Mijn Series +

Kinderen van de Collaboratie (2017)

Belgiƫ
Documentaire
Miniserie, 300 minuten

met Rosemarie Bergmans, Ledy Broeckx en Wim Claeys

De kinderen van de collaboratie vormen geen homogene groep. Ze kijken elk op hun eigen manier naar het verleden en heden, met hun eigen overtuigingen en een rugzak vol herinneringen. Sommigen hebben de oorlog zeer bewust meegemaakt, anderen kennen hem alleen van de verhalen die later sporadisch werden verteld. De getuigen staan heel verschillend in het leven en kijken met heel andere ogen naar het oorlogsverleden van hun ouders, maar één ding hebben ze allemaal gemeen: hun ouders collaboreerden op één of andere manier met de bezetter.

1. De Oorlog
  2. België Bevrijd
  3. De Repressie
  4. Het Zwarte Nest
  5. Vlaanderen
  6. De Holocaust
avatar van Pinguin#13
Schitterende reeks, met onthutsende getuigenissen. Vooral van degenen die bijna nog erger fout lijken dan de ouders…