Mijn Series +

Amphibia - Seizoen 1 (2019)

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Matt Braly
met de stemmen van Bill Farmer, Justin Felbinger en Amanda Leighton

De serie beschrijft de avonturen van een egocentrisch 13-jarig Thais-Amerikaans meisje genaamd Anne Boonchuy. Na het stelen van een mysterieuze schatkist wordt ze op magische wijze naar Amphibia gebracht, een wild moeras vol met pratende kikkers. Ze ontmoet en raakt bevriend met een avontuurlijke jonge kikker genaamd Sprig Plantar, die haar zal begeleiden om een echte held te zijn, terwijl ze de eerste ware vriendschap van haar leven ontdekt.

1. Anne or Beast?/Best Fronds
  18. The Big Bugball Game/Combat Camp
  19. Children of the Spore/Anne of the Year
  20. Reunion
avatar van Esteban
Enkele clips van gezien, de vormgeving sprak mij aan, en best wel verrast hierdoor. Het ziet er bijzonder leuk en, in tegenstelling tot de indruk die de trailer geeft, alles behalve gehaast en schreeuwerig uit. Maar Esteban, dit is toch voor kinderen? Sssst. Genoeg shows voor de jeugd die ook volwassenen kunnen bekoren en ik hoger inschat dan enkele populaire shows die specifiek voor volwassenen zijn. Bovendien is dit ééntje voor mijn 'misschien-eens-kijken-met-petekindje' lijst.

Ik ben al jaren geen kind meer (wat leeftijd betreft dan), maar deze serie vind ik bijzonder leuk.
Met name de muziek van de intro spreekt mij aan en dat is ook de reden waarom ik deze serie ging zien.
Het is leuk want alles zit er in: humor, griezelaspect, verhaal, spanning plus dat de figuren realistisch overkomen. Hun gezichtsuitdrukkingen, hun manier van voortbewegen, de dialogen, emoties, enz.
Leuk getekend ook, niet te zoetsappig, maar eerder karikaturaal en toch zeer herkenbaar.

En Esteban, waarom moeten kinderen zo krampachtig beschermd worden?
Zo heb ik een vriendin wiens zoontje nachtmerries kreeg van Mickey Mouse.
Gravity Falls is volgens de huidige tendens niet echt geschikt voor kleine kinderen, maar ik heb zo het idee dat de kleintjes heel wat meer kunnen hebben dan die truttige Dora.