• 8.985.232 stemmen

Suburra: La Serie - Seizoen 2 (2019)

Alternatieve titel: Suburra: Blood on Rome

Ontwikkeld door: Daniele Cesarano, Barbara Petronio, Ezio Abbate, Fabrizio Bettelli en Nicola Guaglianone

Met: Claudia Gerini, Emmanuele Aita en Filippo Nigro

Oorsprong: Italië

Datum van release: vrijdag 22 februari 2019

Plot Suburra: La Serie

Een badplaats in de buurt van Rome wordt het toneel voor een confrontatie tussen Kerk, corrupte politici en georganiseerde misdaad. Het conflict wordt steeds meedogenlozer, waarbij de grenzen van het toelaatbare steeds meer vervagen. In deze machtsstrijd volgen we Aureliano, Spadino en Lele. Alle drie opgegroeid in een verschillende omgeving met ieder een eigen ambitie en passie. Hoe zijn deze drie jonge mannen in de maffiawereld beland en wat beweegt hen eigenlijk om erin te blijven?

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. Trovatela

22 februari 2019 (48 minuten)

Terwijl Cinaglia wacht op de resultaten van zijn politieke campagne, krijgt Samurai weer zeggenschap over Aureliano en Lele. Spadino doet een slimme gooi naar de macht.

2. 2. Conseguenze

22 februari 2019 (47 minuten)

Livia wordt een pion - en een doelwit - in het conflict tussen Spadino en zijn moeder. Sara zoekt een nieuwe Vaticaanse bondgenoot en Cinaglia luistert niet naar Samurai.

3. 3. Più Vicino

22 februari 2019 (48 minuten)

Aureliano zweert wraak. Angelica bedenkt een plan om Spadino te helpen. Cristiana's argwaan over Lele groeit. Samurai zet Sara onder druk wat betreft de vluchtelingen.

4. 4. A Testa in Giù

22 februari 2019 (44 minuten)

Nadat Cinaglia overloopt, zien hij en Samurai de gevolgen onder ogen. Adelaide neemt de drugshandel van Ostia over. Lele vraagt Sara hem te helpen om Samurai te verslaan.

5. 5. La Culla

22 februari 2019 (46 minuten)

Terwijl Cinaglia plannen smeedt, wil Samurai een nieuwe bondgenoot zoeken en een oude het zwijgen opleggen. Aureliano wil Ostia's onderwereld weer onder controle krijgen.

6. 6. È Guerra

22 februari 2019 (43 minuten)

Nieuwe allianties worden gevormd en oude brokkelen af. Er vloeit bloed nu Ostia op voet van oorlog staat door spanningen rond drugsterritoriums.

7. 7. Santi Pietro e Paolo

22 februari 2019 (47 minuten)

In de nasleep van het geweld zet Cinaglia zijn meedogenloze plan door. Aureliano en Spadino sluiten een deal en Lele krijgt te maken met de toorn van Samurai.

8. 8. Dimmi la Verità

22 februari 2019 (53 minuten)

Terwijl de verkiezingen naderen en Samurai zijn grip op de macht verliest, vraagt Aureliano Nadia om hulp. Spadino wordt gechanteerd en Lele maakt een noodlottige keuze.

avatar van johannesA_mm

johannesA_mm

Eerste aflevering gezien. Begint weer fijn. Dit soort series mag ik graag zien.

Ook het tweede seizoen is weer erg vermakelijk met o.a. Aureliano, Spadino en Lele. En er waren meer dan genoeg ontwikkelingen in met name de slotaflevering wat een derde seizoen rechtvaardigd. Kom maar op!

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

Ik heb het idee dat ik het eerste seizoen een stuk sterker vond, maar kan niet uitleggen waarom. Denk dat ik s01 toch eens terug moet kijken.

avatar van Ronjossch

Ronjossch

Lekkere serie om te kijken.

Beide seizoen afgelopen 2 weken gekeken.

Film was al bekend bij mij, maar serie toch leuker IVM uitgebreider personages.

Laat seizoen 3 maar komen!

avatar van filmfan59

filmfan59

Belachelijk onrealistisch.... 3 snotneuzen die zomaar iets doen.... kinderachtig... geen maffiafilm waardig....

avatar van umbra

umbra

Ook dit 2de seizoen keek weer zeer vlotjes weg, zulke series, zijn de perfecte bingewatch-series. 3de Seizoen zijn blijkbaar mr 6 afleveringen, daarna de serie Gomorra, verderkijken, zat daar ergen op afl. 5 S1. En deze wordt algemeen nog beter gewaardeerd.