Mijn Series +

Noord Zuid - Seizoen 1 (2015)

Nederland
Misdaad

ontwikkeld door Lieneke van den Boezem, Simon de Waal, Inge Hardeman en Paula van der Oest
met Ariane Schluter, Lobke de Boer en Juda Goslinga

Psychologe Dana van Randwyck is na haar scheiding van Wouter, met wie ze 19 jaar getrouwd is geweest, van Amsterdam-Zuid naar een volksbuurt in Amsterdam-Noord verhuisd. Als teamleider van het rechercheteam moet Dana verschillende misdaden oplossen en tegelijk samen met haar dochter Roos, een puber van 16, haar privéleven weer op de rit zien te krijgen.

1. Elsie
  7. Marco
  8. Vliegenbos
  9. Zuid
  10. Noord
Ariane Schluter is geweldig als Dana van Randwyck in een prima serie die vele male beter is dan Flikken Maastricht.

avatar van Donkerwoud
Redelijk standaard politieserie, die precies past binnen wat je van het genre vandaag de dag kan verwachten. Jammer dat het niet helemaal de juiste balans weet te vinden tussen spannende nonsense en serieuze verhaallijnen. Nu lijkt het realisme na te willen streven terwijl het eigenlijk vol zit met vergezochte wendingen. Daarnaast is de centrale verhaallijn eigenlijk niet boeiend genoeg om het hele seizoen te dragen, dus dan wordt er maar wat geforceerd gezocht naar nieuwe wendingen die het mysterie gaande houden. Ik zal een tweede seizoen niet overslaan, maar ik hoop dat het script dan wat sterker wordt.