien waarbij ik zo uitkeek naar een nieuwe aflevering.

avatar van tbouwh
Top van de poster lijkt als twee druppels water op die van Dark S01.

avatar van Bubblez
tbouwh schreef:
Top van de poster lijkt als twee druppels water op die van Dark S01.

Nou...twee druppels water... Er zijn bomen. Punt.

avatar van tbouwh
de leukste thuis? let op de gespiegelde driehoekige constructies met de twijgen/takken. Graag of niet hoor.

Waar ik hierboven Lupe zei bedoel ik natuurlijk Erivo.

avatar van Vinck
Ben ik de enige die de serie wel erg langdradig begint te vinden vanaf episode 7 ongeveer? De laatste aflevering (9) kon amper mijn aandacht nog vasthouden. Ik wil zeker de ontknoping nog zien, maar ik heb het gevoel dat dit verhaal in maximaal 8 of zelfs 6 afleveringen (miniserie) verteld kon worden.

avatar van large conscious
Richiedoom schreef:
Waar kijken jullie deze serie? Staat ie ook gewoon op Ziggo On Demand?

ik denk het wel , ik heb zelf kpn en die had HBO ( het is een HBO serie ) maar inmiddels heeft alleen ziggo de rechten dus als het goed is moet je het kunnen zien .

avatar van Myrna
Lekker donker en mysterieus sfeertje. Hier en daar wel onnodig traag en uitgerekt. Laatste aflevering nog een kleine toegift halverwege de aftiteling.

avatar van david bohm
Fijne serie die wat betreft de sfeer wat doet denken aan het eerste en derde seizoen van True Detective. Een sterke cast met interessante personages.
De laatste episode is toch enigszins een anticlimax zoals wel vaker bij verhalen van Stephen King. De toegift is dan wel weer leuk moet ik zeggen.

Goede sfeer, goed geacteerd, muziek vond ik ook goed. Moet wel zeggen dat er meer uit de laatste aflevering gehaald had kunnen worden. De scene op het parkeerterrein (of wat daarvoor doorging) had veel meer spanning kunnen opleveren en de confrontatie met de moordenaar had ook wel iets interessanter uitgewerkt kunnen worden.

avatar van filmobsessie
Vinck schreef:
hier hetzelfde. De traagste serie sinds tijden. Mr mercedes was 10x beter. zeker het eerste seizoen