• 8.986.001 stemmen

The Following - Seizoen 1 (2013)

Show titel: The Following

Ontwikkeld door: Kevin Williamson

Met: Kevin Bacon, Shawn Ashmore en James Purefoy

Datum van release: maandag 21 januari 2013

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

Plot The Following

De beruchte seriemoordenaar Joe Carroll is ontsnapt uit de gevangenis en begint opnieuw te moorden, de FBI roept agent Ryan Hardy op om de zaak op te lossen. Hardy was verantwoordelijk voor het vastleggen van Carroll negen jaar geleden. Hardy kent hem beter dan wie dan ook. Maar de Ryan Hardy die Carroll oppakte jaren geleden is niet dezelfde man als vandaag. Hij is zowel fysiek als mentaal veranderd door het vorige nastreven van deze seriemoordenaar.

Afleveringen Seizoen 1 (2013)

1. 1. Pilot

21 januari 2013 (44 minuten)

Voormalig FBI-agent Ryan Hardy wordt teruggeroepen uit zijn vervroegde pensioen, wanneer seriemoordenaar Joe Carroll ontsnapt uit de gevangenis.

2. 2. Chapter Two

28 januari 2013 (44 minuten)

Ryan, Weston en Debra Parker onderzoeken de geschiedenis van Carroll. Emma, Jacob en Paul hebben de zoon van Claire ontvoerd en bedenken een volgende stap.

3. 3. The Poet's Fire

4 februari 2013 (44 minuten)

Hardy en de FBI proberen de toekomst te voorspellen. Paul zijn jaloersheid bereikt een kookpunt. De oorsprong van de relatie tussen Carroll en Hardy wordt bekend.

4. 4. Mad Love

11 februari 2013 (44 minuten)

Maggie heeft een plan bedacht om Hardy te stoppen. Paul komt achter een geheim van Jacob, welke ook niet bekend is bij Emma.

5. 5. The Siege

18 februari 2013 (44 minuten)

Terwijl Hardy en het team een nieuw plan bedenken, ontstaat er paniek in het kamp van The Followers. Caroll ontmoet een advocaat uit haar verleden.

6. 6. The Fall

25 februari 2013 (44 minuten)

Een nieuwe Follower toont Carroll zijn ware intenties. Hardy probeert Jacob, Emma en Paul tegen elkaar uit te spelen. Emma neemt vervolgens een verrassend besluit.

7. 7. Let Me Go

4 maart 2013 (44 minuten)

Joe Carroll krijgt het voor elkaar om te worden overgeplaatst naar een andere gevangenis. Dit tot verbazing van Ryan. Emma en Joey komen oog in oog te staan met een van de mannen van Roderick.

8. 8. Welcome Home

11 maart 2013 (44 minuten)

Ryan en Parker zijn ontzet wanneer de FBI Nick Donovan aanwijst als de leider van het onderzoeksteam. Een Follower vormt samen met Joe Carroll een dodelijk plan.

9. 9. Love Hurts

18 maart 2013 (44 minuten)

Ryan en Parker proberen hun nieuwe baas te slim af te zijn. Joe vraagt om informatie over Claire aan Ryan. Followers uit het verleden keren terug.

10. 10. Guilt

25 maart 2013 (44 minuten)

Joe stuurt een aantal Followers op pad om Claire op te sporen. Jacob heeft last van stress en dat heeft uitwerkingen op zijn relatie met Emma.

11. 11. Whips and Regret

1 april 2013 (44 minuten)

Ryan en Parker proberen Claire op te sporen. Claire, die inmiddels in de villa woont, heeft een onverwachtse afspraak. Jacob heeft het moeilijk met het verraad van Emma.

12. 12. The Curse

8 april 2013 (44 minuten)

Ryan ontmoet een Follower die mogelijk kan helpen bij het vinden van Joe. Claire en Emma ontmoeten elkaar voor de eerste keer na de ontvoering van Joey.

13. 13. Havenport

15 april 2013 (44 minuten)

Wanneer Roderick zijn rol in twijfel wordt gebracht, maakt hij een beslissing met ingrijpende gevolgen voor Joey. Ryan probeert het vertrouwen van een van de Followers te winnen.

14. 14. The End is Near

22 april 2013 (44 minuten)

Weston, Parker en Ryan maken een plan om het huis van Joe te bestormen, maar Joe heeft al een ontsnappingsplan opgesteld. Followers creëren een grote chaos, waarbij er zelfs een FBI-agent wordt ontvoerd.

15. 15. The Final Chapter

29 april 2013 (44 minuten)

Ryan probeert Joe van zijn einddoel af te houden. Joe lokt Claire naar een speciale locatie.

avatar van richiedoom

richiedoom

Deze serie is bij vlagen spannend, dit wordt echter telkens teniet gedaan door zeer matig schrijfwerk. Het geheel wordt daardoor zo ongeloofwaardig dat het ging frustreren. Na aflevering 13 ben ik.

avatar van richiedoom

richiedoom

afgehaakt

avatar van Locutus

Locutus

Eén van de weinige series die ik niet uit heb kunnen kijken. Tenenkrommend soms, ik begrijp niet dat hier nog meer seizoenen van zijn gekomen.

avatar van Tommeh

Tommeh

Mee eens, heel matig geschreven met belachelijk acties af en toe. Bijvoorbeeld followers die midden op de dag mensen in de fik steken of iemand in een vol restaurant met een kruisboog neerschieten, en vervolgens rustig kunnen weglopen zonder dat er ook maar iemand er naar opkijkt. Heb me regelmatig kapot zitten ergeren en ben ook ergens rond aflevering 12 agehaakt.

avatar van Ricolopez

Ricolopez

Dit kan tegenwoordig niet meer. Er zijn een hoop betere psychologische thrillers.

avatar van Macady

Macady

Afgehaakt na aflevering slecht. Niet slecht maar er is zoveel beters te zien

avatar van hkoster16

hkoster16

Ik vraag mij af hoe je zoiets bedenken kunt.

avatar van hkoster16

hkoster16

1e seizoen helemaal afgekeken. Het is wel spannend als je het met een pond zout neemt. Het geheel wordt steeds ongeloofwaardiger. Na 3 afleveringen van het 2de seizoen afgehaakt. 14 dvd's van de harde schijf verwijderd.

avatar van Twiggertje

Twiggertje

Geweldige serie, wij hebben nu 2 seizoenen gezien.