Mijn Series +

The Following - Seizoen 1 (2013)

Misdaad / Mystery

ontwikkeld door Kevin Williamson
met Kevin Bacon, Shawn Ashmore en James Purefoy

De beruchte seriemoordenaar Joe Carroll is ontsnapt uit de gevangenis en begint opnieuw te moorden, de FBI roept agent Ryan Hardy op om de zaak op te lossen. Hardy was verantwoordelijk voor het vastleggen van Carroll negen jaar geleden. Hardy kent hem beter dan wie dan ook. Maar de Ryan Hardy die Carroll oppakte jaren geleden is niet dezelfde man als vandaag. Hij is zowel fysiek als mentaal veranderd door het vorige nastreven van deze seriemoordenaar.

1. Pilot
  13. Havenport
  14. The End is Near
  15. The Final Chapter
avatar van Richiedoom
Deze serie is bij vlagen spannend, dit wordt echter telkens teniet gedaan door zeer matig schrijfwerk. Het geheel wordt daardoor zo ongeloofwaardig dat het ging frustreren. Na aflevering 13 ben ik.

avatar van Richiedoom
afgehaakt

avatar van locutus
Eén van de weinige series die ik niet uit heb kunnen kijken. Tenenkrommend soms, ik begrijp niet dat hier nog meer seizoenen van zijn gekomen.

Mee eens, heel matig geschreven met belachelijk acties af en toe. Bijvoorbeeld followers die midden op de dag mensen in de fik steken of iemand in een vol restaurant met een kruisboog neerschieten, en vervolgens rustig kunnen weglopen zonder dat er ook maar iemand er naar opkijkt. Heb me regelmatig kapot zitten ergeren en ben ook ergens rond aflevering 12 agehaakt.

Dit kan tegenwoordig niet meer. Er zijn een hoop betere psychologische thrillers.

Afgehaakt na aflevering slecht. Niet slecht maar er is zoveel beters te zien

Ik vraag mij af hoe je zoiets bedenken kunt.

1e seizoen helemaal afgekeken. Het is wel spannend als je het met een pond zout neemt. Het geheel wordt steeds ongeloofwaardiger. Na 3 afleveringen van het 2de seizoen afgehaakt. 14 dvd's van de harde schijf verwijderd.