Mijn Series +

Gomorra: La Serie - Seizoen 1 (2014)

Alternatieve titel: Gomorrah: The Series

Italiƫ
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Roberto Saviano
met Marco D'Amore , Fortunato Cerlino en Maria Pia Calzone

De clan van Camorra Savastno staat onder leiding van Pietro, gevreesd en gerespecteerd door iedereen en de invloedrijkste persoon in Napels. Hij vertrouwt op zijn rechterhand Ciro Dï Marzio, die zijn leven voor Pietro zou geven. Pietro's zoon Genny is nog niet klaar om de leiding van zijn vader over te nemen. Aan Ciro de schone taak om hem op te leiden. Maar dan zorgt een rivaliserende bende ervoor dat Pietro in de gevangenis belandt. Imma, de vrouw van Pietro, krijgt nu de touwtjes in handen. Na een lang verblijf in Honduras keert Genny terug naar Napels om zijn plaats in te nemen.

1. Il Clan dei Savastano
avatar van Kos
Kos

Kos schreef:
Heerlijke serie. Binnenkort eindelijk na lang wacht seizoen 2.

Inderdaad een top serie maar het kan altijd nog beter "Squadra antimafia - Palermo oggi" (2009) - imdb.com

Kos schreef:

Staat niet op IMDB?

Nijmegen schreef:

Staat niet op IMDB?

Season 2 is set to premiere in March 2016.
Gomorrah (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van Oldground
Mooi dat deze nu ook op Netflix staat. Had er goede verhalen over gehoord.

Seizoen 2 is inmiddels van start gegaan.

avatar van hoffhaan
Kijk uit naar seizoen 2 absolute aanrader!

avatar van Kos
Kos
Seizoen 2 is al fantastisch.

avatar van 606
Wil seizoen 2 heel snel zien, mooi einde van 1 verrassend.

avatar van 3 2 1 cut
Net begonnen met serie 1. Ik hou hier wel van. Lekker Italiaans en de juiste sferen.

Ik ben eruit...dit is de beste serie die ik ooit heb gezien. Ik durf zelfs te beweren dat Gomorra mijn geliefde Sopranos voorbij is gestreefd. Dit zeg ik terwijl ik pas op de helft van seizoen 2 ben.

stinissen schreef:

Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens.
Squadra is idd een mooie serie, maar ik vind Gomorra realitischer.
Het mooie is dat ze in het hart van Scampia mochten filmen.
Hier hadden ze toestemming nodig van de Camorra (heeft een stuk over in 'The Times' gestaan).

Aan de andere kant kun je de series ook niet vergelijken.
De een speelt af in Napels, de andere op Sicillië.

Ik ben bij de serie "Squadra antimafia - Palermo oggi veel meer betrokken met de karakters uit de serie maar zo zie je maar ieder zijn smaak.

avatar van walnuts
Interessant stukje achtergrond over de serie

avatar van walnuts
Bikkelharde serie zeg over de strijd van een aantal clans in de wijk Scampia, Napels. Helemaal in mijn straatje.
De serie begint sterk met een overtuigende Don Pietro aan de macht.
Na zijn arrestatie neemt Imma het heft in handen. Ik merkte dat de angel uit het verhaal gehaald was, totdat Genny terugkeert uit Honduras en de serie zich uitstekend herpakt.
Ik hoop dat seizoen 2 snel op Netflix te kijken is Lees er goede verhalen over.

avatar van Nicolage Rico
Sterke serie. Lekker grauw en zo nu en dan verrassend.

Normaal gesproken zou Ciro Gennaro door z'n kop geschoten hebben, voor de zekerheid. Vond de valstrik ook niet zo sterk; zelfs voor die snuivende jonge honden moest dat te doorzien zijn. Klein smetje.

Verder genoten. Vooral de laatste afleveringen waren spannend. Lang geleden dat ik een serie zag waarbij ik meteen weer de volgende aflevering wou zien (de laatste pak-em-beet 5 afleveringen dan).

avatar van joy4ever
Na het heerlijke Suburra viel deze Gomorra mij wat tegen. Zeker tegen het einde. Eén grote geweldsexplosie terwijl het qua verhaal steeds zwakker en onwaarschijnlijker werd. Jammer.

Toontje
Die hoofdrolspeler met z’n vlezige schedel.

In het geval van z’n strak glanzende scalp.

Z’n breeduit shinende brede scheiding die de rivier Kwai nog stemt tot verlegenheid.

Tja.

Zit er weer eens wat van te kijken maar echt heel veel soeps is het allemaal niet.

Gaat het niet worden.

Het is niet dat het over criminelen gaat dat het gelijk een topserie is natuurlijk.

Voor menig misschien zoete koek dergelijke perikelen, voor mij steeds minder.

Minuten komen te duur.

avatar van rebelkush
De afgelopen jaren pogingen gedaan om dit serie te kijken maar elke keer na aflevering 1 niet verder gegaan.
Ongeveer een maandje geleden toch begonnen en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Ik heb jaren gezocht naar een waardige concurrent voor The Wire en Breaking Bad een Gomorra is het.

Wat een geweldige serie is dit, verhaal, acteurs, muziek, ik heb na The Wire en Breaking bad niet zo'n goede actie serie als dit gezien.

Ciro wat een baas is dat zeg.

Puike serie. Gewaagd van de makers om werkelijk geen enkel 'leuk' karakter de serie in te brengen. Stuk voor stuk zijn het afschuwelijke mensen. En toch blijf je kijken.

Toontje
Serie bestaat uitsluitend uit uiterst onooglijke personen.

Die zich daar bovenop ook nog eens ontsieren met stierlijk vervelend gedrag.

De ene tronie die voorbij schuifelt nog rotter om voor waarheid te aanvaarden dan de andere.

Verbaas me over reacties die dit willen scharen naast iets als Sopranos of Breaking Bad.

Alsof in deze hele serie ook maar in een flits iemand te zien is die enigszins in de buurt zou komen van een Gandolfini of Cranston.

Qua acteerkunde of charisma.

Aangezien de Italiaanse Mafia weer in het nieuws was en we hier ook steeds meer met losgeslagen aapjes te maken krijgen heb ik het uit interesse, als een soort docu weer eens opgepakt.

Eerste seizoen er nu opzitten, om het verhaal te volgen ga ik nog even door maar een goed geschreven serie met sterke acteurs is dit in mijn ogen allerminst.

avatar van wimaroca
Ik vond de eerste gedeelte van de serie beter dan de tweede,totdat BA terugkomt,dan vind ik het iets minder
worden,daarna herpakt ie weer een beetje.

Het zijn geen super acteurs vind ik,maar toch 3.5 ***