Mijn Series +

Quantico - Seizoen 1 (2015-2016)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Joshua Safran
met Priyanka Chopra, Jake McLaughlin en Aunjanue Ellis

Een diverse groep nieuwelingen arriveert op de FBI-basis in Quantico om getraind te worden. Zij zijn de beste, slimste en meest gelauwerde nieuwelingen, dus niemand verwacht dat één van hen de grootste aanval op New York sinds 11 september 2001 beraamt.

1. Run
  21. Choice
  22. FBI
avatar van DonOswaldo
Teleurstelling.

Plot sprak me erg aan, maar de uitwerking valt erg tegen. Veel heen en weer geswitch tussen verschillende tijden wat niet alleen verwarrend werkt, maar er ook voor zorgde dat ik vaak moeite had met goed meegaan in de verhaallijn. Ook veel liefdesperikelen die weinig interessant zijn, waarschijnlijk mede doordat de toekomstbeelden al weggeven hoe het daarmee afloopt. Die toekomstbeelden zorgen er overigens voor dat wel meer Quantico-beelden niet het gewenste effect hebben, de nepbom in Quantico tijdens een training om maar een voorbeeld te noemen. Verder voelde Quantico vaak meer aan als een tiener-zomerkamp dan een FBI-trainingskamp, was het acteerwerk niet altijd even goed en had het seizoen best met een aantal afleveringen minder door gekund.

Dat betekent overigens niet dat ik me totaal niet met Quantico heb vermaakt. Ik heb toch wel kunnen genieten van een aantal trainingen in Quantico en de geheimen die daar schuilgingen (al was het enigszins jammer dat ze soms weinig met de rode draad te doen leken te hebben, wat later ook zo bleek te zijn). Ook de toekomstbeelden konden best genietbaar zijn, vooral wanneer het er wat actievoller aan toeging. Verder keek het opzicht prima weg en de revelation op het eind maakt ook een en ander goed, tevreden dat ze dit verhaal niet over nog een seizoen hebben uitgesponnen.