• 8.985.823 stemmen

The Killing - Seizoen 3 (2013)

Show titel: The Killing

Ontwikkeld door: Veena Sud

Met: Mireille Enos, Joel Kinnaman en Billy Campbell

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Datum van release: zondag 2 juni 2013

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot The Killing

The Killing is gebaseerd op de Deense tv-serie Forbrydelsen en vertelt het verhaal van de moord op een jong meisje in Seattle en het daaropvolgende politieonderzoek. The Killing verbindt drie verschillende verhalen rond de moord met inbegrip van de rechercheurs die de zaak onderzoeken, de rouwende familie van het slachtoffer en de verdachten. Het verhaal verkent ook de lokale politiek van Seattle door mogelijke betrokkenheid van lokale politici. Naar mate de serie vordert, hoe meer duidelijk wordt dat er geen toevalligheden zijn, iedereen heeft een geheim, de personages denken dat ze door gegaan zijn met hun leven maar het verleden is nog niet klaar met ze.

Afleveringen Seizoen 3 (2013)

1. 1. The Jungle

2 juni 2013 (42 minuten)

Holder krijg te maken met een akelige zaak en Sarah doet een vreselijke ontdekking over haar verleden. Seward laat zien wie hij werkelijk is.

2. 2. That You Fear the Most

2 juni 2013 (43 minuten)

3. 3. Seventeen

9 juni 2013 (42 minuten)

Sarah sluit zich aan bij het team en heeft eigen plannen. Holder vindt een nieuwe informant in de Jungle. Seward zoekt zijn oude concurrentie weer op.

4. 4. Head Shots

16 juni 2013 (42 minuten)

Het team sluit een bedrijf en Sarah en Holder komen samen om "the voice" te vinden. De bewakers motiveren Seward om zich aan bevelen te houden.

5. 5. Scared and Running

23 juni 2013 (43 minuten)

Bullet zit achter Sarah en Holder aan om een slachtoffer te vinden voordat iemand anders dat doet. Seward is een onsympathieke gastheer voor onverwacht bezoek.

6. 6. Eminent Domain

30 juni 2013 (42 minuten)

Sarah en Holder vinden het nieuwe slachtoffer. Seward staat oog in oog met zijn verleden. In de Jungle heeft Bullet moeite met de waarheid.

7. 7. Hope Kills

7 juli 2013 (42 minuten)

Sarah en Holder krijgen een doorbraak in de zaak. Seward vecht tegen zijn eigen sterfelijkheid. Bullet neemt een beschermende rol aan.

8. 8. Try

14 juli 2013 (42 minuten)

Sarah wordt vermist. Bullet besluit Lyric te redden en een duister geheim wordt aan het licht gebracht.

9. 9. Reckoning

21 juli 2013 (42 minuten)

De jacht op de pornograaf leidt tot een verontrustende openbaring en Holder zoekt een zondebok. Ondertussen vinden Twitch en Lyric hun droomhuis.

10. 10. Six Minutes

28 juli 2013 (42 minuten)

Sarah moet omgaan met de gevolgen van haar fouten uit haar verleden. Holder worstelt met persoonlijke demonen en Seward spreekt de waarheid.

11. 11. From Up Here

4 augustus 2013 (42 minuten)

Terwijl Sarah rust zoekt na alle gebeurtenissen, krijgen de rechercheurs een nieuwe lastige zaak. Lyric valt terug in haar oude leven. Danette neemt afscheid.

12. 12. The Road to Hamelin

4 augustus 2013 (42 minuten)

Sarah riskeert haar leven als ze erachter komt dat een dierbare vermist wordt. Holders verleden wordt tegen hem gebruikt.

Na het fantastische tweeluik inzake Rosie Larsen was dit derde seizoen toch een lichte tegenvaller. De dubbele eerste aflevering was zelfs moeilijk doorheen te komen. Daarna wilde het verhaal ook niet echt pakken. Pas tegen het eind werd het echt goed en spannend. Wel moet gezegd dat Linden en Holder hier op hun best zijn.

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

”Do you believe in happily ever after?

Ah, me neither.”

Na het tweeluik seizoen over Rosie Larsen, met een erg sterk eind. Dacht ik dat dit seizoen licht ging tegenvallen. Het tegenovergestelde bleek waar, na mijn mening het beste seizoen tot nu toe!

De hele dynamiek van personages dit seizoen, vond ik ijzersterk. Daarbij vond ik het personage Ray Seward (vertolkt door Peter Sarsgaard) een van de hoogtepunten. Hij was een enorm complex personage, die heel goed over het grijze gebied zweefde. Zijn uiteindelijk dood, was toch tamelijk onverwacht. Je verwacht toch wat sneller de clichés als, last minute tòch nog gered te worden. Ook omdat het verhaal, eigenlijk de gehele tijd hintte naar een redding. En om het dan uiteindelijk niet te doen, maakt het voor mij nog sterker.

Verder was de zaak, erg spannend. Het tempo lag toch wederom best hoog dit seizoen en er werden toch weer flink wat twisten uit de mouw geschud.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Een nieuw verhaal in dit derde seizoen. Ondanks dat dit minder afleveringen omvatte dan het eerste verhaal rondom Rosie Larsen uit de eerste twee seizoenen, was dit seizoen veel langdradiger. Het niveau scoorde voor mij wat lager dan de vorige twee seizoenen maar ook lager dan het Deense origineel. In dit derde seizoen zaten veel te veel loze momenten, met name de scenes rondom Ray in de gevangenis. Dit seizoen laat ook nog eens wat beter zien hoe labiel het figuur Linden is en eigenlijk de functie van rechercheur niet waardig is, zeker richting het einde. Ik begrijp dat seizoen 4 deels verder gaat met het verhaal uit seizoen 3 dus ik ben benieuwd.