- Home
- Series
- Formula 1: Drive to Survive
- Formula 1: Drive to Survive - Seizoen 1 (2019)
Formula 1: Drive to Survive - Seizoen 1 (2019)
Show titel: Formula 1: Drive to Survive
IMDb beoordeling: 8,5 (50.457)
Afleveringen: 10
Speelduur: 6 uur en 10 minuten
Ontwikkeld door: James Gay-Rees, Paul Martin en Sophie Todd
Met: Will Buxton, Max Verstappen en Sergio Pérez
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk
Datum van release: vrijdag 8 maart 2019
Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)
On Demand:
- Bekijk seizoen 1 via Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op Ziggo
Plot Formula 1: Drive to Survive
Documentaire die de kijker meeneemt in de cockpits, de paddock en het leven van de hoofdrolspelers in de Formule 1. De serie gaat over het Formule 1 Wereldkampioenschap 2018 en heeft een ongeëvenaarde en exclusieve toegang tot de snelste coureurs, teamleiders en eigenaars, evenals het eigen managementteam van de Formule 1.
Afleveringen Seizoen 1 (2019)
-
1. All to Play For
8 maart 2019 (36 minuten)
Coureur Daniel Ricciardo wil zijn visitekaartje afgeven op de racebaan terwijl de teams zich voorbereiden op de Australische Grand Prix, de eerste race van het seizoen.
-
2. The King of Spain
8 maart 2019 (39 minuten)
Team McLaren wil het roer omgooien wanneer hun coureur Fernando Alonso het moet opnemen tegen Renault-coureur Carlos Sainz Jr. tijdens de Spaanse Grand Prix in Barcelona.
-
3. Redemption
8 maart 2019 (40 minuten)
Bij de prestigieuze Grand Prix van Monaco voelt Ricciardo de druk vanwege een nieuwkomer. De mannen en vrouwen van Williams Racing moeten vechten om te overleven.
-
4. The Art of War
8 maart 2019 (37 minuten)
De slechte relatie buiten de racebaan tussen Red Bull en Renault bereikt een nieuw dieptepunt. Ondertussen neemt een Formule 1-topcoureur een schokkende beslissing.
-
5. Trouble at the Top
8 maart 2019 (32 minuten)
De financiële middelen van een team zeggen niet alles over de resultaten, kijk maar naar McLaren. De directeur en mede-eigenaar van Force India heeft juridische problemen.
-
6. All or Nothing
8 maart 2019 (36 minuten)
Wanneer Force India wordt gekocht door een groep van Lawrence Stroll, vrezen de twee coureurs van het team dat Strolls zoon Lance een van hun plekken zal innemen.
-
7. Keeping Your Head
8 maart 2019 (27 minuten)
Haas F1 Team-coureur Romain Grosjean doet misschien wel te hard zijn best: hij heeft weinig vertrouwen en heeft last van zenuwen tijdens de befaamde Franse Grand Prix.
-
8. The Next Generation
8 maart 2019 (1 uur)
Sauber-coureur Charles Leclerc hoopt iets te bereiken wat zijn overleden peetvader Jules Bianchi nooit is gelukt: racen voor Ferrari.
-
9. Stars and Stripes
8 maart 2019 (31 minuten)
De bittere rivaliteit tussen Renault en Haas neemt toe en de teams uit de middenmoot willen zo hoog mogelijk eindigen in de Grand Prix van de VS in Austin, Texas.
-
10. Crossing the Line
8 maart 2019 (32 minuten)
Coureurs, zowel legendes als nieuwkomers, willen het jaar zo goed mogelijk afsluiten wanneer de teams zich voorbereiden op de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi.
Trailer & andere video's
Alle MediaReviews & comments
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Vermakelijke warmmaker voor het komende seizoen.
Helaas zijn Ferrari en Mercedes niet van de partij, schijnbaar hadden ze nogal onredelijke eisen. Het is jammer dat daardoor de strijd vooraan helemaal niet aan bod komt. In plaats daarvan krijgen we de strijd (moddergooien) tussen Red Bull / Renault en de F1.5 te zien.
Voor een documentaire ligt het drama er erg dik op. Elke aflevering focust zich op een strijd tussen teams of coureurs met alle daarbij horende cliche's. Op den duur wordt het wat vervelend om eerst weer alle tegenslagen te zien, de spanningsopbouw naar de climax en dan de samenvatting van de 'bepalende' race.
Dat heb ik tijdens het seizoen al gezien en daar zijn ook meer dan genoeg artikelen en nieuwsberichten aan geweid. Drive to Survive voelt daarom erg als een samenvatting van alle drama tijdens het afgelopen seizoen.
Ik had het mooier gevonden als ze zich meer hadden gefocust op het team achter de schermen en de techniek. Een beetje zoals Grand Prix Driver op Amazon dat deed. Daar is namelijk veel interessants te vinden wat best meer aandacht verdient.
Wel gaaf om de gesprekken in de pit en garage te horen na een zoveelste crash van Grosjean of het constante gekibbel tussen Red Bull en Renault. Dat zijn momenten die wat meer inzicht geven in wat er speelt binnen het team en de coureurs. Van mij hadden ze daar wat dieper op in mogen gaan.
Ik heb me er best mee vermaakt en zit nu precies in de flow voor het nieuwe seizoen dus de serie komt in dat opzicht op het juiste moment. Het lijkt me tof als ze dit voortzetten de komende jaren en zich dan hopelijk ook wat meer op de techniek gaan focussen.
jester
-
- 748 berichten
- 1140 stemmen
Vermakelijk is het goede woord, veel meer is het ook niet. Wat mij betreft wordt er teveel de nadruk gelegd op het verhaal. En om dat spannend te maken wordt er af en toe een loopje genomen met de werkelijkheid. Zo wordt in de aflevering over de GP van Oostenrijk de indruk gewekt dat Ricciardo op het punt stond te gaan winnen toen hij uitviel, terwijl hij in werkelijkheid derde lag, achter Verstappen en Raikkonen. Ander voorbeeld: in de aflevering over de GP van de VS lijkt het of Magnussen vlak achter Hulkenberg (die 6e werd), terwijl hij feitelijk 9e werd, en later zelfs gediskwalificeerd werd vanwege teveel gebruikte brandstof. Dat laatste komt al helemaal niet voor in de documentaire. Ik had overigens de indruk dat ze dit seizoen veel verwachtten van Ricciardo, want die kreeg in de eerste afleveringen erg veel aandacht. Helaas ging zijn seizoen als een nachtkaars uit, zodat hij in de 2e helft van de serie nauwelijks aan bod kwam[quote]. Al met al een leuke opwarmer voor het nieuwe seizoen, maar ik hoop dat ze bij een eventueel vervolg iets minder voor 'het verhaal' gaan.
MovieHolic
-
- 1152 berichten
- 2044 stemmen
Ik als groot fan van Formule 1 vond dit geweldig. Het gaf een prima kijk in de keuken en hoe het er achter de schermen aan toe gaat met de focus voornamelijk op de mindere goden. Dus een keer wat minder focus op Ferrari en Mercedes.
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10801 berichten
- 2730 stemmen
Ferrari en Mercedes wilde ook niet meewerken aan deze docu.
Chelsea94
-
- 701 berichten
- 792 stemmen
Leuk om veel te zien van de kleinere teams. Heb deze docu/serie in 3 dagen volledig gekeken.
Het was erg open, ook wat betreft de strijd tussen teamgenoten.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
Formula 1: Drive to the Money (2019).
Ik had Drive to Survive al enige tijd op de digitale plank liggen. Het telkens uitstellen van deze documentaire, om ernaar te kijken, werd voor mij een sport. In het dagelijks leven heb ik weinig tot helemaal niks met de formule 1 (maar dat heeft zo zijn oorzaak). Als het evenement bezig is volg of kijk ik het nauwelijks of helemaal niet.
Eergisteren heb ik me eigen dan eindelijk over de streep getrokken en ik wil oprecht zeggen dat ik echt van deze documentaire genoten heb. Dit gezegd te hebben is het leven in de Formule 1 keihard: coureurs raken hun stoel voor het volgende jaar kwijt (soms totaal onterecht). Diverse machtsspelletjes zijn er gaande waar je eigenlijk kotsmisselijk van wordt. Het gaat maar om één ding en dat is geld. Triest als je het mij vraagt. Het helpt de sport (voor de normale mens) naar de klote. Echt zonde. Voornamelijk de machtsspelletjes weerhouden mij ervan om de Formule 1 te gaan volgen. Ik kan er nog wel verder op ingaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in, zonde van mijn tijd.
Maar goed. Formula 1: Drive to Survive (2019) is voor mij een documentaire geworden die maar weer eens bewijst dat je niet van een bepaalde sporttak hoeft te houden om er een documentaire over te kunnen kijken.
4 solide sterren van mijn kant.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Het gaat maar om één ding en dat is geld. Triest als je het mij vraagt.
Volgens mij is dat in zo'n beetje elk aspect van het leven zo. En ook dit is natuurlijk gewoon werk waar ze hun brood mee moeten verdienen.
Ik weet niet in hoeverre je de F1 ooit gevolgd heb, maar deze docu is een echt dik aangesmeerd als drama. De montage is zo gedaan om het extra dramatisch over te brengen en verhaallijnen zijn regelmatig gemaakt of aangedikt.
Ik volg de sport al jaren en de laatste paar jaar steeds intensiever. En hoewel dit een leuk inkijkje geeft in de wereld van Formule 1 valt de hoeveelheid drama die ze hier laten zien best mee. Maar helaas trekt drama de meeste aandacht van mensen dus spelen ze er goed op in. Komend seizoen zal ongetwijfeld vol staan met drama van Gasly en of hij wel of niet zijn zitje bij Red Bull kan houden. Want daar schrijven de media ook al weken over. Terwijl ook dat allemaal meevalt.
In dat opzicht bevalt de docu mij dan ook minder. Ik hoor van meerdere die het niet echt volgen dat ze de serie wel tof vonden, maar degene die het wel actief volgen vonden dit toch minder. Zelf had ik verwacht dat ze meer achter de schermen zouden laten zien, de fabrieken, ontwikkeling van de auto en dergelijke. Maar het is teveel drama.
Ik ga bij deze ook al een voorspelling doen voor volgend seizoen:
- Ocon krijgt een hoofdrol. en probeert Bottas eruit te werken.
- Bottas moet zich bewijzen en heeft pieken en dalen en voelt de hete adem van ocon.
- Gasly die in zijn eentje moet bewijzen het tegen Verstappen op te kunnen nemen anders is het exit F1.
- Kubica die de held mag spelen en Williams helemaal afbrand omdat ze geen goeie auto kunnen leveren. Ondertussen gaat iedereen eraan voorbij dat Russel als rookie het veel beter doet.
- Renault die inziet dat Red Bull gelijk had en nu Mclaren die rol ziet overnemen. Met een hoofdrol voor Abitaboul en Hulkenberg die uit elkaar vallen, met Ricciardo als lagende derde.
- En natuurlijk de smaakmaker van het eerste seizoen, Gunther Steiner en Haas. Het hele gebeuren met Rich Energy is te bizar om werkelijk waar te zijn. Maar niemand heeft door dat Netflix dit allemaal zo gepland heeft
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
Het gaat maar om één ding en dat is geld.
Met groot geld veranderd er een hoop. Mentaliteit, niet in goede zin vind ik/niet beschikken over dezelfde dingen. Bv het aantal pk's. Machtspelletjes en corruptie liggen op de loer. De kleinere teams worden compleet weggevaagd. Hoe lang duurt het voordat die 'echt' met de top vijf mee kunnen komen? Of voor de winst kunnen gaan? Heel lang of misschien wel helemaal nooit. Het grote geld gooit bij de kleinere teams roet in het eten. Geen eerlijke strijd als je het mij vraagt. Geen slecht woord over Michael Schumacher, Sebastian Vettel of Lewis Hamilton, doe het ze maar eens na. Maar laten we Schumacher nemen. Wat is er nou aan om hem 5 keer achter elkaar wereldkampioen te zien worden met Ferrari (2000 t/m 2004. Even opgezocht ). Niet eerlijk en voor mij al helemaal niet spannend. Mede dankzij het grote geld lag de wereldtitel voor hem meer binnen handbereik dan bij een ander (uiteraard is/blijft de coureur doorslaggevend). Dat vind ik zonde, en ja het klinkt hard, het is eigenlijk best triest. Voetbal wordt ook verpest door het grote geld! Maar Ajax, die een kleiner budget heeft (alsnog veel natuurlijk), kan wel van Barcelona, die een vele malen groter budget heeft, winnen en deed het goed in de Champions League. Snap je?
Volgens mij is dat in zo'n beetje elk aspect van het leven zo.
Ik weet niet in hoeverre je de F1 ooit gevolgd heb.
Misschien zeg ik wel allemaal onzinnige dingen. Ik heb er immers weinig verstand van.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Misschien zeg ik wel allemaal onzinnige dingen. Ik heb er immers weinig verstand van.
Valt wel mee hoor, het 'grote' geld regeert ook in deze sport. Maar er zitten wel enkele nuances in. Er zijn 4 motorleveranciers: Mercedes, Ferrari, Renault en Honda. Mercedes wordt keer op keer kampioen, maar Williams rijd met dezelfde motor stijf achteraan. Dus PK's zeggen niet alles. Ook de techniek van de auto is belangrijk en daar is de laatste tijd veel om te doen gezien het geld. De organisatie is ook druk bezig om proberen die kosten te drukken, maar dat verschil zal er waarschijnlijk wel blijven.
Even als overzicht, in 2018 waren dit de budgetten:
Mercedes - 450 miljoen
Ferrari - 430 miljoen
Red Bull - 350 miljoen
McLaren - 250 miljoen
Renault - 200 miljoen
Williams -135 miljoen
Sauber - 135 miljoen
Toro Rosso - 125 miljoen
Haas - 110 miljoen
Force India - 110 miljoen
En wie rijden er vooraan? Degene met het grootste budget. Je hebt in dat opzicht dus wel gelijk.
Toch wist een team als Haas met het kleine budget Renault en Mclaren om de oren te rijden, sterk nog Mclaren heeft niet zo lang geleden nog stijf achteraan gereden. Er wordt daarom ook wel gesproken over de Formule 1 en Formule 1,5. De drie top teams en de rest zeg maar.
Iets wat ik juist zo mooi vind aan de sport is dat niet alleen de coureur maar ook het team en de auto het verschil kunnen maken. Een goede coureur kan met een slechte auto mooie resultaten neerzetten, maar kampioen wordt hij niet. Tegelijkertijd is een matige coureur met een geweldige auto ook nog geen kampioen (Bottas bijvoorbeeld). Het is echt de wisselwerking tussen die twee, waar de coureur vaak wel net het verschil kan maken. Iets wat Alonso met McLaren ook heeft laten zien door dat gedrocht van een auto toch nog in de punten te krijgen. Tegelijkertijd ook niet vergeten dat Hamilton ook echt een geweldige coureur is, hoe saai het ook is om nu al te weten dat hij dit jaar zijn 6de kampioenstitel pakt.
Vroeger kwam dat vaker voor, maar omdat alles tegenwoordig zo ver wordt uitgedokterd en alles eigenlijk al een keer geprobeerd is gebeurt het vrijwel niet meer. Om een voorbeeld te geven, na de trainingen vrijdag gaan er simulatie coureurs tot diep in de nacht door om alles tot in de puntjes uit te zoeken. En zit er een team zowel op locatie als in de fabriek alles door te rekenen. En ook daar weer, hoe meer geld hoe meer middelen. Helaas zijn er daardoor nu bijna geen verrassingen meer.
Dat de salarissen (te) hoog zijn ben ik het mee eens. Tegelijkertijd heb je hier wel met een gevaarlijk beroep te maken. Ga er maar eens staan met 300km/u en dan uit de bocht vliegen. Er zijn genoeg coureurs gewond geraakt en zelfs overleden. De laatste was Jules Bianchi die op 17 juli 2015 omkwam. 26 jaar was hij.
Bij voetbal snap ik niets van die salarissen, maar hier kan ik er nog wel enig begrip voor opbrengen.
Gelukkig is de sport zich bewust van de problemen en zijn ze hard aan het zoeken om dit vanaf 2021 op te lossen. Of het gaat werken? geen idee, hopelijk wordt het wel wat spannender en verrassender dan dat het tot nu toe was.
ZAP!
-
- 5103 berichten
- 3549 stemmen
Dat de salarissen (te) hoog zijn ben ik het mee eens. Tegelijkertijd heb je hier wel met een gevaarlijk beroep te maken. Ga er maar eens staan met 300km/u en dan uit de bocht vliegen. Er zijn genoeg coureurs gewond geraakt en zelfs overleden. De laatste was Jules Bianchi die op 17 juli 2015 omkwam. 26 jaar was hij.
Bij voetbal snap ik niets van die salarissen, maar hier kan ik er nog wel enig begrip voor opbrengen.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Ze gaan natuurlijk niet in die auto zitten om zichzelf te pletter rijden. Maar er is wel het risicio dat er wat gebeurd, hoewel dat veel minder is dan vroeger. Toen was het helemaal een gladiatoren sport. Nog steeds kijken veel mensen het om de crashes.
maar gevarentoeslag komt natuurlijk in meer vakgebieden voor, zoals in de bouw.
ZAP!
-
- 5103 berichten
- 3549 stemmen
Hmm, ik zou dit niet willen vergelijken met werken in de bouw, maar ik snap het wel een beetje; er zijn meer dingen die riskant zijn en ervoor zorgen dat er een of ander stofje in de hersenen aangemaakt wordt - is gewoon lekker.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
Excuus voor de late reactie. Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Mercedes - 450 miljoen
Ferrari - 430 miljoen
Red Bull - 350 miljoen
McLaren - 250 miljoen
Renault - 200 miljoen
Williams -135 miljoen
Sauber - 135 miljoen
Toro Rosso - 125 miljoen
Haas - 110 miljoen
Force India - 110 miljoen
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Wat een verschil he. Ik vind het schrikbarend hoor.
Ik zag toevallig van de week een update voorbij komen met de geschatte budgetten voor dit seizoen. Afgezien van Mercedes zijn ze allemaal met zo'n 10-30 miljoen gestegen. Vanaf 2021 wil de organisatie de budgetten naar maximaal 175 miljoen terugbrengen. In de hoop dat de verschillen kleiner worden. Maar zelfs nu zijn er teams die daar nog niet eens aan komen.
Uiteindelijk zijn het ook nog jonge gasten. Als ik terugkijk naar hoe Hamilton in zijn carrière veranderd is. Die heeft ondertussen veel meer om voor te leven dan alleen het racen. Je ziet ook wel dat ze naar mate ze ouder worden verstandiger gaan rijden en minder risico's nemen. Deels is dat een leerproces natuurlijk, maar als je ouder wordt (dat merk ik zelf tenminste) ga je toch wel anders tegenover bepaalde acties en keuzes staan.
Maar het blijft bizar natuurlijk. Gelukkig komt het niet veel meer voor.
De afgelopen twee races waren trouwens erg leuk om te zien. De race in Oostenrijk en Engeland waren een mooi visite kaartje van de sport. Hopelijk blijft dat zo doorgaan.
Ach zolang je deze serie leuk vind heeft de Formule 1 ook voor jou mooi vermaak te bieden toch, zelfs al vind je niets aan de race zelf
Toontje G
-
- 767 berichten
- 1471 stemmen
Mooie docu serie. Geen arrogante Mercedes en Ferrari. Lekker wegblijven, zien we ook eens iets van die gasten die met minder materiaal net zo hard werken om er iets moois van te maken.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Voor seizoen 2 hebben Mercedes en Ferrari wel ingestemd m o vie. En met wat mazzel levert dat mooie momenten op met Leclerc en Vettel die regelmatig met elkaar in de clinch lagen. En Mercedes is gevolgd tijdens hun thuisrace in Duitsland wat uitliep op een compleet desastreus weekend. Ben benieuwd of dat ook allemaal mooi in beeld gebracht wordt.
Ben vooral benieuwd naar de Red Bull en McLaren afleveringen eigenlijk. Het is toch leuk zo'n kijkje achter de schermen.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Voor iemand als ik die de F1 pas een beetje volgt sinds Max Verstappen valt er nog een hoop te leren over deze sport. En dan is zo'n reeks als deze Drive to Survive wel aardig, met flink wat spectaculaire beelden. Maar tegelijkertijd vind ik het ook allemaal wat oppervlakkig en is het bijzonder jammer dat de twee grootste teams Ferrari en Mercedes niet mee wilden doen. Wat ik wel na een paar afleveringen had is dat het allemaal op elkaar ging lijken. Alle coureurs en teams streven natuurlijk het hoogste na en zijn bezeten van hun vak. Klopt allemaal, maar voor mij als kijker is dat allemaal wat eentonig. De eerlijkheid van bv Grosjean vond ik wel weer interessant om te horen. Er zijn maar 20 plekken, als je niet presteert ben je zo vervangen. Wat dat betreft is Formule 1 nog veel harder dan de meeste andere sporten. Binnenkort ook maar eens seizoen 2 kijken.
3*
cor1946
-
- 928 berichten
- 1333 stemmen
Mooie serie over formule 1 met mooie beelden en achter de schermen.
brawljeff
-
- 2772 berichten
- 3163 stemmen
Eem wisselende documentairereeks. Ik heb nooit heel veel met Formule 1 gehad, maar sinds mijn werk Max Veratappen sinds kort sponsort, ben ik mij er wat meer in gaan verdiepen. De reeks wert het Formule 1 seizoen mooi samen te vatten. Door het niet meedoen van enkele grote spelers aan deze reeks mis je toch wat belangrijke details. Verder is de spanningsopbouw wel erg goed en biedt deze serie behoorlijk wat inzichten in de behind the scenes van de Formule 1 wereld.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Formula 1: Drive to the Money (2019).
Ik had Drive to Survive al enige tijd op de digitale plank liggen. Het telkens uitstellen van deze documentaire, om ernaar te kijken, werd voor mij een sport. In het dagelijks leven heb ik weinig tot helemaal niks met de formule 1 (maar dat heeft zo zijn oorzaak). Als het evenement bezig is volg of kijk ik het nauwelijks of
helemaal niet.
Eergisteren heb ik me eigen dan eindelijk over de streep getrokken en ik wil oprecht zeggen dat ik echt van deze documentaire genoten heb. Dit gezegd te hebben is het leven in de Formule 1 keihard: coureurs raken hun stoel voor het volgende jaar kwijt (soms totaal onterecht). Diverse machtsspelletjes zijn er gaande waar
je eigenlijk kotsmisselijk van wordt. Het gaat maar om één ding en dat is geld. Triest als je het mij vraagt. Het helpt de sport (voor de normale mens) naar de klote. Echt zonde. Voornamelijk de machtsspelletjes weer-houden mij ervan om de Formule 1 te gaan volgen. Ik kan er nog wel verder op ingaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in, zonde van mijn tijd.
Maar goed. Formula 1: Drive to Survive (2019) is voor mij een documentaire geworden die maar weer eens bewijst dat je niet van een bepaalde sporttak hoeft te houden om er een documentaire over te kunnen kijken.
4 solide sterren van mijn kant.
Ik heb de serie niet gevolgd en ben ook niet van plan om dat te doen. I prefer the real thing en dat is de sport zelf vooral de race. Niet meer zo fanatiek als de dag dat ik als jochie van 10-11 was aan het juichen voor de helden van toen (late jaren '80 tot de vroege jaren 90 en ja de tragische dood van Senna heeft daar veel mee te maken). Maar gaandeweg heb ik wel gezien dat het niet enkel gaat om prestaties maar ook om geld en politiek. Maar dat is niet enkel in F1 dat is ook in andere motorsporten. Het is nu eenmaal een elitesport, die hoogtechnologische wagens en motoren ontwikkelen het kost stukken van mensen. Maar zelfs een piloot met rijke ouders of sponsors die jaar in jaar uit geen goede resultaten kan voorleggen zal geen lange carrière kunnen uitbouwen in de koninginnenklasse (en gelukkig maar). En de de grote talenten met net wat minder financiële backing worden uiteindelijk wel opgepikt. Zie maar naar Max Verstappen. Zelf vind ik Max nogal overroepen maar dat hij wereldkampioen kan worden met de juiste package jazeker. Maar ik geloof evenmin dat hij de enige zou zijn die een Lewis Hamilton zou kunnen verslaan in gelijkaardig competitiemateriaal. Ik stoor me ook wel vaker aan zijn grote mond maar nog iets meer aan zijn fans die hem tot een goddelijke status willen verheffen (en dat zijn zeker niet allemaal Nederlanders). Laten we wel wezen, deze jongen heeft al het en ander laten zien en hij is nog steeds erg jong zelfs na 6 seizoenen in de sport, maar buiten titels in de karting heeft hij zich nog niet tot koning kunnen kronen bij de grote jongens.
james_cameron
-
- 5971 berichten
- 9108 stemmen
Ik heb niets met formule 1, maar dat is wellicht een pluspunt bij het bekijken van deze bijzonder onderhoudende, spectaculair in elkaar gezette documentaire-serie. Zo was ik niet op de hoogte van de race-uitslagen, wat de spanning natuurlijk flink ten goede komt. Deze eerste reeks richt zich op het Grand Prix-seizoen van 2018, toen Max Verstappen zich net begon te onderscheiden. De destijds heersende teams van Mercedes en Ferrari doen hier nog niet mee, die zouden instappen met ingang van de tweede reeks, met nu vooral de focus op de toen minder succesvolle teams als Red Bull en Renault. Ik ben fan! Althans, van deze Netflix-serie.
Gerelateerd nieuws
Netflix deelt volwaardige trailer voor zesde seizoen van Formule 1-docuserie 'Drive to Survive'
Netflix presenteert volwaardige trailer voor vijfde seizoen F1-serie 'Drive to Survive'
Netflix onthult releasedatum vijfde seizoen 'Drive to Survive'
Max Verstappen werkt toch weer mee aan 'Drive to Survive': "Maar wel op mijn voorwaarden"
Meer seizoenen
Formula 1: Drive to Survive Seizoen 2
2020
21 reacties
Formula 1: Drive to Survive Seizoen 3
2021
15 reacties
Formula 1: Drive to Survive Seizoen 4
2022
9 reacties
Formula 1: Drive to Survive Seizoen 5
2023
4 reacties
Formula 1: Drive to Survive Seizoen 6
2024
5 reacties
Gerelateerde series
Breaking Bad
Drama / Misdaad
2008 - 2013
214 reacties
Chernobyl
Drama
2019
60 reacties
The Last Dance
Documentaire
2020
44 reacties
Cosmos: A Spacetime Odyssey
Documentaire
2014
2 reacties
The Queen's Gambit
Drama
2020
71 reacties
Narcos
Misdaad / Drama
2015 - 2017
86 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.